Irena Pocladova, despre Oliva Verde: Imediat după deschidere s-a confruntat cu lockdownul

14 Feb. 2021, 13:34
 // Categoria: Interviu // Autor:  Realitatea.md
14 Feb. 2021, 13:34 // Interviu //  Realitatea.md

Irena Pocladova, administratoarea rețelei de restaurante Oliva, vorbește despre provocările lockdownului într-un interviu realizat de Bani.md. Am aflat cum au reușit să facă față provocărilor pandemiei și ce planuri de dezvoltare sunt pregătite pentru rețea.

Interviul este realizat în cadrul proiectului „Reinventați de pandemie”. Acest proiect este dedicat afacerilor și antreprenorilor care au depus efortul colosal de a face față lockdownului, care au găsit soluții și care reușesc să se dezvolte. Am decis să îi susținem și să vă spunem mai multe despre afacerile lor, în speranța că vor deveni un exemplu pentru cei care zic că „nu mai pot”. 

 

Oliva Verde. De la idee – la prima provocare

Oliva Verde este proiectul anului 2019. Pentru prima dată, restaurantul și-a deschis ușile pe data de 14 ianuarie a anului trecut. Totul bine și frumos, până în momentul în care, atunci când restaurantul a reușit să adune sala plină și să o mențină, înregistrând un succes remarcabil, a venit și prima provocare, una pe care nimeni nu a așteptat-o, iar sectorul HoReCa a simțit-o în cel mai dureros mod.

 

La acest subiect, revenim mai târziu. Până atunci, să vă povestim de ce Oliva și anume Verde. 

Fiind aleasă o locație istorică, în centrul orașului, Irena Pocladova, administratoarea rețelei de restaurante Oliva, povestește că s-a dorit crearea unui element special și în bucătărie.

„Ne-a luat mult timp până am găsit locul potrivit. Am petrecut aproximativ trei ani în căutări. Consider că acest loc, această clădire veche, este foarte frumoasă și se potrivește ideal”

Astfel, noul restaurant Oliva a pus un accent deosebit pe meniul vegetarian. „Am dorit să existe o diferențiere a acestui restaurant. Am pus accent pe meniul verde. Mai mult, aici avem și un menu AYURVEDA, care are o filosofie bogată și puternică la bază.

 

Ce înseamnă AYURVEDA: 

În centrul teoriei ayurvedice stă principiul conform căruia la baza creației se află cele cinci elemente principale: eterul, aerul, focul, apa și pământul. În interiorul ființei umane cele cinci elemente sunt, la rândul lor, grupate în cele trei forțe vitale fundamentale denumite Dosha-uri: Vata (eter și aer), Pitta (foc și apă) și Kapha (pământ și apă). Împreună, cele trei dosha formează tridosha. Cele trei forțe vitale fundamentale determină și reglează toate funcțiile biologice, fiziologice și fiziopatologice ale trupului, minții și spiritului. În funcție de energia care predomină și care determină constituția individuală a fiecăruia, se poate urma o anumită dietă, scopul fiind restabilirea echilibrului și armoniei organismului. Ignorarea regulilor unui stil de viață corect permite acumularea de toxine în organism și apariția bolilor (nu trebuie nici uitat, nici ignorat faptul că în zona Asiei de SE trăiesc cei mai longevivi și mai sănătoși oameni).

Ayurveda are o abordare individualizată a dietei și stilului de viață, una dintre cele mai eficiente din lume. În funcție de tipul constituțional (dosha) și aplicând principiile înțelepților antici Rishi, oricine poate avea o sănătate înfloritoare și o viață lungă. Astfel, potrivit Ayurveda, fiecare persoană trebuie să mănânce alimentele potrivite constituției sale, consumând fructe, glucide, proteine și grăsimi separat, la ore diferite din zi. Combinarea nepotrivită a alimentelor poate duce la indigestie, fermentație, putrefacție și formare de gaze. Conform principiilor Ayurveda, în timpul mesei mâncarea trebuie să ocupe doar o treime din capacitatea stomacului, o treime trebuie să fie apă și o treime trebuie lăsată goală. Aceasta va ajuta digestia și va ajuta la claritatea mentală.

Emoții. Frică. Necunoaștere

„A fost o frică nemaipomenită când am aflat că trebuie să ne închidem. După cum cunoașteți, ordinul a fost emis cu o zi înainte: „De mâine nu mai activați”. Echipa abia fusese adunată. Timp de două luni au reușit să fie formată. A fost înfricoșător. Nimeni nu știa ce se va întâmpla. Speram că asta va fi maxim o lună, nicidecum trei. Probabil că asta a fost cel mai strașnic. S-au pierdut toți cu firea, de la personalul din prima linie, până la administrație.

Când ne-am redeschis, totuși, un procent mic al echipei l-am pierdut. Suntem bucuroși că în mare parte echipa a rămas întreagă. A fost nevoie de muncă repetată de a uni echipa, de a o motiva, de a o inspira. Le mulțumesc băieților care s-au adunat și se străduie să își îndeplinească munca maxim calitativ.”

 

Exemplul propriu

„Cel mai importantă este încrederea noastră, a conducerii, că va fi totul bine, încrederea că ne vom descurca neapărat și că va fi chiar mai bine decât ne-am așteptat. Atunci când credem noi – putem transla asta echipei.

Eu am încredere în brand. Eu am încrederea că oaspeții noștri vor fi cu noi. Că vom atrage noi oaspeți.

De fapt, noi avem planuri mari de extindere. Nu ne oprim și planificăm ca în acest an să deschidem unul sau două restaurante noi. Acum suntem în căutare (n. red. de noi locații). Avem planuri de a ieși înafara granițelor Republicii Moldova.

Avem planuri de dezvoltare și pe intern. Vor fi schimbări importante care vor fi pe plac oaspeților noștri.

Eu cred că asta motivează echipa. Să vadă că nu stăm pe loc. Să vadă că nu închidem aerul, că suntem pregătiți de dezvoltare și să ne mișcăm înainte. Asta e cea mai bună motivare.”

 

Dezvoltarea pe extern

„Planificăm să ieșim pe piața României, atât cu localuri proprii, cât și în opțiunea de franciză. Nu avem creat sistemul, dar avem frumoasa experiență a Tucano, parteneri loiali care sunt deschiși să ne susțină. Se va întâmpla, cel mai probabil, în anii 2022 – 2023.”

Restaurantul Oliva Verde își așteaptă oaspeții în continuare, iar pentru cei care aleg să se delecteze la distanță – au dezvoltat mult sistemul de livrări. Au inclus oferte suplimentare. „Dacă nu ați încercat – testați neapărat”. 

Una dintre marile reușite ale companiei este faptul că pe parcursul pandemiei nici unul dintre angajații din prima linie nu a fost infectat de Coronavirus. Irena Pocladova este de părere că aceasta se datorează și respectării stricte a tuturor normelor de siguranță.

 

„Faptul că noi garantăm siguranța în localurile noastre – este 100%.”

Realitatea Live

26 Iul. 2021, 17:53
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
26 Iul. 2021, 17:53 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Directorul executiv al Philip Morris International, producătorul ţigărilor Marlboro în afara Statelor Unite, a declarat că firma pe care o conduce nu va mai vinde ţigări în Marea Britanie în aproximativ 10 zece ani, scrie burkinafaso.kivazen.com.

CEO-ul companiei, Jacek Olczak, a declarat că marca emblematică a țigării Marlboro a companiei va fi scoasă de pe rafturi în Marea Britanie în următorul deceniu. De asemenea, Olczak i-a cerut guvernului britanic să interzică ţigările în următorul deceniu, comparându-le cu maşinile pe benzină şi motorină, care vor fi interzise în Regatul Unit începând cu 2030.

Potrivit responsabililor, mişcarea face parte din eforturile companiei de a opri folosirea ţigăilor tradiţionale.

„Ne putem imagina o lume fără ţigări. Cu cât se va întâmpla mai repede acest lucru, cu atât va fi mai bine pentru toată lumea. Cu informaţii şi reglementări corecte, evenimentul ar putea avea loc în zece ani în anumite ţări. Iar problema ar putea fi rezolvată odată şi pentru totdeauna”, susţine Olczak.

Lupta împotriva țigărilor din ultimii ani a fost legată de problemele grave de sănătate cauzate de fumatul tutunului în întreaga lume.

Olczak a devenit CEO al companiei în luna mai și intenționează să conducă schimbarea „fără fum” a companiei. Potrivit acestuia, noua misiune a companiei este să găsească și să ofere „alternative mai puțin dăunătoare la țigări” pentru milioane de oameni care altfel ar fuma.

Philip Morris International operează separat de Philip Morris USA, care produce ţigările Marlboro în Statele Unite şi este o divizie a Altria Group. Compania s-a despărţit de Philip Morris USA în 2008 şi a anunţat recent o serie de planuri prin care se va transforma într-o companie anti-tutun, plănuind să cumpere grupul farmaceutic britanic Vectura, care face inhalatoare pentru astm. Achiziţia este estimată la 1 miliard de lire sterline.

Grupurile anti-fumat din Regatul Unit au criticat mişcarea, acuzând companiile de tutun că încearcă să dea impresia că se gândesc la sănătatea clienţilor, în timp ce vând alte produse pe bază de tutun, scrie The Guardian.

Fumatul ucide la nivel global peste 8 milioane de oameni în fiecare an. Din total, 1,2 milioane de persoane sunt nefumătoare, acestea murind din cauza expunerii constante la fumul de ţigară, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii . Dintre cei 1,3 miliarde de consumatori de tutun la nivel mondial, 80% trăiesc în ţări cu venituri mici şi mijlocii.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală