GALERIE FOTO// Adevărul din spatele burgherilor de la McDonald’s! Cum arată o fabrică de producere

06 Oct. 2021, 05:20
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
06 Oct. 2021, 05:20 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

În zilele noastre, ingredientele sunt foarte importante. De la ingrediente organice și zahăr în exces până la „E-uri” (sau aditivi alimentari) și sare, lista conținutului de care să vă faceți griji pare să crească exponențial.

McDonald’s atrage o mulțime de clienți – în manualul său de operare, cu ani în urmă, a spus că a vândut 75 de hamburgeri pe secundă – dar gigantul fast-food-ului nu este în niciun caz scos din punct de vedere al acestui tip de control.

În 1999, un bărbat pe nume David Whipple a început un experiment pentru a vedea câți conservanți erau într-un burgher McDonald’s. În 2013, el a arătat lumii burgherul său la 14 ani după ce l-a pus într-un dulap de bucătărie – și încă arăta aproape la fel.

Dar Keith Warriner, directorul programului la Departamentul de Științe Alimentare al Universității din Guelph, a spus că hamburgerii McDonald’s nu putrezesc au prea puțin de-a face cu conservanții.

Totuși, mulți sunt încă fixați pe ideea că un burgher McDonald’s este plin de conservanți.

Pentru a vedea cum sunt fabricați burgherii, Insider a vizitat o fabrică McDonald’s din Günzburg, Germania, unde se produc în fiecare zi o medie de cinci milioane de burgheri, de la Big Mac până la Quarter Pounder.

Fabrica de la Günzburg este una dintre cele mai mari și unul dintre cei mai importanți furnizori de hamburgeri pentru McDonald’s. Fabrica nu face parte oficial din McDonald’s, dar există acorduri importante între cele două companii.

“Aproximativ 90% din producția acestei fabrici este destinată McDonald’s”, a declarat Eunice Koekkoek, reprezentant al McDonald’s.

După miros, când intrați în fabrică, se vede imediat că produce mase de hamburgeri – chiar și zona de recepție miroase a carne de vită.

Igiena este extrem de importantă în fabrică. Înainte de a intra, trebuie să îmbrăcați haine de protecție și să vă spălați bine mâinile. Angajaților care au avut o afecțiune de stomac nu li se permite să lucreze până nu au investigat cauza împreună cu medicul lor, pentru a preveni contactul bacteriilor și virusurilor cu carnea.

Nu există conservanți în carne, deci cerințele de calitate care se aplică în fabrică sunt foarte stricte. Pentru a preveni ca obiectele să ajungă în carne, nimic nu este lăsat să se desprindă în fabrică – asta înseamnă că bijuteriile trebuie îndepărtate, iar stilourile de plastic sunt, de asemenea, excluse.

Înainte de a intra, trebuie să îmbrăcați haine de protecție și să vă spălați bine mâinile.

Pentru că am vrut să notez, mi s-a dat un clipboard și un pix. Ambele erau din metal, deoarece în faza finală a procesului de producție hamburgerii trec printr-un detector de metale – așa că dacă acel stilou ar ajunge în carne, nu ar trece neobservat, spune unul dintre angajații Business Insider.

Carnea este verificată pentru a se asigura că nu există oase

La fabrică, în principal sunt bucăți mari de carne care intră. McDonald’s solicită acest lucru de la abatoare, deoarece bucățile mai mari de carne reduc riscul de contaminare deoarece au o suprafață mai mică care ar putea fi contaminată de bacterii.


După verificare, carnea este pusă în recipiente de aproximativ 500 de kilograme

O vacă poate produce aproximativ 100 de kilograme de carne, astfel încât să puteți găsi carne de la cinci sau șase vaci într-un singur recipient.

Acest spațiu este umplut până la refuz cu aceste tipuri de recipiente, totuși toată acea carne este procesată într-o zi.

Stivuitoarele se deplasează în permanență pentru a colecta noi containere de carne.

Sunt necesare aproape 500 de containere pe zi pentru a face suficienți burgheri, așa că este nevoie de multă muncă pentru a le duce la locul potrivit la timp.

Apoi carnea este tocată

În timp ce blenderele macină carnea, aparatul asigură eliminarea bucăților mici de os. Un total de opt recipiente de carne cu o greutate de 500 de kilograme fiecare (adică de la 40 la 50 de vaci) pot fi prelucrate în același timp – deci, dacă mâncați un hamburger McDonald’s, nu este de fapt de la o vacă, ci de la zeci de vaci. Carnea tocată ajunge într-un recipient separat pentru a fi folosit pentru burgeri. Doar atunci când carnea tocată arată ca spaghetele este perfectă.


O altă mașină modelează carnea tocată în hamburgeri

Un amestec de carne proaspătă și congelată înseamnă că hamburgerii pot fi aduși la temperatura corectă mai repede. În acest fel, își păstrează și forma mai ușor – nu există agent de legare în carne.

Aceste mașini pot produce și burgheri vegetarieni.

Aceste mașini sunt incredibil de reci

Deși camera are aproximativ 12 grade Celsius, mașinile sunt mult mai reci. Se formează gheață pe mașini, iar vaporii de apă din aer se condensează.


În medie, aproximativ 5 milioane de hamburgeri se rostogolesc în fiecare zi

Realizarea hamburgerilor este un proces incredibil de rapid. Pentru a menține procesul de producție este nevoie de mai puțini oameni decât v-ați putea imagina.

Fabrica poate produce aproximativ 30 de milioane de hamburgeri pe săptămână – producția sa reală este puțin mai mică decât în ​​prezent

Câțiva burgheri sunt întotdeauna testați

Motivul pentru care burgherii sunt testați este să se asigure că conținutul de grăsime este corect, din motive de siguranță. Pentru hamburgerii McDonald’s, conținutul de grăsime trebuie să fie de 20%. Pentru comparație, carnea de vită tocată disponibilă în supermarketuri poate conține maximum 25% grăsime.

Hamburgerii din fabrică sunt la grătar și degustați pentru a vedea dacă gustul, structura și textura sunt la nivelul standardelor McDonald’s.

Pentru a face hamburgeri la grătar, fabrica are o replică exactă a bucătăriei pe care o veți găsi într-un magazin McDonald’s. Este esențial pentru siguranța alimentelor ca burgherii să atingă o temperatură de cel puțin 69 grade Celsius (156 grade Fahrenheit). De aceea, un burgher de la McDonald’s nu poate fi gătit niciodată „mediu”.

Odată înghețați, hamburgerii dispar în pungi de plastic albastre și apoi în cutii

McDonald’s poate spune cu o certitudine rezonabilă că nimic nu va fi în interiorul burgerilor care nu ar trebui să fie, deoarece hamburgerii trec printr-un detector de metale odată ambalat
Unul dintre cele 40 de controale de calitate este un detector de metale. Nu sunt permise obiecte din plastic în fabrică – deci dacă un angajat are nevoie de un stilou, de exemplu, acesta trebuie să fie din metal. Asta pentru ca orice obiect liber din fabrică care ajunge accidental în hamburgeri să fie imediat sesizat înainte de a pleca.

Dacă un client se plânge că a găsit ceva în burgherul său, prima întrebare a McDonald’s este unde și când a fost cumpărat burgherul.

“Mai întâi verificăm dacă am primit plângeri similare în același interval de timp în aceeași locație și investigăm ce s-ar fi putut întâmpla în timpul procesului de producție”, a spus Koekkoek.

“După această investigație, reclamația este adesea soluționată. Datorită numeroaselor verificări de calitate la OSI, este aproape imposibil să apară ceva în carne. În cazul unei reclamații serioase privind siguranța alimentelor, examinăm imediat întregul lanț – dar asta se întâmplă rar. “

Cutiile arată exact când a fost produs un burgher, de unde provenea carnea și unde se îndreaptă burgherii

Deci, dacă este ceva în neregulă cu carnea, este ușor pentru McDonald să știe în câteva ore din care abator și fermă provine carnea.

Carnea folosită pentru hamburgeri respectă standardele europene și naționale, a spus McDonald’s.

Odată ambalate, hamburgerii sunt stivuite de o altă mașină și învelite în plastic

Centrul de distribuție este chiar lângă ușa fabricii

Burgherii sunt transportați de la centrul de distribuție la restaurantele McDonald’s

Realitatea Live

21 Oct. 2021, 17:06
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
21 Oct. 2021, 17:06 // Actual //  Lupu Eduard

Operatorul de transport și sistem din România, Transgaz, a anunțat miercuri că, începând cu aceeași zi, oferă capacitate de rezervare disponibilă în punctul de interconectare (PI) Ungheni, pentru companiile dispuse să exporte (sau să importe, însă nu este cazul dat fiind criza de la Chișinău) gaze în Republica Moldova. Rămâne de văzut dacă vor exista companii interesate și dacă Chișinăul este dispus să plătească prețul de pe bursele din România, destul de ridicat în comparație cu cel pe care-l avea negociat până în acest an cu Gazprom.

Gazoductul Ungheni-Chișinău, prin care România poate exporta gaze naturale în Republica Moldova, a fost pus în funcțiune de la 1 octombrie 2021 și poate asigura întregul necesar de consum de peste Prut, cu excepția Transnistriei, rămânând doar ca furnizorii interesați să înceapă să nominalizeze volumele pe care vor să le vândă, anunțase marți directorul Departamentului Strategie și Management Corporativ al operatorului sistemului național de transport Transgaz, Elisabeta Ghidiu, la videoconferința Profit.ro Oil&Gas – “Unde sunt gazele din Marea Neagră când avem mai mare nevoie?”, citată de profit.ro.

Pentru anul gazier în curs, Transgaz precizează că vor fi oferite produse de capacitate fermă grupată zilnice, lunare și trimestriale, și intrazilnice, pe ambele direcții de transport. În situația în care, la licitațiile zilnice, oferta de capacitate fermă grupată a fost epuizată, sau nu a fost oferită, Transgaz va oferi produse de capacitate întreruptibilă pentru ziua următoare. Miercuri, la prima licitație organizată, Transgaz a oferit o capacitate de export de aproximativ 55 mii MWh/zi, la un tarif de ieșire de 0,004275 RON/KWh/zi, plus unul de intrare de 0,00835 lei moldovenești/KWh/zi (0,00205 RON/KWh/zi) perceput de Vestmoldtransgaz (filiala Transgaz din Republica Moldova). În ceea ce privește capacitatea de import oferită, și aceasta de două ori mai mică, de aproximativ 21,2 MWh/zi, la un tarif de ieșire, perceput de Vestmoldtransgaz, de 0,00923 lei moldovenești/KWh/zi (0,00227 RON/KWh/zi), și unul de intrare, perceput de Transgaz, de 0,00445 RON/MWh/zi).

Așa cum a scris Profit.ro, Transgaz se teme că volumul de gaze ce urmează a fi scos la tranzacționare iarna aceasta pe platformele Bursei Române de Mărfuri (BRM) va fi unul insuficient și vrea să cumpere cantitatea de gaze necesară echilibrării Sistemului Național de Transport (SNT) din import.

Singura variantă în care Republica Moldova s-ar putea alimenta cu gaz din România pare a fi majorarea importurilor prin punctul de interconectare de Negru Vodă, pe unde intră în țară gaz rusesc din TurkStream, dar pentru aceasta este nevoie de “acordul” Gazprom.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie