Forțele aeropurtate rusești, în centrul celor mai mari eșecuri militare din Ucraina. Tancuri și nave „prăjite”

26 Mai 2022, 09:45
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
26 Mai 2022, 09:45 // Actual //  bani.md

Forțele aeroportate rusești au fost în centrul unor eșecuri majore pe frontul din Ucraina și au suferit pierderi grele, în ciuda faptului că sunt trupe de elită, notează ministerul britanic al apărării în evaluarea de joi dimineață.

Ce spun serviciile secrete militare britanice:

Forțele aeropurtate ale Rusiei – VDV – au fost profund implicate în mai multe eșecuri tactice notabile de la începutul invaziei rusești. Printre acestea se numără încercarea de avansare spre Kiev prin aerodromul Hostomel în martie, progresul blocat pe axa Izium din aprilie și recentele încercări de traversăre (eșuate și costisitoare) ale râului Siverskyi Donets.

Doctrina rusă prevede alocarea VDV la unele dintre cele mai solicitante operațiuni. VDV, care numără 45.000 de soldați, este alcătuită în mare parte din soldați profesioniști cu contract. Membrii săi se bucură de un statut de elită și beneficiază de salarii suplimentare.

VDV au fost angajate în misiuni mai potrivite pentru trupele de infanterie cu blindate și au suferit pierderi grele în timpul campaniei. Performanțele lor inegale reflectă probabil o gestionare strategică greșită a acestei capacități și eșecul Rusiei de a-și asigura superioritatea aeriană.

Utilizarea greșită a VDV în Ucraina evidențiază modul în care investițiile semnificative ale lui Putin în forțele armate din ultimii 15 ani au dus la o forță generală dezechilibrată.

Eșecul de a anticipa rezistența ucraineană și autosuficiența ulterioară a comandanților ruși a dus la pierderi semnificative în multe dintre cele mai de elită unități rusești.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală