EXIMBANK dublă premiantă în cadrul principalului concurs de business din Republica Moldova

12 Iun. 2023, 12:31
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
12 Iun. 2023, 12:31 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

EXIMBANK a obținut trofeul la nominalizarea „LOCURI DE MUNCĂ PRIETENOASE FAMILIEI” și medalia de aur la nominalizarea „MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”, la concursul „Marca Comercială a Anului 2022”. Premierea a avut loc în cadrul evenimentului anual Gala Businessului Moldovenesc, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie, în data de 9 iunie.

Grija pentru angajații săi este una dintre prioritățile cheie ale EXIMBANK și Grupului Intesa Sanpaolo din care face parte, iar trofeul acordat la nominalizarea „Locuri De Muncă Prietenoase Familiei” confirmă angajamentele de a asigura un mediu de lucru în care oamenii să se simtă în largul lor şi să îşi dezvolte întregul potenţial. Anul 2022, pentru care sunt acordate premiile în cadrul concursului „Marca Comercială”, fiind profund marcat de situaţia geopolitică din regiune, adaptarea după perioada post pandemică, precum şi provocările economice şi sociale care au urmat, a condiţionat regândirea abordărilor întru o gestionare mai eficientă a stării de bine şi siguranţă a angajaţilor, precum şi a readus în prim plan subiectul incluziunii şi diversității acestora. Astfel EXIMBANK implementează cu succes pentru membrii echipei sale:

  • diverse porgrame de Wellbeing (campanii de apreciere a fidelității; oportunități de dezvoltare pentru copiii angajaților; terenuri de sport la dispoziția echipei și participare la competiții internaționale; și altele)
  • achitarea unui șir de plăți menite să amelioreze impactul negativ al inflaţiei, atât la nivelul Grupului Intesa Sanpaolo, cât și la nivel local, prin negocierea unui acord adiţional la Contractul Colectiv de Muncă;
  • program internațional de asistență medicală – un program unic care oferă asistență medicală în cazul survenirii anumitor boli grave, cu acces la o rețea medicală care oferă o opinie secundară pentru fiecare coleg din cadrul programului și pentru membrii familiilor lor, precum și tratament în cele mai bune centre internaționale pentru angajații asigurați, având toate costurile relevante acoperite de program;
  • condiții preferențiale la produsele și serviciile băncii;
  • tichete de masă;
  • program de muncă combinat (oficiu / la distanță);
  • alte avantaje precum diversitate în activități, posibilitatea obținerii unei experiențe internaționale, formări și team building-uri.

Vitalie BUCĂTARU, Prim-Vicedirector General al EXIMBANK:

Acțiunile și programele implementate de EXIMBANK și Grupul Intesa Sanpaolo fac parte din strategia de HR urmată de noi la nivel internațional – „People first“, în care oamenii sunt poziționați în centrul atenției, incluziunea și bunăstarea angajaților noștri rămâne oricând o prioritate. Iar Trofeul obținut la nominalizarea „Locuri De Muncă Prietenoase Familiei” în mod cert confirmă eficacitatea strategiei urmate. Totodată, suntem convinși că dezvoltarea sustenabilă şi responsabilitatea socială sunt imperative pentru o activitate durabilă în comunitate. Prin urmare, susţinerea şi implementarea iniţiativelor de ESG de către EXIMBANK, ca răspuns la aşteptările angajaţilor şi a comunităţii şi în linie cu directivile Grupului ISP, sunt mereu pe agenda noastră, depășind limita elucidării acestui fapt prin simple acțiuni, tinzând spre transpunerea acestora la baza abordărilor și a activității propriu-zise, fapt consacrat și prin oferirea medaliei de aur la nominalizarea Marca comercială responsabilă social.

Ca parte a Grupului Intesa Sanpaolo, EXIMBANK este conștientă de impactul activității sale asupra comunității și este puternic determinată de a reduce efectele acesteia și a contribui activ atât la consolidarea capacității globale de creştere a economiei ţării, cât și la îmbunătățirea contextului pentru populație și mediul înconjurător.

Pe parcursul anului 2022, tradiţional, au fost desfăşurate numeroase campanii și inițiative orientate spre:

  • contribuirea la înlesnirea efectelor resimțite de populație pe urma situațiilor de forță majoră;
  • sprijin afacerilor locale, în special celor orientate spre criteriile ESG şi cele gestionate de femei, aducând astfel propria contribuţie la creşterea standardelor de calitate şi a competitivităţii acestora pe piaţă;
  • facilitarea incluziunii sociale a membrilor grupurilor subreprezentate;
  • sporirea gradului de conştientizare cu privire la protecţia mediului;
  • acordarea suportului copiilor şi tinerilor, atât prin susţinerea performanţelor în învăţământ, în activităţi extracurriculare, prin educaţia financiară, cât şi prin contribuţia la asigurarea accesului la medicină performantă.

Lansat în 2003, concursul „Marca Comercială a Anului”, are drept scop familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și testarea competitivității produselor şi serviciilor, efectuată în baza evaluării de către juriu profesionist, format din  reprezentanți ai instituțiilor publice și obștești, specialiști în domeniul marketingului, publicității, proprietății intelectuale, protecției consumatorilor, reprezentanții mediului de afaceri, etc., precum și de către consumatorii din Republica Moldova. Acest concurs vine să contribuie la promovarea practicilor de succes în domeniul businessului din țară, unde principalii beneficiari sunt consumatorii finali, care se pot bucura de produse și servicii de calitate.

Despre EXIMBANK

EXIMBANK reprezintă o bancă comercială universală, oferind servicii de calitate atât pentru segmentul corporativ, care activează în toate ramurile economiei naţionale pe întreg teritoriul ţării, cât şi pentru segmentul retail. În prezent, pe lângă pachetul tradiţional de servicii bancare (operaţiuni de casă şi de decontare, credite, deschiderea şi deservirea conturilor de depozit, operaţiuni cu hârtii de valoare), EXIMBANK oferă servicii şi produse bancare de tehnologii înalte, precum operaţiuni cu carduri bancare („MasterCard Inc.” şi „Visa Inc.”) şi produse bazate pe tehnologii IP (Internet-banking „EXIMBANK-ONLINE”, Mobile Banking).

Despre Grupul Intesa Sanpaolo

Intesa Sanpaolo este cel mai important grup bancar din Italia – care servește familiile, întreprinderile și economia reală – cu o prezență internațională semnificativă. Modelul de afaceri distinctiv al Intesa Sanpaolo o face un lider european în Wealth Management, Protection & Advisory, foarte concentrat pe digital și fintech. O bancă eficientă și rezistentă, beneficiază de fabricile sale de produse deținute în totalitate în managementul activelor și asigurări. Angajamentul puternic ESG al Grupului include acordarea de 115 miliarde EUR în împrumuturi de impact până în 2025 comunităților și pentru tranziția ecologică și 500 milioane EUR în contribuții pentru a sprijini persoanele cele mai nevoiașe, poziționând Intesa Sanpaolo ca lider mondial în ceea ce privește impactul social. Intesa Sanpaolo se angajează la Net Zero până în 2030 pentru propriile emisii și până în 2050 pentru portofoliile sale de împrumuturi și investiții. Patron angajat al culturii italiene, Intesa Sanpaolo și-a creat propria rețea de muzee, Gallerie d’Italia, pentru a găzdui moștenirea artistică a băncii și ca locație pentru proiecte culturale prestigioase.

P.

Realitatea Live

03 Oct. 2025, 16:16
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Oct. 2025, 16:16 // Actual //  Ursu Victor

Vineri dimineața, în orașele Dubăsari și Grigoriopol a fost oprită furnizarea apei calde, iar în jurul orei 13:00, aceeași măsură a fost aplicată și în Tiraspol, Bender, Râbnița și Sucleia. Totodată, la stațiile PECO din regiunea transnistreană a fost sistată comercializarea gazului lichefiat, care va fi livrat exclusiv serviciilor de urgență și militare, transmite corespondentul IPN din stânga Nistrului.

Ca măsură de compensare, Centrala hidroelectrică de la Dubăsari a crescut producția de energie de la 24 la 36 de megawați. Acest lucru a fost posibil datorită unei deversări suplimentare de apă de la Centrala hidroelectrică de la Novodnistrovsk. La stație funcționează trei generatoare hidroelectrice, iar în următoarele zile nivelul Nistrului sub baraj va crește cu un metru.

Pe 2 octombrie, Tiraspolul a instituit un regim drastic de economisire a gazului, care va dura aproximativ până pe 12-13 octombrie. Potrivit lui Serghei Obolonik, așa-zisul ministru al economiei din regiune, consumatorii casnici, școlile și spitalele nu vor simți schimbări.

„După încheierea acestei perioade, toți consumatorii din Transnistria și necesitățile regiunii vor fi asigurate cu gaz în regim normal. Mă refer atât la consumatorii industriali, cât și la livrările comerciale, precum și la funcționarea sectorului termoenergetic în condițiile stabilite pentru începerea sezonului de încălzire”, susține Obolonik.

Declarațiile actuale diferă considerabil de retorica sa din mijlocul lunii septembrie. Atunci, Obolonik dădea asigurări că „există un grad ridicat de încredere” în stabilitatea livrărilor de gaze, ceea ce excludea repetarea crizei din ianuarie 2025. Mai mult, el susținea că mecanismul de livrare este „bine pus la punct” și că industria va funcționa în regim normal.

„Privim, cu optimismul caracteristic locuitorilor din Transnistria, faptul că livrările de gaze vor continua în același regim ca și acum. Pentru aceasta, va fi necesar un efort considerabil, inclusiv în cooperare cu Federația Rusă, precum și cu furnizorii de gaze – atât cei ungari, cât și cei moldoveni”, declara Obolonik încă pe 12 septembrie.

Contrastul este evident și în modul de informare a populației. În luna iunie, autoritățile au impus restricțiile fără avertisment: în noaptea de 6 iunie a fost sistată vânzarea de metan, iar ulterior a fost oprită și furnizarea apei calde. Oamenii s-au format în cozi, iar autoritățile nu au oferit explicații oficiale până când panica nu a cuprins întreaga regiune. De această dată, însă, autoritățile au anunțat din timp, pentru a „evita zvonurile și tentativele de a speria populația”, după cum a explicat Obolonik.

Situația este agravată și de condițiile meteo: centrul hidrometeorologic regional a emis o avertizare de furtună, cu rafale de vânt de până la 15 metri pe secundă. În ultima săptămână, în regiunea transnistreană s-a înregistrat o răcire accentuată: dacă la sfârșitul lunii septembrie temperaturile diurne atingeau +19 grade, în zilele de 1-2 octombrie acestea au coborât până la +9..+10 grade. Noaptea, temperaturile se mențin între +5 și +9 grade, iar pe alocuri scad până la +2 grade.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII