Hoț de ulei, reținut de poliție: A deteriorat un transformator electric din raionul Taraclia. Îndemnul Premier Energy

23 Mart. 2022, 14:51
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
23 Mart. 2022, 14:51 // Actual //  MD Bani

Un locuitor al raionului Taraclia a fost reținut de poliție în noaptea zilei de 18 martie după ce acesta a deteriorat un transformator electric al ÎCS Premier Energy Distribution SA din satul Balabanu și a extras o cantitate de 170 litri de ulei dielectric, cu intenția de a-l fura.

La fața locului au fost descoperite 8 canistre pline cu ulei, pe care hoțul le-a lăsat încercând să scape de urmărire, dar și alte dovezi evidente, inclusiv utilizarea autovehiculului său în comiterea acestei și altor infracțiuni similare.

Poliția verifică implicarea persoanei reținute în comiterea delapidării uleiului și din alte transformatoare electrice amplasate în localitățile din zona de sud a țării.

Pentru restabilirea funcționalității transformatorului electric deteriorat de hoț au fost efectuate lucrări operative de reparație, fiind suplinit nivelul necesar de ulei, dar ulterior această instalație va necesita reparații planificate, cu operarea întreruperii programate de energie.

În ultimii șase ani în raionul Taraclia au fost comise 65 furturi de ulei din instalațiile întreprinderii de distribuție de care s-au sustras circa 12 tone de ulei în sumă de 222 mii 943 lei. Pentru restabilirea funcționării transformatoarelor deteriorate, compania a suportat un prejudiciu în sumă de 1 milion 101 mii 943 lei. Conform reglementărilor, aceste pierderi au fost reflectate ulterior în tariful de distribuie și în final constituie un cost adițional pentru toți consumatorii de energie.

În acest context, ÎCS „Premier Energy Distribution” SA  vine cu un îndemn către autoritățile publice raionale, primării și populație pentru a preveni astfel de situații, oferind câteva indicii privind intervențiile ilegale în instalația electrică:

  • pentru a fura uleiul hoții operează de regulă noaptea, utilizează diferite instrumente atât mecanice, cât și electrice, care produc zgomot;
  • prezența unor canistre, recipiente și furtunuri le trădează intenția de furt;
  • ei nu utilizează căști și mijloace de protecție, nu poartă salopete cu însemnele întreprinderii de distribuție și nici automobilele lor nu sunt marcate corespunzător;
  • din teama de a fi văzuți de cineva acțiunile lor sunt grăbite, iar apariția unui eventual martor în poate determina să se ascundă sau să fugă;
  • fluctuația de tensiune sau deconectarea subită a energiei electrice asociată cu prezența unor suspecți în apropierea transformatorului electric este un indiciu sigur că are loc un furt de ulei dielectric.

Realitatea Live

18 Sept. 2025, 17:06
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Sept. 2025, 17:06 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Grampet Group, controlat de milionarul român Gruia Stoica, anunță intrarea pe piața materialelor pentru infrastructură prin compania BITUROM – specializată în procesarea și comercializarea bitumului rutier. Compania a început vânzîrile și în Republica Moldova.

Noua fabrică, amplasată pe platforma fostei rafinării RAFO Onești, este prezentată drept cea mai modernă unitate de topire a bitumului din România, cu o capacitate de până la 18 tone pe oră și operare complet automatizată. Prima linie a început deja producția, iar echipamentele pentru alte trei stații de producție de bitum 50/70 și bitum polimerizat au fost contractate. Capacitatea totală anuală va fi de 400.000 tone, echivalentul a 60% din necesarul României.

„Este un pas important pentru consolidarea prezenței grupului în domeniul logisticii integrate și în industria materialelor pentru infrastructură”, a declarat Gruia Stoica, președinte al Grampet Group.

Grupul, care operează în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia, deține 450 de locomotive și 20.000 de vagoane, transportând anual peste 15 milioane de tone de marfă. În portofoliu se regăsesc și cinci terminale logistice la frontierele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și fabrici în România și Ungaria pentru reparația vehiculelor feroviare.

Activitatea companiei în Republica Moldova a fost însă marcată de scandaluri. În 2013, CFM a modernizat cinci trenuri sovietice la Remar Pașcani, parte a Grampet Group, într-un contract de circa 11 milioane de euro. Două dintre garnituri au luat ulterior foc: una în 2014, la un an după reabilitare, pe ruta spre Ungheni, și alta în decembrie 2022, pe cursa Chișinău–Iași.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII