Granturi de 200 de mii de lei. ODIMM a lansat un nou apel. Formularul pe care trebuie să îl completezi

11 Iun. 2021, 15:29
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
11 Iun. 2021, 15:29 // Slider //  MD Bani

Întreprinderile mici și mijlocii pot beneficia de granturi în sumă de până la 200 de mii de lei pentru digitalizarea afacerilor. Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinerilor Mici și Mijlocii a lansat un nou apel de granturi. Acesta este dedicat în exclusivitate femeilor și migranților şi/sau rudelor de gradul întâi care dețin o afacere în mediul rural.

Astfel, companiile care activează în regiuni, participând la concursul de proiecte investiționale, au posibilitatea de a beneficia de sprijin financiar prin intermediul „Instrumentului de susținere privind digitalizarea ÎMM”. 

În speță, acordarea sprijinului financiar în formă de Grant  va fi oferită pentru achiziționarea de echipamente și softuri în scopul inovării și introducerii noilor tehnologii în contextul digitalizării ÎMM și în scopul eliminării/ minimizării riscurilor impuse de piață.

Valoarea suportului financiar în formă Grant  constituie până la 90% din suma proiectului investițional, dar nu mai mult de 200 mii lei/per beneficiar, iar întreprinderea beneficiară vine cu o contribuție financiară proprie de minimum 10% din suma proiectului investițional.

Termenul limită pentru depunerea dosarului este 30.06.2021, ora 17.30. Formularul de aplicare poate fi descărcat de pe site-ul ODIMM. Link direct: https://survey.odimm.md/grant/

Destinația resurselor financiare acordate sub formă de Grant:

• Consultanță în parcurgerea pașilor specifici necesari pentru implementarea soluțiilor software și a echipamentelor necesare digitalizării proceselor din cadrul întreprinderii (maximum 5% din valoarea totală a investiției);

• Echipament tehnologic, sisteme, mașini, utilaj și instrumente de lucru noi, necesare pentru digitalizarea, inovarea și modernizarea procesului operațional;

• Soluții software personalizate dezvoltate special pentru întreprindere, pagini web, magazine online, etc. (proprietatea intelectuală pentru software-ul dezvoltat trebuie să devină proprietatea solicitantului de finanțare nerambursabilă). La componenta de Grant, solicitarea pentru promovare nu va depăși 10% din proiectul investițional (promovare, optimizare SEO, SMM, setarea pe social media).

Pentru participare în concurs, compania va întruni următoarele criterii:

a) Este clasificată ca Întreprindere Mică și Mijlocie în condițiile Legi nr. 179 din 21.07.2016;

b) Afacerea este localizată în mediul rural* (obligatoriu) ;

c) Creată și gestionată de lucrător migrant şi/sau ruda de gradul întâi a acestuia sau creată și gestionată de femeie/i (fondator/i, co-fondator/i cu altă doamnă, asociați, administrator), cetățean al RM.

* Rural se consideră toate regiunile Republicii Moldova în afară mun. Chișinău.

 

Mai multe detalii despre Criteriile de eligibilitate puteți găsi pe link-ul următor: https://bit.ly/3gpNirE

Realitatea Live

04 Nov. 2025, 10:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
04 Nov. 2025, 10:54 // Actual //  Grîu Tatiana

Serviciul Fiscal de Stat a încasat prin executare silită 34,62 milioane lei pentru stingerea obligațiilor fiscale ale contribuabililor restanțieri. Din această sumă, 33,86 milioane lei au fost colectate din conturile bancare ale contribuabililor, iar 0,76 milioane lei – din casierii, se arată într-un raport săptămânal al instituției.

Urmare a acțiunilor preliminare, restanțe față de Bugetul public național în valoare de 13,28 milioane lei au fost achitate voluntar. Totodată, autoritatea fiscală a înregistrat trei dosare cu bunuri confiscate în valoare de 53,6 mii lei, iar în Bugetul de stat au fost transferate 10,8 milioane lei din comercializarea acestora.

În săptămâna precedentă, încasările totale la Bugetul public național administrate de SFS au atins aproximativ 1,7 miliarde lei. Direcția generală control a emis 126 de decizii privind încălcări ale legislației fiscale constatate în luna septembrie 2025, calculându-se obligații suplimentare la buget de 17,85 milioane lei, din care 12,28 milioane lei reprezintă impozite, taxe, majorări de întârziere și alte plăți, iar 5,57 milioane lei – amenzi aplicate.

De asemenea, au fost emise 97 de decizii privind restituirea TVA, acceptându-se sume de 119,91 milioane lei către contribuabili.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII