Criza de la Marea Roşie afectează sectorul chimic german

22 Ian. 2024, 11:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Ian. 2024, 11:51 // Actual //  bani.md

În timp ce industria germană s-a obişnuit cu întreruperile de aprovizionare în urma pandemiei şi a războiului din Ucraina, impactul reducerii traficului pe această arteră comercială începe să se facă simţit, fabrica Tesla din Berlin fiind cea mai importantă victimă de până acum.

Sectorul chimic din Germania, a treia industrie ca mărime a ţării după cea auto şi inginerie, cu vânzări anuale de aproximativ 260 de miliarde de euro, se bazează pe Asia pentru aproximativ o treime din importurile sale din afara Europei.

„În prezent, departamentul meu de achiziţii lucrează de trei ori mai mult pentru a obţine ceva”, a declarat Martina Nighswonger, CEO şi proprietar al Gechem GmbH & Co KG, care amestecă şi îmbuteliază produse chimice pentru clienţi industriali mari.

Ca urmare a întârzierilor, Gechem, care realizează vânzări anuale de milioane de euro cu două cifre, a redus producţia de tablete pentru maşina de spălat vase şi de toaletă, deoarece nu poate obţine suficient citrat trisodic, precum şi acid sulfamic şi citric.

Prin urmare, compania îşi revizuieşte sistemul cu trei schimburi, a declarat Nighswonger, adăugând că efectele mari ale restrângerii transporturilor ar putea rămâne o problemă cel puţin pentru prima jumătate a anului 2024.

Acest lucru provoacă discuţii sincere cu clienţii, a adăugat Nighswonger.

„Dacă primim trei încărcături de camion în loc de şase, fiecare client primeşte doar o parte din cantitatea comandată, dar cel puţin toată lumea primeşte ceva”, a spus sursa.

De asemenea, Evonik, un producător mai mare de produse chimice de specialitate, a declarat că a fost afectat de „schimbări de rute şi întârzieri pe termen scurt”, adăugând că unele nave şi-au schimbat direcţia de până la trei ori în decurs de câteva zile.

Compania a declarat că încearcă să atenueze impactul făcând comenzi mai devreme şi prin trecerea la transportul aerian, care este considerat o soluţie provizorie deoarece unele produse chimice nu pot fi transportate cu avionul.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Aug. 2025, 14:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Aug. 2025, 14:57 // Actual //  Ursu Victor

Aeroportul Internațional Chișinău, rebotezat „Eugen Doga”, intră într-o nouă etapă de dezvoltare, cu o investiție ambițioasă de peste 700 milioane lei pentru extinderea terminalului de pasageri. Proiectul, lansat cu exact două luni înainte de alegerile parlamentare din 28 septembrie, ridică semne de întrebare privind oportunitatea electorală a momentului anunțului.

Potrivit directorului Aeroportului, Sergiu Spoială, lucrările ar urma să înceapă în cursul acestui an, imediat după desemnarea prin licitație a companiei de construcție, iar finalizarea este estimată pentru sfârșitul anului 2026. Suprafața terminalului va fi extinsă cu aproximativ 5.000 de metri pătrați, iar finanțarea se va face integral din veniturile proprii ale aeroportului – inclusiv din traficul generat de cetățenii ucraineni, care reprezintă în prezent circa 20–21% din totalul pasagerilor.

Proiectul, care a costat 6,5 milioane de lei a fost elaborat de OATUCL, prevede reorganizarea completă a zonelor de check-in și procesare bagaje, construcția unor extensii moderne în zona de plecări, dar și introducerea unor tehnologii avansate: FAST TRACK pentru flux rapid, ABC-gate-uri pentru control automatizat al pașapoartelor și sisteme de tip self-service pentru bagaje. Vor fi amenajate noi zone de așteptare, extins business lounge-ul, dar și create spații suplimentare pentru confortul pasagerilor – terasă acoperită, cabine de duș etc.

Întrebat dacă termenul de finalizare din 2026 este realist, Spoială a declarat că „marea parte a proiectului a fost deja realizată la nivel tehnic”, iar procedura de desemnare a constructorului „nu va mai dura mult”. „Indiferent de ce va fi în viitor, odată ce proiectul a fost lansat, el trebuie dus la capăt”, a mai spus acesta.

Potrivit datelor oficiale, în prima jumătate a anului 2025, Aeroportul Chișinău a înregistrat un trafic de 2,5 milioane de pasageri. Administrația estimează că până la finalul anului va fi depășit pragul de 5 milioane – o cifră record care justifică, în viziunea conducerii, necesitatea extinderii terminalului.

Rămâne de văzut dacă proiectul va fi dus la capăt conform calendarului și bugetului anunțat – sau dacă planurile de dezvoltare vor rămâne în istorie drept o altă promisiune lansată la timp pentru alegeri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA