Google a fost de acord să plătească publisherilor germani suma de 3,2 milioane de euro pe an pentru publicarea conţinutului lor de ştiri, în aşteptarea unei decizii din partea oficiului german de brevete (DPMA).
„Plăţile către Corint Media sunt în conformitate cu ceea ce am convenit deja cu 470 de publicaţii regionale şi naţionale din Germania”, a anunțat Google.
Google a ajuns la un acord cu Corint Media, o organizaţie care reprezintă interesele editorilor germani şi internaţionali, inclusiv Sat.1, ProSieben, RTL, Axel Springer şi CNBC, transmite Reuters.
Corint Media, care a solicitat iniţial o plată de 420 de milioane de euro pentru utilizarea conţinutului de ştiri, în 2022, a declarat că speră că decizia comisiei de arbitraj DPMA va duce la „o creştere semnificativă a remuneraţiei care trebuie plătită de Google”.
Părţile au convenit anterior asupra unei plăţi unice de 5,8 milioane de euro de către Google, pentru perioada de la introducerea noii legislaţii auxiliare privind drepturile de autor în presă, în 2021.
„Cvasimonopolul Google dictează preţurile, aşa că acțiunea în instanţă este singura modalitate de a ajunge la o remuneraţie adecvată pentru utilizarea conţinutului”, a declarat directorul general al Corint, Christine Jury-Fischer.