Google s-a hotărât să ucidă definitiv cookie-urile, însă advertiserii nu sunt încă pregătiţi

05 Ian. 2024, 10:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Ian. 2024, 10:56 // Actual //  Lupu Eduard

Google va aduce schimbări radicale în ceea ce priveşte modul în care companiile urmăresc utilizatorii online – schimbări care au fost pregătite de ani de zile, scrie WSJ, citat de Ziarul Financiar.

Modificările, printre cele mai mari din istoria industriei de publicitate online, care generează 600 de miliarde de dolari pe an, se axează pe utilizarea cookie-urilor, tehnologie care înregistrează activitatea utilizatorilor de internet pe site-urile web, astfel încât agenţii de publicitate să le poată trimite reclame relevante.

Începând de joi, Google va începe un test limitat care va restricţiona cookie-urile pentru 1% dintre persoanele care utilizează browserul Chrome, care este de departe cel mai popular din lume. Până la sfârşitul anului, Google intenţionează să elimine cookie-urile pentru toţi utilizatorii Chrome.

Advertiserii, companiile de tehnologie publicitară şi editorii web lucrează pentru a se asigura că afacerile lor pot face faţă tranziţiei. Aceştia au declarat că Google, care a introdus instrumente software concepute pentru a ajuta la înlocuirea cookie-urilor, nu a făcut suficient pentru a pregăti piaţa.

Industria nu este nici pe departe pregătită, a declarat Anthony Katsur, directorul executiv al IAB Tech Lab, un grup comercial din industria de tehnologie publicitară, finanţat de membrii săi, inclusiv Google.

Acesta a declarat că Google ar trebui să acorde mai mult timp pentru a testa tehnologiile de înlocuire înainte de a elimina cookie-urile şi că momentul planificat de Google pentru interzicerea completă – aproape de perioada crucială de publicitate din al patrulea trimestru – ar fi brutal pentru industrie.

„Momentul rămâne prost ales. Lansarea în timpul celei mai mari părţi a anului generatoare de venituri pentru industrie este o decizie teribilă”, a declarat Katsur.

Directorii Google au declarat că eforturile lor de a elimina cookie-urile au implicat o colaborare extinsă cu ecosistemul internetului. Mulţi din industria publicitară au îndemnat Google să meargă mai departe cu aceste schimbări, ca urmare a întârzierilor anterioare în acest proces, au spus aceştia.

Instrumentele Google de înlocuire a cookie-urilor sunt menite să ajute industria să îndeplinească obiectivele de afaceri, respectând în acelaşi timp confidenţialitatea consumatorilor, au spus aceştia.

„Suntem încrezători în capacitatea industriei de a parcurge tranziţia”, a declarat Anthony Chavez, un vicepreşedinte Google care supraveghează schimbările.

Cookie-urile au existat încă din primele zile ale web-ului. Modificările aduse de Google vizează cookie-urile de la terţi pe care industria de publicitate online le plasează pe site-urile web pentru a urmări utilizatorii pe internet.

De exemplu, un producător de îmbrăcăminte poate folosi această tehnologie pentru a direcţiona o persoană care citeşte articole pe site-ul unui post de ştiri după ce acea persoană a dat clic pe un anunţ al unui concurent pe un alt site. Modificările aduse de Google nu afectează tipurile de module cookie pe care site-urile le folosesc pentru a stoca informaţii de bază, cum ar fi datele de conectare.

Deşi eforturile Google vor afecta doar o mică parte dintre utilizatorii Chrome la început, acestea ar putea însemna că, în cele din urmă, miliarde de utilizatori de internet vor vedea mai puţine reclame care par să se potrivească îndeaproape cu obiceiurile lor de navigare online. Apărătorii consumatorilor au susţinut că modulele cookie ale terţilor încalcă confidenţialitatea utilizatorilor, deoarece pot fi folosite pentru a compila profiluri detaliate, inclusiv informaţii sensibile, cum ar fi istoricul medical al unei persoane.

La sfârşitul deceniului trecut, browserele Firefox de la Mozilla şi Safari de la Apple au început să limiteze cookie-urile de urmărire din cauza preocupărilor legate de confidenţialitate. Google a urmat în 2020 cu planuri de a le interzice din Chrome, dar a amânat procesul de mai multe ori pentru a răspunde plângerilor din partea industriei publicitare şi a susţinătorilor confidenţialităţii.

Planurile Google s-au confruntat cu rezistenţă din partea brokerilor de publicitate care se bazează pe cookie-uri pentru a ajuta comercianţii să se adreseze clienţilor şi să urmărească eficienţa cheltuielilor lor. De asemenea, unii dintre aceştia şi-au exprimat îngrijorarea că schimbările vor consolida dominaţia companiei de tehnologie prin centralizarea mai multor funcţii critice în tehnologia browserului companiei.

Chrome reprezintă 65% din traficul de internet la nivel mondial, ceea ce îl face de trei ori mai popular decât Safari, următorul browser cel mai utilizat, potrivit datelor Statcounter.

Google a declarat că a promis că nu va acorda un tratament preferenţial produselor proprii ale companiei ca parte a unui acord cu Autoritatea pentru concurenţă şi pieţe din Marea Britanie, care supraveghează planurile de eliminare a cookie-urilor. Compania a declarat că acordul cu CMA va fi aplicat la nivel global.

Marile companii de tehnologie publicitară s-au plâns, de asemenea, CMA şi Google că propunerile sale conţin lacune semnificative pentru caracteristici importante, cum ar fi cele video, şi că sunt dificil de implementat din punct de vedere tehnic, au declarat persoane familiare cu discuţiile.

Aceste probleme au îngreunat sarcina editorilor, a brokerilor şi a cumpărătorilor de publicitate de a efectua testele necesare pentru a se pregăti pentru eliminarea cookie-urilor, au spus persoanele respective. Eforturile Google fac parte dintr-un proiect mai amplu numit Privacy Sandbox, care se extinde şi asupra Android, software-ul său mobil utilizat pe scară largă.

Google a descris modificările din această lună ca fiind un test limitat înainte de a merge mai departe cu eliminarea cookie-urilor. CMA are puterea de a se opune efectiv planurilor dacă ajunge la concluzia că acestea vor dăuna altor întreprinderi.

Unii directori din industrie au declarat că afacerea profitabilă a Google în domeniul căutării şi al publicităţii va beneficia de pe urma eliminării cookie-urilor, deoarece nu se bazează atât de mult pe acestea, ceea ce o face o destinaţie mai sigură pentru comercianţi în timpul tranziţiei.

„Ca urmare, Privacy Sandbox are probabil foarte puţini câştigători în afara Google, dacă există vreunul”, a scris luna trecută Bill Simmons, vicepreşedinte de produs la Trade Desk, una dintre cele mai mari platforme pentru cumpărătorii de publicitate digitală. El a scris că eliminarea cookie-urilor de către Google ar scădea probabil valoarea generală a publicităţii online.

Directorii Google au declarat că obiectivul principal al companiei este de a îmbunătăţi confidenţialitatea utilizatorilor, oferind în acelaşi timp cât mai multă valoare pentru agenţii de publicitate. Modificările vor necesita ca unele companii să îşi reamenajeze produsele existente sau să inventeze altele noi, au spus aceştia.

Realitatea Live

06 Mai 2024, 09:19
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
06 Mai 2024, 09:19 // Actual //  Lupu Eduard

Borge Brende, preşedintele Forumului Economic Mondial, nu vede cu ochi buni tabloul economiei mondiale, afirmând că lumea se va confrunta cu un deceniu de creştere în slow-motion dacă nu se aplică măsurile economice corecte.

El a subliniat pericolul pe care îl prezintă pentru economie datoria globală, aflată în continua creştere, şi care a ajuns la un nivel nemaivăzut din 1820, accelerând riscul de stagflaţie cu care s-ar putea confrunta economiile avansate, scrie CNCB.

„Trebuie să abordăm situaţia datoriilor la nivel mondial. Nu am mai văzut o asemenea datorie de la Războaiele Napoleoniene, suntem pe cale să acumulăm datorii cât tot PIB-ul la nivel global”, a avertizat Brende.
El este de părere că guvernele trebuie să se gândească cum să reducă această datorie şi să ia măsurile fiscale corecte fără a ajunge în situaţia de a declanşa o recesiune. De asemenea, a semnalat presiunile inflaţioniste persistente şi faptul că inteligenţa artificială generativă ar putea fi o oportunitate pentru ţările în curs de dezvoltare.

Avertismentul său se vine în continuarea unui raport recent al Fondului Monetar Internaţional, care a observat că datoria publică mondială a crescut la 93% din PIB anul trecut, fiind în continuare cu 9 puncte procentuale mai mare decât nivelurile anterioare pandemiei. FMI a estimat că datoria publică mondială s-ar putea apropia de 100% din PIB până la sfârşitul deceniului.
Fondul a evidenţiat, de asemenea, nivelurile ridicate ale datoriei din China şi Statele Unite, afirmând că politica fiscală relaxată din cele din urmă pune presiune asupra ratelor şi a dolarului care apoi împinge în sus costurile de finanţare în întreaga lume, exacerbând problemele care deja există.

La începutul acestei luni, Fondul Monetar Internaţional şi-a majorat uşor prognoza de creştere globală, afirmând că economia mondială s-a dovedit „surprinzător de rezistentă” în ciuda presiunilor inflaţioniste şi a schimbărilor de politică monetară. În prezent, acesta se aşteaptă la o creştere globală de 3,2% în 2024, în creştere cu un modest 0,1 puncte procentuale faţă de prognoza sa anterioară din ianuarie.

Brende de la WEF a declarat duminică că cel mai mare risc pentru economia globală este acum „recesiunea geopolitică cu care ne confruntăm”, subliniind recentele tensiuni dintre Iran şi Israel.

„Există atât de multă imprevizibilitate şi se poate scăpa uşor de sub control. Dacă Israelul şi Iranul ar fi agravat acest conflict, am fi putut vedea peste noapte un preţ al petrolului de 150 de dolari. Iar acest lucru ar fi fost, desigur, foarte dăunător pentru economia globală”, a spus el.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău