Autoritatea Aeronautică cere companiei Air Moldova să întoarcă banii pasagerilor afectați de anularea zborurilor în termen de 7zile.
Autoritatea a sancționat compania aeriană și a obligat-o să restituie pasagerilor costul în termen de 7 (șapte) zile întregul cost al biletelor, tuturor pasagerilor solicitanți, afectați de anularea zborurilor în perioada 21-25 aprilie 2023 – până la data limită de 02 mai 2023. Operatorul aerian vizat va prezenta tuturor pasagerilor afectați de anularea a 46 zboruri în perioada 21-25 aprilie 2023 o comunicare scrisă (inclusiv în format electronic) în care vor fi precizate normele de compensare. Autoritatea Aeronautică Civilă reiterează că pasagerii își pot revendica drepturile, solicitând contravaloarea biletelor și pot beneficia și de o compensație care variază între 250-400 euro, în funcție de destinație.
În urma verificările AAC a depistat:
A fost depășit termenul de rambursare care, potrivit Regulamentului, întregul cost al biletului la prețul de achiziție se efectuează în termen de 7 (șapte) zile, nu de 30 de zile, cum practica operatorul.
Pasagerilor afectați nu le-a fost prezentată o comunicare scrisă (inclusiv în format electronic) în care sunt precizate normele de compensare și asistență conform Regulamentului. De asemenea, pasagerilor nu li s-a prezentat în formă scrisă nici coordonatele Autorității Aeronautice Civile.
Au fost admise încălcări și la capitolul respectării dreptului la deservire a pasagerilor și anume: mese și băuturi direct proporționale cu timpul de așteptare, cazare hotelieră, transport dintre aeroport și locul cazării.
Toți pasagerii afectați de anularea zborurilor pot depune o solicitare în adresa companiei aeriene (prin intermediul poștei electronice, telefon, sediul unității comerciale din bd. Negruzzi 10), iar în cazul nesoluționării situației, consumatorii pot depune o reclamație în adresa Autorității Aeronautice Civile prin următoarele modalități.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!