Cum să creezi un produs remarcabil, care să devină popular rapid şi să fie pe placul utilizatorilor? TOP 7 cărți

10 Iul. 2021, 09:30
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
10 Iul. 2021, 09:30 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Cu toate că pare atât de simplu să promovezi un produs, în spate este foarte multă muncă. Citind aceste cărți vei învăța cum să creezi, să promovezi şi să-ți vinzi corect produsul.

Inspired – Marty Cagan

Autorul se concentrează pe exemple ale celor mai mari companii din lume – Google, Netflix, Tesla, Amazon. În același timp, sfaturile sunt legate în principal de dezvoltarea produsului și vor fi deosebit de relevante pentru startupurile în stadiu incipient.

The Product Book

Cartea se bazează pe platforma internațională Product School, care în sine conține multe articole utile și cursuri online pentru cei care lucrează la un produs.

The Lean Product Playbook – Dan Olsen

O carte de produse care se concentrează în principal pe „potrivirea produsului pe piață”. În acesta veți găsi o mulțime de informații utile despre UX, funcționalitate, propuneri de valoare, precum și despre lucrul cu publicul țintă și nevoile acestora.

The Mom Test – Rob Fitzpatrick

Una dintre lecțiile pe care le oferă această carte este să nu ceri tuturor părerilor despre produsul tău., ci mai degrabă să te concentrezi pe lucrul cu potențialii și clienți să afli de la ei nevoile și atitudinea față de produsul tău.

Shape Up – Ryan Singer

Carte este scrisă chiar de creatorul BaseCamp. Aceasta se focusează mai mult pe procesul de creare a produsului în sine, pe diverse abordări precum Agile și Scrum. Un alt lucru fascinant pe care îl aflăm din aceasta carte este că, cu abordarea corectă, un produs poate fi lansat de o echipă mică în doar 6 săptămâni .

Sprint – Jake Knapp

Continuarea temei cărții anterioare. De la trei parteneri Google Ventures, puteți afla că în 5 zile puteți testa ipotezele produsului și puteți înțelege dacă merită să le implementați în produsul dvs.

Hooked – Nir Eyal

Cartea aceasta te învăța cum să creezii produse care să îi pe atragă utilizatori; produse care pot avea succes și se pot vinde fără campanii de marketing scumpe și care pot deveni populare rapid.

Realitatea Live

01 Oct. 2025, 16:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Oct. 2025, 16:28 // Actual //  Ursu Victor

Planurile companiilor rusești de a atrage finanțare ieftină pe piața datoriilor din China s-au lovit de opoziția băncilor și investitorilor locali, care evită astfel de tranzacții din cauza riscului sancțiunilor occidentale, relatează Reuters, citând surse familiare situației.

După ce Rusia a fost exclusă de pe piețele de capital occidentale la începutul războiului din Ucraina, mari corporații de stat precum Rosatom și Gazprom au luat în calcul lansarea de obligațiuni denominate în yuani („panda bonduri”), în urma vizitei președintelui Vladimir Putin la Beijing din septembrie. Companiile sperau să atragă finanțare mai ieftină, uneori legată de contracte comerciale, scrie TheMoskowTimes.

Totuși, bancherii și investitorii chinezi s-au arătat sceptici. Surse citate de agenție afirmă că pregătirile au loc, dar nu există progrese, deoarece instituțiile financiare din China se tem de sancțiuni secundare. „Proiectele nu pot fi avansate, în pofida discuțiilor de peste un an”, a declarat un manager chinez, referindu-se la lipsa de progres în cazul Rosatom și Rusal.

Chiar și investitori instituționali chinezi spun că nu ar cumpăra astfel de obligațiuni din cauza riscurilor geopolitice. În plus, marii brokeri de stat din China au încetat orice tranzacții legate de Rusia încă din 2022, iar cele patru bănci de stat de top au refuzat să fie organizatori de emisiuni pentru companiile rusești.

Juristul Zhan Kai, de la Yuanda China Law Offices, a subliniat că nu există bariere legale pentru emisiunea de panda bonduri de către firmele rusești, atâta timp cât acestea nu figurează pe listele negre americane. „Dar bancherii și traderii locali se tem să devină intermediari sau cumpărători. În cele din urmă, piața decide, dar nu există apetit pentru obligațiuni rusești în China”, a precizat el.

Un oficial rus citat de Reuters a recunoscut că problema principală rămâne lipsa cumpărătorilor. „Companiile mari lucrează la structuri de plasamente, statul doar sprijină cu infrastructura, însă băncile chineze ezită”, a spus acesta.

Până acum, singura companie rusă care a reușit să emită panda bonduri a fost Rusal, în 2017. De atunci, niciun alt emitent rus nu a intrat pe piața chineză, deși în primele șapte luni din 2025, 35 de companii străine au plasat obligațiuni în China în valoare de 16,3 miliarde dolari, iar în 2024 volumul total a atins un record de 194,8 miliarde yuani.

Potrivit analiștilor, chiar și în contextul unei „țări prietenoase” precum China, riscurile geopolitice persistă, iar procesul de acces pentru firmele rusești pe piața obligațiunilor în yuani ar putea dura ani de zile.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII