Cât câștigă un Youtuber? Creatorii de conţinut renumiţi pot strânge averi de milioane de dolari

30 Dec. 2022, 18:36
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
30 Dec. 2022, 18:36 // Au Bani //  MD Bani

Cât câștigă un Youtuber? Dacă creatorii de conținut depășesc un milion de abonați pe Youtube, își pot câştiga integral existenţa din conţinutul publicat pe platformă.

Potrivit Business Insider, creatorii de pe YouTube câştigă bani în mai multe moduri, dar banii din reclamele care rulează în videoclipuri constituie, de obicei, cea mai mare parte din veniturile lor. YouTuberul Andrei Jikh a câştigat 1,6 milioane de dolari din venituri din reclame în mai puţin de trei ani, a declarat el pentru Insider în 2021, când avea 1,7 milioane de abonaţi.

Un alt YouTuber, Tiffany Ma, creatoare axată pe lifestyle, câştigă până la 11.500 de dolari pe lună din reclamele ataşate videoclipurilor sale, a declarat ea pentru Insider în 2021.

Pentru a începe să câştige bani direct de pe YouTube, creatorii trebuie să aibă cel puţin 1.000 de abonaţi şi 4.000 de ore de vizionare în ultimul an. Odată ce ating acest prag, ei pot aplica pentru Programul de parteneriat al YouTube, care le permite să înceapă să îşi monetizeze canalele prin reclame şi abonamente. Pentru fiecare 1.000 de vizualizări înregistrate din reclame, agenţii de publicitate plătesc o anumită rată către YouTube. YouTube preia 45% din venituri, iar creatorul primeşte restul.

Doi parametri cheie pentru a câştiga bani pe YouTube sunt rata CPM, sau câţi bani plătesc agenţii de publicitate către YouTube pentru fiecare 1.000 de vizualizări înregistrate din reclame, şi rata RPM, care reprezintă cât de multe venituri obţine un creator la fiecare 1.000 de vizualizări video după ce YouTube îşi ia partea.

Unele subiecte, cum ar fi finanţele personale şi afacerile, pot creşte rata de publicitate a unui creator prin atragerea unor agenţi de publicitate profitabili.

Dar, în timp ce conţinutul de lifestyle al lui Ma face mai puţini bani, ea a perfecţionat o strategie pentru a maximiza veniturile.

„Pentru a-ţi optimiza cu adevărat audienţa, cred că YouTuberii ar trebui să pună cu siguranţă trei sau patru reclame în cadrul unui videoclip”, a spus Ma.

Banii obţinuţi direct de pe YouTube reprezintă un pilon cheie al veniturilor multor creatori.

Realitatea Live

05 Dec. 2025, 11:27
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
05 Dec. 2025, 11:27 // Actual //  Grîu Tatiana

Netflix a câștigat duelul ofertelor pentru preluarea Warner Bros. Discovery (WBD) și va începe negocierile exclusive pentru finalizarea tranzacției, au declarat surse citate de Deadline, vineri. Oferta Netflix, evaluată la aproximativ 28 de dolari pe acțiune, este în mare parte în numerar.

Procesul rapid de achiziție a început după ce Warner Bros. Discovery s-a declarat deschisă ofertelor în octombrie, în contextul a trei propuneri consecutive primite de la Paramount, companie care a încercat să rămână în cursă și să obțină propriul acord pentru activele Warner Bros.

Oferta Netflix vizează studiourile Warner Bros. și activele de streaming HBO Max, în timp ce Paramount ceruse achiziția completă a WBD, conform sursei citate de mediafax.ro.

Potrivit Bloomberg, gigantul de streaming ar fi pus pe masă o clauză de despăgubire de 5 miliarde de dolari în cazul în care tranzacția nu s-ar finaliza. Și Comcast a transmis o ofertă pentru segmentul de studio și streaming.

Paramount a avertizat că preluarea de către Netflix ar întâmpina obstacole majore de natură antitrust din cauza poziției dominante a companiei pe piața globală de streaming. În plus, a acuzat conducerea WBD de posibile conflicte de interese, susținând că procesul de vânzare ar fi „înclinat” în favoarea Netflix, acuzații pe care Warner Bros. Discovery le-a respins.

Tranzacția ridică semne de întrebare și în privința viitorului directorului executiv al WBD, David Zaslav, al cărui pachet de compensații a fost recent ajustat pentru a include scenariul unei vânzări. Nu este clar ce rol ar urma să aibă într-o eventuală structură adaptată Netflix.

Acțiunile WBD au crescut cu aproape 6%, atingând un maxim al ultimului an.

Analiștii consideră că interesul celor trei competitori – Netflix, Paramount și Comcast – vine din valoarea strategică majoră a librăriei de conținut Warner, care include francize precum Harry Potter, DC Comics, Game of Thrones sau brandurile Hanna-Barbera.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII