De ce Moldova nu a prevenit criza energetică? Sandu: Pentru că Gazprom nu-și îndeplinește obligațiile contractuale

14 Ian. 2025, 14:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
14 Ian. 2025, 14:05 // Actual //  Ursu Victor

Președintele Maia Sandu a explicat cauzele crizei energetice, subliniind responsabilitatea companiei Gazprom. „Există un contract încheiat în 2021, valabil până în 2026, care stipulează clar obligațiile fiecărei părți. Gazprom a încetat unilateral să își respecte angajamentele, iar Guvernul analizează posibilitatea de a trage compania la răspundere pentru acest fapt”, a declarat șefa statului.

Ea a precizat că actuala criză nu este rezultatul acțiunilor Guvernului sau ale administrației prezidențiale:
„Eu nu am semnat un acord cu Gazprom, nu m-am obligat să furnizez gaze naturale; Gazprom a făcut-o. În schimb, eu și echipa mea am întreprins toate acțiunile necesare pentru a asigura surse alternative de energie. Malul drept nu trece prin această criză energetică, iar eforturile noastre pentru stabilitatea energetică a țării continuă.”

Referindu-se la situația din regiunea transnistreană, Maia Sandu a declarat că dificultățile sunt cauzate tot de neîndeplinirea obligațiilor de către Gazprom:
„Întrebarea de ce Republica Moldova nu a reușit să prevină criza energetică din regiunea stângă a Nistrului are un răspuns clar: Gazprom nu-și îndeplinește obligațiile contractuale.”

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

06 Iun. 2025, 17:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Iun. 2025, 17:21 // Actual //  Ursu Victor

Un nou pod rutier internațional va fi construit peste Dunăre, între localitatea Orlivka din raionul Izmail (regiunea Odesa) și orașul Isaccea din România. Proiectul a fost inclus în Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii Odesa pentru perioada 2025–2027, publicată de Consiliul Regional Odesa, potrivit portalului ucrainean epravda.com.ua.

Noul pod va face parte din ruta internațională E87, care conectează Ucraina cu România, Bulgaria și Turcia. În prezent, șoferii sunt nevoiți să ocolească prin Republica Moldova, traversând de două ori frontiera. Construcția podului va scurta traseul către Isaccea cu aproximativ 80 de kilometri.

Finanțarea va fi asigurată din ajutor internațional, în valoare de peste 12,6 miliarde de grivne (aproximativ 290 milioane de euro), repartizată pe parcursul a trei ani: 1,26 miliarde în 2025, aproape 3,8 miliarde în 2026 și peste 7,5 miliarde în 2027.

Proiectul prevede etapele de proiectare, studii ecologice, construcția propriu-zisă a podului și a căilor de acces, precum și crearea punctelor de trecere a frontierei și racordarea la drumurile internaționale.

Viitorul pod va avea patru benzi de circulație, trotuare pentru pietoni de ambele părți și va fi rezistent la cutremure de până la 9 grade pe scara Richter. Din partea ucraineană va fi construită o șosea de acces de 3 km, iar din partea română – 950 de metri.

Ucraina intenționa să construiască un pod peste Nistru, care urma să lge localitatea Yampol de Soroca, însă la 15 mai Kievul a suspendat lucrările.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO