Când bogaţii devin şi mai bogaţi: Amancio Ortega, părintele Zara, bifează o nouă bornă a bogaţiei 

31 Iul. 2023, 06:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
31 Iul. 2023, 06:04 // Actual //  bani.md

Investiţiile imobiliare ale miliardarului din industria modei Amancio Ortega au înregistrat o creştere de 19% a valorii în 2022, pe măsură ce s-a extins în domeniul logisticii şi a „colecţionat” noi clădiri de apartamente de lux, scrie Bloomberg.

Portofoliul imobiliar deţinut de fondatorul Inditex a fost evaluat la 18,1 miliarde de euro (20,1 miliarde de dolari) în 2022, în creştere de la 15,3 miliarde de euro în 2021, potrivit unui comunicat transmis joi de Pontegadea, firma care administrează averea lui Ortega. Portofoliul imobiliar al lui Ortega este cel mai mare din rândul miliardarilor din Europa.
Cel mai bogat om din Spania a cheltuit anul trecut aproximativ 1 miliard de dolari pe depozite din SUA, în prima sa mişcare de a investi în industria de logistică după ani de zile în care s-a concentrat în principal pe imobiliare comerciale.

Pontegadea trebuie să cheltuiască aproape 2 miliarde de euro pe an, bani pe care îi primeşte sub formă de dividende de la participaţia de 59% pe care Ortega o deţine la Inditex, proprietar, printre altele, al mărcilor de îmbrăcăminte Zara şi Bershka.

Din cauza structurii sale juridice şi fiscale, Pontegadea trebuie să investească toate veniturile pe care le primeşte de la Inditex în decurs de un an şi în investiţii considerate „economie reală” – ceea ce înseamnă că nu poate plasa bani în obligaţiuni şi alte tipuri de titluri de valoare. În 2022, Pontegadea a avut venituri de 2,5 miliarde de euro, iar dividendele Inditex au reprezentat 1,7 miliarde de euro. Cifra de afaceri din afacerile imobiliare a crescut cu 21%, la 782 milioane de euro.

Achiziţiile de logistică din SUA au inclus fabrici în Pennsylvania şi Texas, făcându-l pe Ortega, în vârstă de 86 de ani, landlord al unor companii precum Amazon.com Inc, TJX Cos şi FedEx Corp.

În 2022, Ortega a cumpărat, de asemenea, două proprietăţi rezidenţiale, un zgârie-nori de 64 de etaje în Seattle şi o clădire de apartamente pe Dutch Street din New York.
Anul acesta, Ortega a acceptat să plătească 115 milioane de dolari pentru primul său depozit european din Venlo, în Olanda, şi a cumpărat o fabrică la est de Los Angeles folosită de Walmart Inc.

Achiziţiile recente marchează cei mai recenţi paşi pentru diversificarea unui portofoliu axat în mod istoric pe clădiri de birouri şi de retail de referinţă, inclusiv sediul Meta Platforms Inc. din Seattle, clădirea istorică Haughwout Building din Manhattan sau Adelphi din Londra.

Ortega are o avere netă de 76,5 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII