Ce este Environment Social Governance? Studiu de caz: Philip Morris International

29 Nov. 2023, 10:27
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  MD Bani
29 Nov. 2023, 10:27 // Uncategorized //  MD Bani

Cu o lume din ce în ce mai conștientă de impactul pe care îl are activitatea umană asupra mediului și societății, conceptul ESG – Environment, Social, Governance a devenit un punct central în discuțiile despre responsabilitatea corporativă și durabilitatea pe termen lung. Această triadă își pune amprenta asupra modului în care companiile operează. Este și cazul multinaționalei Philip Morris International, care investește tot mai mult în minimizarea impactului produselor sale asupra mediului prin lansarea programelor de colectare și reciclare a dispozitivelor electronice fără fum. Mai nou, compania și-a propus până în 2025 să reducă amprenta de carbon până la zero.

Ce este ESG?

Mediul înconjurător, social și de guvernanță (ESG) este un cadru utilizat pentru a evalua practicile de afaceri ale unei organizații și performanța acesteia în ceea ce privește diverse aspecte legate de durabilitate și etică, scrie bizlaw.md

Mediu (E): Se referă la modul în care o companie își gestionează impactul asupra mediului. Acest criteriu ține cont de cât de multă energie consumă o companie, cât de multe emisii de carbon produce și cum gestionează deșeurile.

Social (S): Aici contează modul în care o companie tratează angajații, clienții și comunitățile locale. De asemenea, e important să existe diversitate și incluziune în cadrul companiei.

Guvernare (G): Se referă la modul în care o companie este condusă și lucrează cu toate părțile implicate. O bună guvernare înseamnă că există transparență, etică și responsabilitate.

Companiile care adoptă și integrează cu succes ESG în „ADN-ul” lor joacă un rol esențial în crearea unui mediu de afaceri mai sustenabil, echitabil și responsabil, însă aceasta necesită și investiții pe măsură.

Transformarea Philip Morris International

Multinaționala Philip Morris International este una dintre companiile care trece printr-o continuă transformare conform criteriilor ESG.

„Investitorii consideră că riscurile și oportunitățile lor sunt legate direct de veniturile noastre, administrația și prioritățile relevante ESG pe care le implementăm. În cazul PMI, impactul nostru major este legat de impactul produselor noastre asupra consumatorilor, dar și altele. Din punctul de vedere al investitorilor, cât de bine gestionăm aceste subiecte reprezintă nivelul riscului, dar și posibilitățile pe care le vor avea dacă vor continua să investească”, a menționat Miguel Coleta, Sustainability director în cadrul PMI.

Începând cu 2008, PMI a investit peste 10,5 miliarde de dolari pentru a dezvolta, a fundamenta științific și a comercializa produse fără fum pentru adulții care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a pune capăt complet vânzării de țigări. Acest lucru include crearea unor capacități de evaluare științifică de nivel mondial, în special în domeniul toxicologiei sistemelor preclinice, al cercetării clinice și comportamentale, precum și al studiilor postcomercializare.

De la conceperea produselor și până la ultima lor zi de viață, PMI face eforturi pentru a minimiza impactul asupra mediului, dar și a încuraja consumatorii să devină mai eco-responsabili. Acest lucru se întâmplă prin implementarea diferitor programe care le permit consumatorilor să returneze dispozitivele lor fără fum, care, ulterior, sunt reciclate, iar unele dintre ele – recondiționate.

Două hub-uri CIRCLE au fost create pentru a permite prelucrarea dispozitivelor vechi și reutilizarea materialelor în procesul de producere. Rata de reciclare este de 86%. Cu alte cuvinte, PMI implementează economia circulară, iar scopul pentru 2025 este ca toate produsele fără fum să aibă certificare de eco-design, iar 1 milion de dispozitive să fie recondiționate.

Totodată, în octombrie 2021, PMI și-a lansat Planul de tranziție privind reducerea emisiilor de carbon. Acest plan cuprinde obiective ambițioase în materie de sustenabilitate și modul în care va funcționa în viitor. Realizând necesitatea de a implementa acțiuni urgente pentru a face față crizei schimbărilor climatice, compania își propune ca până în 2025 să atingă neutralitatea emisiilor de carbon.

Principiile ESG sunt implementate și în administrarea companiei. PMI are peste 71.000 de angajați, dintre care 42% sunt femei. Totodată, 40,7% dintre posturile de conducere la fel sunt deținute de femei.

De ce ESG e aici pentru a rămâne?

Experții cred că, în viitor, evoluția ESG (Environment, Social, Governance) va fi modelată de o serie de factori, reflectând schimbări în atitudini, reglementări și progrese tehnologice. Un aspect important este accentul tot mai mare pe transparență și raportare.

Tehnologiile emergente, precum analiza big data, inteligența artificială și blockchain, pot juca un rol crucial în monitorizarea și evaluarea performanțelor ESG ale companiilor, furnizând date mai precise și transparente. De asemenea, implicarea investitorilor și a consumatorilor va continua să fie un factor important, generând o cerere crescută pentru investiții responsabile și produse sustenabile.

Se preconizează că investițiile globale în active ESG vor urca până la 53 de trilioane de dolari până în 2025.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău