Atragerea investițiilor, promovarea exportului, turismului și a imaginii de țară – acestea sunt direcțiile în care își desfășoară activitatea echipa Agenției de Investiții „Invest Moldova”. Deși ultimii doi ani au impus o adaptare a activității la noile realități determinate de situația pandemică și o regândire a metodelor aplicate și a instrumentelor utilizate, în 2021 au fost obținute rezultate considerabile.
Pentru a face cunoștință unui număr cât mai mare de potențiali parteneri cu oferta investițională a țării, a fost organizată participarea la 8 expoziții internaționale, au fost desfășurate 42 de vizite de studii pentru sectoarele strategice ale economiei cum sunt industria textilelor, industria agroalimentară, sectorul agrifood, sectorul IT și altele.
Cu susținerea Agenției de Investiții „Invest Moldova” au fost organizate mai multe evenimente internaționale, la care au participat 320 de companii locale și 80 de companii internaționale. Printre acestea a fost și primul forum în domeniul imobiliar, care a reunit reprezentanții guvernului și ai instituțiilor de stat, ai mediului asociativ, dar și ai companiilor comerciale din domeniu, cu scopul de a discuta oportunitățile pe care le prezintă sectorul pentru investitori, dar și provocările cu care se confruntă și necesitățile de dezvoltare.
11 companii și-au anunțat în 2021 decizia de a realiza investiții de peste 17 milioane de euro în Republica Moldova și de a crea peste o mie de locuri de muncă.
Pentru promovarea exporturilor Agenția de Investiții „Invest Moldova” a organizat participarea a 34 de companii la 6 expoziții internaționale, în rezultatul cărora au fost semnate 47 de contracte. Au fost desfășurate și două programe pentru promovarea exporturilor, menite să pregătească companiile locale pentru a penetra piețele externe, dar și să ofere acces la potențiali parteneri de export. Volumul estimat al exportului rezultat în urma acestor activități depășește 12 milioane de euro.
Pentru promovarea turismului și a imaginii de țară au fost organizate câteva campanii, printre care „Moldova – a place to find yourself”, în cadrul căreia a fost lansat un videoclip cu participarea interpreților Dara și Pașa Parfeni, care a avut succes la nivel internațional. A doua etapă a acestei campanii, „A place to find your harmony”, a presupus difuzarea unui șir de materiale video în care Andrew Rayel, celebrul DJ originar din Moldova, își interpretează melodiile în locuri pitorești din țară.
Scopul acestor campanii este de a repoziționa Moldova ca destinație turistică post pandemică.