Într-o inspecție la segmentul de drum Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu susține că lucrările se desfășoară în regim mai bun și că drumul va fi reabilitat în totalitate până în anul 2023.
Proiectul de construcție a drumului R34 include: reconstrucția sistemului rutier existent ,reabilitarea a 9 poduri și a 57 de podețe tubulare, amenajarea stațiilor de așteptare a transportului public și restabilirea iluminatului stradal în localități.
La ultima inspecție de la sfârșitul lunii septembrie Administrația de Stat a Drumurilor spunea că progresul de reabilitare a drumului era de 27%.
Drumul este reabilitat de compania turcă OZKA. Valoare totală a contractului este de peste 56 milioane de euro, bani acordați Guvernului Republicii Moldova prin împrumut de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Antreprenorul și-a asumat obligația să finalizeze integral lucrările la sfârșitul lunii februarie a anului 2023.
În 2015, a mai fost organizat un concurs pentru aceste segment de drum, la care și-au anunțat intenția de participare tocmai 44 de companii. În aprilie 2016 s-a anunțat că Serenissima Costruzioni S.P.A., în asociere cu PST Group din Italia, au câștigat contractul, oferind cel mai mic preț – circa 53 de milioane de euro.
Italienii, care mai câștigaseră și contractul de reabilitare a drumului Soroca-Arionești, nu au mai apucat să facă careva lucrări pentru că a intrat în insolvență.
Ozka Insaat este o companie de construcții care a fost fondată în 1998 și în prezent are 350 de angajați (2020). Acționarul principal este Naim Özkazanç, care este și președinte de onoare al companiei.