Compania aeriană care va începe să cântărească pasagerii la fel ca pe bagaje pentru a calcula „echilibrul zborului”

08 Feb. 2024, 10:59
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Feb. 2024, 10:59 // Actual //  Lupu Eduard

O companie aeriană de top a anunțat că va cântări și pasagerii, precum și bagajele acestora.

Măsură se va implementa pe bază de voluntari până în mai, cu scopul de a îmbunătăți calculul echilibrului pentru sporirea siguranței zborului.

„Finnair va colecta date cântărind clienții voluntari și bagajele lor de mână la poarta de îmbarcare”, conform unei declarații din partea companiei citată de nypost.com.

„Cântărirea este voluntară și anonimă, iar datele vor fi utilizate numai pentru optimizarea calculărilor actuale ale echilibrului aeronavelor Finnair.”

Cântărirea pasagerilor va contribui la asigurarea faptului nu se depășește greutatea maximă stabilită pe care un avion o poate suporta înainte de decolare.

Compania a promis că nu va utiliza datele personale ale clienților.

„Folosim datele de cântărire pentru calculul mediei necesar pentru operațiunile în condiții de siguranță ale zborurilor, iar datele colectate nu sunt în niciun fel legate de datele personale ale clientului”, a declarat Satu Munnukka, șeful proceselor terestre ale Finnair.

Munnukka a subliniat că nu se va cere numele sau numărul rezervării pasagerilor care se oferă voluntar să fie cântăriți.

The Washington Post a solicitat un comentariu din partea Finnair.

Observatorii afirmă că schimbările în obiceiurile alimentare și diete duc la creșterea în greutate a pasagerilor, ceea ce poate avea un impact asupra siguranței zborurilor.

„Trei sute de persoane care cântăresc mai mult decât media pot suprasolicita semnificativ un avion, iar toate calculele noastre de performanță – lungimea pistei, urcarea, depășirea obstacolelor, distanțele de aterizare, capacitățile altitudinale – depind de greutate, printre altele”, a declarat Shem Malmquist, instructor la Colegiul de Aeronautică al Florida Tech, pentru CNBC.

Majoritatea companiilor aeriene europene utilizează greutatea medie a pasagerului așa cum este calculată de Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA), care arată că bărbații au o greutate medie de 82,2 kg, în timp ce femeile au o greutate medie de 67,5 kg.

Conform statisticilor guvernamentale, în 2020, 42% din populația SUA cu vârsta de cel puțin 20 de ani este considerată obeză. În anii 1960, această cifră era doar de 10%.

Companiile aeriene au fost criticate pentru modul în care tratează pasagerii supraponderali și obezi.

Mai multe companii aeriene interne, inclusiv United, Spirit, Frontier, Hawaiian și American, cer clienților care nu încap într-un singur scaun să achiziționeze un alt bilet.

Avocații persoanelor obeze susțin că companiile aeriene au redus lățimea scaunelor pentru a obține mai mult profit din fiecare zbor.

Finnair se alătură Korean Air, Hawaiian Air, Uzbekistan Airways și Air New Zealand în grupul de companii aeriene care au cântărit clienții.

Anul trecut, pasagerii coreeni au reacționat cu furie la o nouă lege care obliga companiile aeriene interne să cântărească pasagerii și bagajele lor de mână cel puțin o dată la fiecare cinci ani.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

05 Mai 2024, 11:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Mai 2024, 11:48 // Actual //  Lupu Eduard

Banca turcă DenizBank, care este una dintre cele mai mari instituții de credit din țară, practic a încetat să mai deschidă conturi pentru cetățenii ruși de la începutul anului 2024, scrie RBC, citând doi intermediari care îi ajută pe ruși să obțină carduri de la băncile turcești.

„Din zece cereri de deschidere a unui cont, doar una primește aprobare. Este imposibil să deschizi un cont chiar și cu un permis de ședere și înregistrare în Turcia”, a descris situația unul dintre intermediari, Serghei Ovsyannikov. El a adăugat că DenizBank face acum excepții doar pentru clienții cu un depozit mare de 100 de mii de dolari și mai mult.

Problema a fost confirmată de partenerul de conducere al Lenar Wealth Management, Lenar Rakhmanov, care lucrează la Istanbul. Potrivit acestuia, probabilitatea ca un rus să deschidă un cont este influențată de „calibrul clientului” și de acordurile personale cu o anumită sucursală bancară.

A avea un permis de ședere și înregistrarea locală nu garantează deschiderea unui cont la DenizBank, confirmă un alt intermediar, Elena Chernysheva. Ea notează că cetățenii ruși, având în mână un pachet complet de documente necesare, le va fi mai ușor să contacteze o altă bancă în aceste scopuri.

La sfârșitul anului trecut, președintele american Joe Biden a semnat un decret care introduce restricții împotriva băncilor străine pentru a ajuta persoanele fizice și juridice ruse să eludeze sancțiunile și pentru a asista în aprovizionarea industriei ruse de apărare. După aceasta, o serie de instituții de credit străine au înăsprit condițiile pentru deservirea rușilor, iar cetățenii ruși au început, de asemenea, să aibă dificultăți în efectuarea plăților și transferurilor.

După invazia pe scară largă a Ucrainei de către Rusia și sancțiunile ulterioare, unele țări, inclusiv Turcia, au început să ajute Moscova să reexporte mărfuri. Potrivit unor surse familiare cu Financial Times, agențiile de informații ruse au depus „efort și timp considerabil” pentru a găsi modalități de a evita sancțiunile și controalele la export, iar intermediarii financiari au început să participe la astfel de operațiuni „intenționat sau neintenționat”.

Partenerul Pen & Paper, Kira Vinokurova, consideră că refuzurile de a deschide conturi sunt cauzate de riscurile pentru bănci de a fi supuse sancțiunilor, deoarece accesul indivizilor ruși la sistemul financiar global poate fi privit ca o contribuție la sectorul financiar rus. În plus, crește riscul introducerii unor măsuri restrictive de asistență pentru eludarea sancțiunilor anti-ruse.

„Prin deschiderea unui cont pentru persoane ruse, băncile turce trebuie să cheltuiască resurse suplimentare pentru verificarea tranzacțiilor din punctul de vedere al participării persoanelor sancționate sau al implementării activităților interzise din punctul de vedere al sancțiunilor occidentale”, spune Vinokurova, menționând că Rusia este acum „o jurisdicție cu un risc crescut de sancțiuni”.

Cerințele de deservire a rușilor de către băncile turcești vor deveni mai stricte în viitor din cauza presiunii tot mai mari de sancțiuni, dar este puțin probabil ca băncile turce să abandoneze complet noii clienți ruși, avocatul este sigur: „Unul dintre principiile regimurilor de sancțiuni ale Jurisdicțiile occidentale sunt în centrul măsurilor pe anumite persoane, sectoare, bunuri sau servicii, iar refuzul complet de a servi rușii este puțin probabil să fie încurajat de acestea.”

În luna mai anul trecut, vicepreședintele Băncii Rusiei, Alexey Guznov, a raportat problemele cu care se confruntă băncile rusești atunci când încearcă să deschidă conturi în țări „prietenoase” pentru a stabili un comerț ocolind dolarul, euro și alte valute mondiale. Înainte de aceasta, Banca Centrală a Federației Ruse a spus că băncile străine nu au răspuns propunerilor de parteneriat ale colegilor ruși, iar președintele Comitetului Dumei pentru Piața Financiară, Anatoli Aksakov, a spus că doar trei instituții de credit au reușit să deschidă. conturi de corespondent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău