Începând cu 1 noiembrie, Serviciul Fiscal de Stat a început să trimită notificări contribuabililor în legătură cu divergențele identificate în Declarațiile privind TVA. Aceasta măsură a devenit posibilă odată cu lansarea compartimentului „Administrarea riscurilor TVA” în cadrul SIA „Managementul riscurilor de conformare”.
Noul mecanism permite Serviciului Fiscal de Stat să monitorizeze și să gestioneze situațiile în care apar posibile erori la calcularea sau declararea TVA, inclusiv cazurile de majorare nejustificată a TVA, neînregistrarea facturilor fiscale sau divergențe între valoarea și suma TVA raportată de furnizori și cea indicată de beneficiari.
Contribuabilii care se încadrează în aceste situații vor primi notificări individuale și vor avea posibilitatea să corecteze Declarațiile privind TVA. Notificările sunt expediate imediat după expirarea termenului legal de depunere a declarațiilor, iar în cazul în care erorile nu sunt remediate, contribuabilii vor fi atenționați din nou până pe 15 a lunii următoare, fiind informați și despre sancțiunile aplicabile conform Codului fiscal.