Google s-a hotărât să ucidă definitiv cookie-urile, însă advertiserii nu sunt încă pregătiţi

05 Ian. 2024, 10:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
05 Ian. 2024, 10:56 // Actual //  bani.md

Google va aduce schimbări radicale în ceea ce priveşte modul în care companiile urmăresc utilizatorii online – schimbări care au fost pregătite de ani de zile, scrie WSJ, citat de Ziarul Financiar.

Modificările, printre cele mai mari din istoria industriei de publicitate online, care generează 600 de miliarde de dolari pe an, se axează pe utilizarea cookie-urilor, tehnologie care înregistrează activitatea utilizatorilor de internet pe site-urile web, astfel încât agenţii de publicitate să le poată trimite reclame relevante.

Începând de joi, Google va începe un test limitat care va restricţiona cookie-urile pentru 1% dintre persoanele care utilizează browserul Chrome, care este de departe cel mai popular din lume. Până la sfârşitul anului, Google intenţionează să elimine cookie-urile pentru toţi utilizatorii Chrome.

Advertiserii, companiile de tehnologie publicitară şi editorii web lucrează pentru a se asigura că afacerile lor pot face faţă tranziţiei. Aceştia au declarat că Google, care a introdus instrumente software concepute pentru a ajuta la înlocuirea cookie-urilor, nu a făcut suficient pentru a pregăti piaţa.

Industria nu este nici pe departe pregătită, a declarat Anthony Katsur, directorul executiv al IAB Tech Lab, un grup comercial din industria de tehnologie publicitară, finanţat de membrii săi, inclusiv Google.

Acesta a declarat că Google ar trebui să acorde mai mult timp pentru a testa tehnologiile de înlocuire înainte de a elimina cookie-urile şi că momentul planificat de Google pentru interzicerea completă – aproape de perioada crucială de publicitate din al patrulea trimestru – ar fi brutal pentru industrie.

„Momentul rămâne prost ales. Lansarea în timpul celei mai mari părţi a anului generatoare de venituri pentru industrie este o decizie teribilă”, a declarat Katsur.

Directorii Google au declarat că eforturile lor de a elimina cookie-urile au implicat o colaborare extinsă cu ecosistemul internetului. Mulţi din industria publicitară au îndemnat Google să meargă mai departe cu aceste schimbări, ca urmare a întârzierilor anterioare în acest proces, au spus aceştia.

Instrumentele Google de înlocuire a cookie-urilor sunt menite să ajute industria să îndeplinească obiectivele de afaceri, respectând în acelaşi timp confidenţialitatea consumatorilor, au spus aceştia.

„Suntem încrezători în capacitatea industriei de a parcurge tranziţia”, a declarat Anthony Chavez, un vicepreşedinte Google care supraveghează schimbările.

Cookie-urile au existat încă din primele zile ale web-ului. Modificările aduse de Google vizează cookie-urile de la terţi pe care industria de publicitate online le plasează pe site-urile web pentru a urmări utilizatorii pe internet.

De exemplu, un producător de îmbrăcăminte poate folosi această tehnologie pentru a direcţiona o persoană care citeşte articole pe site-ul unui post de ştiri după ce acea persoană a dat clic pe un anunţ al unui concurent pe un alt site. Modificările aduse de Google nu afectează tipurile de module cookie pe care site-urile le folosesc pentru a stoca informaţii de bază, cum ar fi datele de conectare.

Deşi eforturile Google vor afecta doar o mică parte dintre utilizatorii Chrome la început, acestea ar putea însemna că, în cele din urmă, miliarde de utilizatori de internet vor vedea mai puţine reclame care par să se potrivească îndeaproape cu obiceiurile lor de navigare online. Apărătorii consumatorilor au susţinut că modulele cookie ale terţilor încalcă confidenţialitatea utilizatorilor, deoarece pot fi folosite pentru a compila profiluri detaliate, inclusiv informaţii sensibile, cum ar fi istoricul medical al unei persoane.

La sfârşitul deceniului trecut, browserele Firefox de la Mozilla şi Safari de la Apple au început să limiteze cookie-urile de urmărire din cauza preocupărilor legate de confidenţialitate. Google a urmat în 2020 cu planuri de a le interzice din Chrome, dar a amânat procesul de mai multe ori pentru a răspunde plângerilor din partea industriei publicitare şi a susţinătorilor confidenţialităţii.

Planurile Google s-au confruntat cu rezistenţă din partea brokerilor de publicitate care se bazează pe cookie-uri pentru a ajuta comercianţii să se adreseze clienţilor şi să urmărească eficienţa cheltuielilor lor. De asemenea, unii dintre aceştia şi-au exprimat îngrijorarea că schimbările vor consolida dominaţia companiei de tehnologie prin centralizarea mai multor funcţii critice în tehnologia browserului companiei.

Chrome reprezintă 65% din traficul de internet la nivel mondial, ceea ce îl face de trei ori mai popular decât Safari, următorul browser cel mai utilizat, potrivit datelor Statcounter.

Google a declarat că a promis că nu va acorda un tratament preferenţial produselor proprii ale companiei ca parte a unui acord cu Autoritatea pentru concurenţă şi pieţe din Marea Britanie, care supraveghează planurile de eliminare a cookie-urilor. Compania a declarat că acordul cu CMA va fi aplicat la nivel global.

Marile companii de tehnologie publicitară s-au plâns, de asemenea, CMA şi Google că propunerile sale conţin lacune semnificative pentru caracteristici importante, cum ar fi cele video, şi că sunt dificil de implementat din punct de vedere tehnic, au declarat persoane familiare cu discuţiile.

Aceste probleme au îngreunat sarcina editorilor, a brokerilor şi a cumpărătorilor de publicitate de a efectua testele necesare pentru a se pregăti pentru eliminarea cookie-urilor, au spus persoanele respective. Eforturile Google fac parte dintr-un proiect mai amplu numit Privacy Sandbox, care se extinde şi asupra Android, software-ul său mobil utilizat pe scară largă.

Google a descris modificările din această lună ca fiind un test limitat înainte de a merge mai departe cu eliminarea cookie-urilor. CMA are puterea de a se opune efectiv planurilor dacă ajunge la concluzia că acestea vor dăuna altor întreprinderi.

Unii directori din industrie au declarat că afacerea profitabilă a Google în domeniul căutării şi al publicităţii va beneficia de pe urma eliminării cookie-urilor, deoarece nu se bazează atât de mult pe acestea, ceea ce o face o destinaţie mai sigură pentru comercianţi în timpul tranziţiei.

„Ca urmare, Privacy Sandbox are probabil foarte puţini câştigători în afara Google, dacă există vreunul”, a scris luna trecută Bill Simmons, vicepreşedinte de produs la Trade Desk, una dintre cele mai mari platforme pentru cumpărătorii de publicitate digitală. El a scris că eliminarea cookie-urilor de către Google ar scădea probabil valoarea generală a publicităţii online.

Directorii Google au declarat că obiectivul principal al companiei este de a îmbunătăţi confidenţialitatea utilizatorilor, oferind în acelaşi timp cât mai multă valoare pentru agenţii de publicitate. Modificările vor necesita ca unele companii să îşi reamenajeze produsele existente sau să inventeze altele noi, au spus aceştia.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 16:22
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 16:22 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Dosarul fraudelor de la sanatoriul „Speranța” din Vadul lui Vodă avansează cu pași mici, după ce Curtea de Apel Chișinău a respins recursul Procuraturii și a menținut arestul la domiciliu pentru directoarea instituției, Olga Arseni, directorul adjunct și un intermediar. Decizia, pronunțată pe 1 iulie, confirmă hotărârea Judecătoriei Chișinău, sediul Ciocana, care pe 12 iunie schimbase arestul preventiv în arest la domiciliu pentru 30 de zile.

Procurorii contestă măsura, invocând riscuri de influențare a martorilor, distrugere de probe și obstrucționarea anchetei. Până în prezent, anchetatorii au audiat angajați ai sanatoriului, au ridicat documente contabile și au trimis multiple interpelări către instituții publice. Investigația, spun procurorii, este abia la jumătate, iar volumul de probă ce urmează a fi administrat necesită limitarea libertății acuzaților.

Arseni și complicii săi au fost reținuți pe 27 mai, sub acuzațiile de corupere pasivă, trafic de influență și delapidarea averii străine. Potrivit Centrului Național Anticorupție, directoarea ar fi cerut mită între 10.000 și 40.000 de lei pentru aranjarea licitațiilor publice și pentru a tolera nereguli grave în gestionarea sanatoriului. De asemenea, o parte din plățile făcute de pacienți pentru tratamente balneare nu era trecută în contabilitate, banii fiind deturnați în scopuri personale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO