În această săptămână, un angajat al Agenției de Stat de Drumuri a fost pus sub acuzare în dosarul penal privind corupția la construcția drumului Leova – Bumbăta, a anunțat șeful adjunct al Procuraturii Anticorupție, Octavian Iachimovschi. Declarația a fost făcută în cadrul emisiunii „Rezoomat” de la RLive.
Iachimovschi a subliniat că în acest dosar sunt examinați și factori de decizie importanți, însă nu a oferit nume specifice. „Este un caz complex, iar ancheta este în desfășurare”, a precizat el, adăugând că procurorii colaborează îndeaproape cu alte instituții pentru a aduna dovezile necesare.
Anterior, primarul orașului Leova, Alexandru Bujoreanu susținea că a cerut ministrului Infrastructurii, Andrei Spînu, și președintelui Maia Sandu să facă publice contractele de execuție, inclusiv devizele de cheltuieli, pentru a clarifica situația. „Spînu a făcut publice documentele, însă ce vreți este acolo numai nu devizele de cheltuieli,” a spus primarul.
„Dacă este adevărat că există o expertiză, aceasta ar fi stat la baza pornirii urmăririi penale împotriva șefului Administrației de Stat a Drumurilor. Crede cineva că un șef de întreprindere semnează un contract de 262 milioane de lei fără să cunoască ministrul? Nu este așa. Mai mult, lucrările au început în iulie, dar contractul a fost semnat în septembrie. Ce companie începe lucrările în avans fără să aibă certitudinea că va fi selectată? Ulterior, în luna februarie, Spînu pleacă la președinție. Aici sunt foarte multe semne de întrebare. Eu sunt martor în acel dosar,” a punctat Bujoreanu.
Costul lucrărilor de construcție a drumului de acces – 3,6 km – și a infrastructurii punctului de frontieră Leova – Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei, iar finalizarea lucrărilor era planificată pentru luna noiembrie a acestui an. Iinițial, pentru construcția drumului erau prevăzuți 260 de milioane de lei.
Un calcul elementar arată că fiecare kilometru de drum a costat circa 3,5 milioane de euro, fiind cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova.