Giganții tehnologici au pierdut jumătate din capital. Acțiunile au fost „zdrobite”. Pierderi de miliarde de dolari

01 Ian. 2023, 18:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Ian. 2023, 18:36 // Actual //  bani.md

Amazon și-a pierdut jumătate din valoare în 2022, deoarece acțiunile au fost zdrobite și temerile de recesiune au crescut. Chiar dacă a avut performanțe mai bune decât Meta și Tesla.

A fost un an brutal pentru acțiunile companiilor tehnologice în 2022, iar pentru Amazon a fost un an deosebit de dur. Acțiunile retailerului se încheie la sfârşitul anului cel mai rău, au scăzut cu 51% în 2022, marcând cea mai mare scădere din 2000, când a scăzut cu 80%. Doar Tesla, în scădere cu 68% și Meta, cu o reducere de 66%, au avut un an mai rău printre cele mai valoroase companii de tehnologie.

Capitalizarea Amazon a scăzut la aproximativ 834 de miliarde de dolari, de la 1,7 trilioane de dolari la începutul anului

Acţiunile retailerului electronic încheie cel mai rău an de la prăbuşirea dot-com. Acţiunile au scăzut cu 51% în 2022, marcând cea mai mare scădere din 2000, când a scăzut cu 80%. Doar Tesla, în scădere cu 68%, şi Meta, cu 66%, au avut un an mai rău printre cele mai valoroase companii de tehnologie, scrie Mediafax.

Capitalizarea companiei Amazon a scăzut la aproximativ 834 de miliarde de dolari, de la 1,7 trilioane de dolari la începutul anului. Gigantul tech a ieşit din clubul companiilor de un trilion de dolari luna trecută.

Multe dintre problemele Amazon sunt legate de economie şi de mediul macro. Creşterea inflaţiei şi creşterea ratelor dobânzilor i-au împins pe investitori să se îndepărteze de creşterea potenţială şi să se îndrepte către companii cu marje de profit ridicate, flux de numerar constant şi randamente mari ale dividendelor.

Dar investitorii Amazon au avut alte motive să lichideze acţiunile. Compania se confruntă cu încetinirea vânzărilor, deoarece previziunile privind un boom susţinut al comerţului electronic post-Covid nu s-au materializat. În apogeul pandemiei, consumatorii au ajuns să depindă de comercianţii cu amănuntul online precum Amazon pentru bunuri, de la hârtie igienică şi măşti de faţă până la mobilier de terasă. Acest lucru a condus acţiunile Amazon la maxime record, pe măsură ce vânzările au crescut.

Pe măsură ce economia s-a redeschis, consumatorii s-au întors treptat la cumpărături în magazine şi la cheltuieli pentru lucruri precum călătorii şi restaurante, ceea ce a făcut ca majorarea impresionantă a veniturilor companiei Amazon să se estompeze. Situaţia s-a înrăutăţit doar la începutul acestui an, deoarece compania s-a confruntat cu costuri mai mari legate de inflaţie, războiul din Ucraina şi constrângerile din lanţul de aprovizionare.

Amazon a abandonat toate planurile de dezvoltare

CEO-ul Amazon, Andy Jassy, care i-a succedat la conducerea fondatorului Jeff Bezos în iulie 2021, a recunoscut că au angajat prea mulţi muncitori şi şi-a supraconstruit reţeaua de depozite, în timp ce se străduia să ţină pasul cu cererea din epoca pandemiei. De atunci, planul de a deschide noi depozite a fost abandonat şi numarul personalului a început să scadă.

De asemenea, Jassy s-a angajat într-o revizuire amplă a cheltuielilor companiei, ceea ce a dus la închiderea unor programe şi la îngheţarea angajărilor pentru forţa de muncă corporativă. Luna trecută, Amazon a început să facă ceea ce se aşteaptă a fi cele mai mari reduceri de locuri de muncă din istoria sa, cu scopul de a concedia până la 10.000 de angajaţi.

Chiar şi segmentul de cloud computing al Amazon, de obicei un refugiu pentru investitori, a înregistrat cea mai slabă creştere a veniturilor de până acum în al treilea trimestru.

Privind spre 2023, câţiva analişti şi-au redus estimările, invocând probleme macro şi continuarea slăbirii vânzărilor în comerţul online şi în segmentul de cloud computing.

Prognoza pentru creşterea anuală a veniturilor Amazon Web Services la 20% de la 26%.

Analistul Evercore ISI, Mark Mahaney, într-o notă din 18 decembrie, şi-a redus estimările pentru 2023 aferente companiei Amazon, prezicând creşterea totală a vânzărilor cu amănuntul de 6%, în scădere de la 10%. De asemenea, analistul şi-a redus prognoza pentru creşterea anuală a veniturilor Amazon Web Services la 20% de la 26%.

Cu toate acestea, Mahaney a spus că rămâne optimist cu privire la perspectivele pe termen lung ale Amazon, numind-o „cumpărare tip bufet” din cauza sortimentului său de afaceri. El a subliniat cota tot mai mare a Amazon în comerţul cu amănuntul, cloud şi publicitate, izolarea sa aparentă de riscuri, cum ar fi schimbările privind confidenţialitatea reclamelor şi investiţiile sale continue în domenii precum alimentele, îngrijirea sănătăţii şi logistica.

„Pentru acei investitori care au orizonturi de timp între 2-3 ani şi caută să profite de scăderea recentă a acţiunilor nete de înaltă calitate, recomandăm cu căldură AMZN”, a scris Mahaney, care are un rating bun al analizelor sale. În timp ce preocupările despre recesiune sunt reale şi estimarea câştigurilor va trebui să scadă, „AMZN rămâne, fără îndoială, activul de cea mai înaltă calitate pe care îl acoperim în ceea ce priveşte perspectivele de venituri şi profit”, a scris Mahaney, potrivit cnbc.com.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală