De ceva timp, somnul a devenit o sursă de a face bani pentru creatorii de conținut interesul pentru transmisiunile live cu somn de pe YouTube a atins un punct culminant în prima săptămână a lunii ianuarie 2021. Căutările au crescut cu 426 la sută față de aceeași perioadă anul trecut. Se pare că e un trend tot mai popular să te uiți la cineva cum doarme.
Unul dintre vloggerii care dorm în live-uri este și Super Mainstream. Într-o seară de sâmbătă, la ora 20:00 și un vloggerul e deja în pijamale și își instalează microfoanele, camerele, luminile și monitoarele lângă pat. Urmează să facă un live în timp ce doarme pentru mii de abonați, care îi trimit donații în bani. Practic, omul face bani în somn, scrie vice.com.
Conceptul e simplu: Super încearcă să doarmă în timp ce fanii lui încearcă să-l trezească cu mesaje, videoclipuri și cântece transmise prin boxa lui Alexa. Spectatorii plătesc două lire ca să opereze boxa și o roagă orice, ba să le spună adresa lui, ba să cumpere produsele din lista lui de pe Amazon, ba să sune la poliție. Potrivit surselor, tânărul de 21 de ani face peste două mii de lire dintr-un live de șase ore, pe care îl ține o dată pe săptămână.
Super, care a mai câștigat două mii de abonați după cel mai recent stream, pune interesul crescut al oamenilor pentru clipurile lui pe seama pandemiei. Practic, oamenii au prea mult timp liber și n-au ce face în weekenduri.
„Fac streaming în noaptea de sâmbătă pentru că atunci, în mod normal, lumea iese să bea și să se distreze. Rolul meu e să furnizez divertisment pentru sâmbătă seara.”
Trendul live-urilor neconvenționale a început în 2017, când fostul streamer de pe Twitch Ice Poseidon a făcut cinci mii de dolari doar pentru că s-a filmat în timp ce dormea. A fost popularizat de streamerii de pe YouTube în anul următor, când Asian Andy – un vlogger cu peste un milion de abonați – a creat primul live în care dormea printr-un accident fericit.
Așa s-a născut o stea: Asian Andy a făcut două mii de dolari în primul live care a fost vizualizat de atunci de 9,2 milioane de ori. În 2020, a făcut două alte astfel de stream-uri cu care a strâns 32 de mii de dolari.