Drumul care leagă Leova de frontiera cu România urmează să fie declarat de utilitate publică de interes național, anunță Comisia economie buget și finanțe.
În vederea finalizării construcției drumului, este prevăzută retragerea a 8 hectare de teren din zona luncii inundabile cu vegetație de mlaștină, situată în lunca râului Prut, în zona nord-vest a orașului Leova. Autoritățile responsabile vor lua toate măsurile necesare pentru a asigura delimitarea, înregistrarea, formarea și transferul în gestiunea Î.S. Administrația de Stat a Drumurilor a suprafețelor de teren necesare pentru construcția drumului R34.4 Leova – frontiera cu România și a punctului de trecere a frontierei de stat, cu infrastructura conexă.
Conform informațiilor prezentate de antreprenor, costul estimat al lucrărilor de construcție a drumului de acces și a infrastructurii punctului de frontieră Leova – Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei, iar finalizarea lucrărilor este planificată pentru luna noiembrie a acestui an. Iinițial, pentru construcția drumului erau prevăzuți 260 de milioane de lei.
Un calcul elementar arată că fiecare kilometru de drum a costat 84 de milioane de lei, fiind cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova.
Lucrările de sunt efectuate de compania Irinda Prim SRL (proprietar și administrator – Igor Galeamov), care anterior a fost sancționată de Consiliul Concurenței, cu o amendă de circa un milion de lei, pentru participarea cu oferte trucate la licitații sau la orice alte forme de concurs de oferte.