Cuplul care s-a pensionat la 38 de ani în 1991 cu economii de 500.000 de dolari. Cum au supraviețuit investițiile lor

11 Mai 2021, 16:02
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
11 Mai 2021, 16:02 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

Cuplul Billy și Akaisha Kaderli simt că au văzut totul, întrucât au călătorit destul. În 1991, la vârsta de doar 38 de ani cuplul s-a pensionat cu economii de 500.000 de dolari. Iată cum au supraviețuit investițiile lor.

La vârsta de 38 de ani, cuplul deținea un restaurant și Billy conducea un birou de intermediere Dean Witter din centrul Californiei. Atunci ei au decis să călătorească. Cuplul își schimbă permanent locul de trai, ei au trăit în Guatemala, SUA, Mexic, El Salvador, Australia, Noua Zeelandă, Vietnam și Thailanda.

Cuplul nu are asigurări de sănătate cu sediul în S.U.A., nu are ipotecă, nu are abonamente lunare, cum ar fi un plan de telefonie mobilă, un pachet de cablu.

Acum, amândoi au ajuns la vârsta  de 68 de ani, și au urmărit cum banii lor au supraviețuit unei serii de crize și dificultăți. După 30 de ani de pensionare, economiile lor au ajuns în prezent la 1 milion de dolari.

Cuplul Kaderli și-a investit inițial banii într-un mix de fonduri indexate cu un plan de menținere a unui stil de viață ieftin, în timp ce trăiau din profiturile lor.

Realitatea Live



18 Iun. 2021, 17:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
18 Iun. 2021, 17:57 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Piața mondială de zahăr va avea un surplus de producție în perioada următoare, în contextul tranziției globale spre automobilele electrice și a renunțării la biocombustibili produși din trestie de zahăr în Brazilia.

Conform unui studiu, cererea pentru etanol, care în Brazilia este produs în principal din trestie de zahăr, ar urma să înceapă să scadă în 2030, pe măsură ce automobilele electrice vor deveni mai răspândite. Aceasta va lăsa procesatorii de trestie de zahăr din cel mai mare exportator mondial fără altă opţiune decât să producă mai mult zahăr.

Această tranziţie în cea mai mare economie a Americii Latine este o lovitură pentru piaţa mondială a zahărului, iar consecinţele dureroase ale surplusurilor mondiale şi preţurilor reduse vor fi resimţite în ţări precum Thailanda şi India, care au un cost mai mari de producţie. În plus, va fi o lovitură pentru acei producători de etanol care recent şi-au majorat capacităţile de producţie.

„Este clar că adaptarea la noile tehnologii va reprezenta o ameninţare semnificativă pentru sectorul rafinării zahărului din Brazilia. Jucătorii din industrie ar trebui să înceapă să ia acest lucru în considerare atunci când vor lua deciziile de investiţii de acum încolo”, susţine Soren Jensen, care are o carieră de trei decenii în agribusiness.

Cel mai pesimist scenariu elaborat de autorii studiului șe așteaptă ca cererea pentru etanol se va reduce semnificativ până în 2035, până la 40%.

Începând din 2035 şi până în 2040 o cantitate suplimentară de 20% ar urma să fie pierdută, ceea ce va lăsa cererea de etanol la doar 40% din nivelul actual.

Brazilienii au început să adauge etanol în combustibili încă din anii 1970 iar cererea a explodat după 2000 când industria auto locală a început să lanseze pe piaţă automobile care rulează doar pe biocombustibili sau pe un amestec de etanol şi benzină.

În mod normal, brazilienii aleg unul din cele două tipuri de combustibili în funcţie de preţ.

Procesatorii brazilieni de trestie de zahăr pot face rapid trecerea de la producţia de zahăr la cea de etanol, ceea ce le permite să răspundă la modificările de pe piaţa mondială a zahărului.

În perioade în care există un surplus de zahăr, companiile braziliene de procesare de trestie produc mai mult etanol, ceea ce în multe cazuri contribuie la reducerea supraofertei mondiale de zahăr.

Folosirea automobilelor electrice înseamnă că Brazilia îşi va pierde capacitatea de a echilibra piaţa mondială a zahărului, afectând alte state producătoare care se luptă deja cu scăderea consumului pe măsură ce consumatorii preocupaţi de sănătatea lor evită zahărul.