Investiții importante în transportul public al Capitalei

23 Iun. 2022, 16:17
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
23 Iun. 2022, 16:17 // Actual //  MD Bani

Transportul public al municipiului Chișinău a căpătat o nouă față, în ultimii câțiva ani. Pentru a spori comoditatea locuitorilor și oaspeților orașului, precum și pentru a majora confortul din troleibuze și autobuze, Primăria capitalei a investit în sistemul de transport public peste 540 de milioane de lei.

Călătorii confortabile

Dezvoltarea dinamică a Chișinăului duce la necesitatea continuă de elaborare a noilor direcții și stabilirea noilor linii de troleibuz și autobuz, pentru a ușura deplasarea locuitorilor orașului spre cartierele limitrofe ale urbei.

În acest context, dincolo de creșterea numărului de linii și unități de transport, Primăria capitalei și-a propus sporirea confortului pentru călători prin modernizarea parcurilor de troleibuze și autobuze. Astfel, în ultimii ani, în acest scop, au fost alocate peste 540 de milioane de lei, ceea ce a dus la majorarea flotei de unități de transport. Este vorba despre procurarea a 350 de troleibuze, inclusiv 50 cu propulsie autonomă. De asemenea, a fost majorat numărul de autobuze. În ultimii ani, în parcul de autobuze au fost investite 315 milioane de lei pentru procurarea a 189 de unități de transport de la producători importanți, precum Isuzu, MAN, Volvo și VDL. Toate troleibuzele și autobuzele noi achiziționate, inclusiv cele cu parcurs, sunt dotate cu aparate de aer condiționat și rampe pentru persoanele cu dizabilități, iar accesul vârstnicilor în noile unități de transport este mult mai facil grație pragurilor joase. Totodată, pasagerii au parte de acces gratuit la rețeaua Wi-Fi și posibilitatea de a-și încărca gadget-urile, datorită prezenței prizelor USB. Dincolo de nivelul mai înalt al confortului, noile unități consumă mai puțină energie electrică și combustibil, iar perioada de exploatare, fără investiții majore în reparații, a fost extinsă considerabil. Mai mult, troleibuzele cu propulsie autonomă circulă și în suburbii, capacitatea de îmbarcare a acestora fiind mai mare față de cea a microbuzelor.

Primăria Capitalei a planificat, în acest an, să investească alte 190 de milioane de lei pentru procurarea și asamblarea de noi troleibuze și autobuze.

 

Totodată, pentru sporirea comodității călătorilor, Primăria municipiului Chișinău și-a propus să renoveze și stațiile de așteptare, ceea ce va avea un impact benefic și asupra aspectului urbei. Doar în anul trecut, în Chișinău au fost renovate 50 de stații și platforme de așteptare, din bugetul municipal fiind alocate patru milioane de lei. În acest an, este preconizată reparația sau construcția altor 100 stații de așteptare, pentru care au fost prevăzute 15 de milioane de lei.

 

Chișinăul are o alternativă, să se dezvolte!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală