Majoritatea ţărilor îşi aşteaptă turiştii cu braţele deschise şi pun pe masă mai multe facilităţi pentru a îi atrage cât mai uşor, precum renunţarea la vize şi bilete de avion mai ieftine sau chiar gratuite. Cu toate acestea, există o ţară care merge în sens invers şi face eforturi serioase pentru a ţine departe străinii de ea, scrie CNBC.
Olanda şi mai ales Amsterdam s-a săturat de turişti şi a lansat campania „Stay Away”, prin care caută să reducă numărul celor care intră în oraş pentru celebrele petreceri, consumul de stupefiante sau pentru Cartierul Roşu.
Amsterdamul se adresează în principal bărbaţilor veniţi din Marea Britanie, cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, pe care vrea să îi ţină la distanţă, în contexul în care numărul acesetora a crescut semnificativ, iar haosul lăsat în urmă de aceştia vorbeşte de la sine despre problema turismului.
Campania „Stay Away” ţinteşte vizitatorii care folosesc termeni de căutare online precum „stag party Amsterdam”, „pub crawl Amsterdam” sau „cheap hotel Amsterdam”, arătându-le reclame de avertizare, au precizat autorităţile.
Reclamele prezintă riscurile şi consecinţele „abuzului excesiv de droguri şi alcool”, au adăugat autorităţile.
O reclamă video îi avertizează pe spectatori că „Venirea la Amsterdam pentru o noapte de haos+ distrugere = amendă de 140 de euro”, alături de imagini în care poliţia încătuşează un tânăr. Un alt videoclip prezintă un bărbat care este dus pe o targă, însoţit de textul „Venirea la Amsterdam pentru droguri+ pierderea controlului = călătorie la spital”.
Autorităţile locale au declarat că vor extinde campania pentru a viza turiştii din Olanda şi din alte ţări ale UE pe tot parcursul anului.