Leasing sau credit? Ce să iei în considerare când îți cumperi o nouă mașină

18 Iul. 2022, 17:14
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
18 Iul. 2022, 17:14 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Dorești să îți achiziționezi o mașină? Dacă ai ales deja modelul potrivit, nu îți rămâne decât să cauți cea mai avantajoasă modalitate de plată: credit sau leasing.

Cea mai importantă divizare între cele două o face chiar obiectul finanțării. Un fapt omis din atenția cumpărătorilor de automobile, este dreptul de proprietate asupra bunului, adică asupra mașinii pe care o achiziționează și cu asta vom începe.

În cazul în care optezi pentru Leasing Auto, trebuie să știi că mașina, de fapt, nu îți aparține. Proprietar devine compania de leasing, iar tu ești un simplu utilizator, beneficiar. Abia după achitarea ratelor, a sumei întregi pe care o datorezi companiei de leasing în urma finanțării, autovehiculul va trece în proprietatea ta.

Creditarea o poți obține prin mai multe metode, fie că optezi pentru un credit de consum, credit pentru nevoi speciale sau alt tip de credit, în funcție de oferta companiei de microcreditare la care apelezi. Ce faci cu banii, decizi doar tu, însă din moment ce ai planificat achiziția ești limitat de acel buget. Odată ce ai procurat și înmatriculat automobilul, tu ești proprietar pe acesta.

De menționat că în ambele cazuri, pentru suma finanțată ca împrumut se aplică un comision de acordare credit. Este o regulă atât pentru leasing cât și pentru credit, însă acest comision poate varia de la o companie la alta.

Următoarea diferență este dobânda. Din acest punct de vedere, dobânda pentru leasing depinde de anul de producție al mașinii și de avansul pe care îl aduci în companie pentru achiziție, care de obicei este de minim 30% din costul automobilului. De regulă, condițiile variază și sunt influențate de mai mulți factori.

Un contract de împrumut poate fi mai scump, însă astăzi companiile de creditare vin cu oferte greu de refuzat, iar dobânda este foarte apropiată de cea a leasingului. Acest lucru înseamnă că creditul este la fel o variantă destul de convenabilă.

Ceea ce ține de vânzare și achiziție e nevoie să știi că leasingul presupune înmatricularea mașinii și perfectarea actelor pe companie, dar costurile vor fi suportate de tine. La finalizarea leasingului și predarea bunului, va fi necesară o nouă înmatriculare, deja pe numele tău, unde din nou vei avea niște cheltuieli. Sumele nu sunt mari, dar merită menționate.

Orice schimbare pe care o vei cere a fi efectuată în graficul de plată, se va taxa adițional, fie că micșorezi ratele și extinzi termenul, fie că le mărești pentru a grăbi ziua de predare a bunului în proprietatea ta. Valabil atât pentru leasing, cât și pentru credit.

Dacă ai optat pentru leasing, ia aminte și de faptul că ești obligat să asiguri mașina cu polița CASCO, iar RCA-ul va fi efectuat tot pe numele companiei. Nu și în cazul în care ai un credit, care nu te obligă la nimic, iar decizia de a asigura automobilul pe poliță CASCO îți revine exclusiv ție.

Leasing-ul este o variantă bună mai mult pentru companii sau persoane juridice, în măsura în care pot deduce integral ratele lunare și toate costurile conexe. Pentru persoanele fizice însă, nu oferă atât de multe avantaje.

Cunoscând diferențele între cele două tipuri de finanțare, cumpărătorul unui automobil trebuie să aleagă singur care opțiune îi convine mai mult, așa cum ambele au avantaje și dezavantaje. Recomandarea noastră ar fi să studiezi atent, nu doar comisioanele și condițiile de plată sau de acordare a unui împrumut, dar și reputația companiei de leasing sau a companiei de creditare la care apelezi.

De exemplu, compania de creditare Împrumut.md te poate ajuta în acest sens și îți oferă condiții extrem de simple și avantajoase. Poți beneficia de credite fără gaj sume mari, precum și de un credit de refinanțare care te-ar ajuta să intri în posesia automobilului de vis cât mai curând. Cu toate acestea, nu uita, alegerea îți aparține!

Mult succes!

P.

Realitatea Live

20 Nov. 2025, 13:27
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
20 Nov. 2025, 13:27 // Actual //  Grîu Tatiana

Exportul de gaze din România către Ucraina a fost reluat la finalul lunii trecute și se estimează că va continua pe întreaga perioadă a iernii, Kiev-ul confruntându-se cu un deficit major de gaze, ca urmare a distrugerilor provocate de atacurile Rusiei asupra infrastructurii de extracție și transport.

Deși actualele livrări sunt direcționate oficial către Ucraina, presa de la București scrie că există incertitudini dacă o parte din gaze ajunge și în regiunea transnistreană.

”Nu este clar dacă actualele importuri ajung exclusiv în Ucraina sau dacă alimentează și regiunea separatistă Tiraspol a Republicii Moldova, însă în viitor, în urma semnării acordului de achiziționare de gaze naturale americane din terminalele grecești, în mod sigur prin România vor tranzita volume mai ridicate de gaze către Ucraina”, precizează jurnaliștii de peste Prut.

Conform datelor furnizate, în ultimele două zile ale lunii trecute, prin punctul de interconectare Isaccea–Orlovka au fost transportate în Ucraina circa 0,8 milioane mc de gaze zilnic, atingând un vârf de 1,1 milioane mc pe 5 noiembrie, depășind astfel rezervările inițiale.

În prezent, livrările se efectuează doar prin una dintre cele trei conducte istorice care transportau gaze rusești către Balcani, Isaccea–Orlovka 1, cu o capacitate de 14 milioane mc. Dacă fluxul rămâne concentrat pe această conductă, România va trebui să asigure simultan consumul intern, aprovizionarea Republicii Moldova și, parțial, cea a Ucrainei, ceea ce ar putea genera presiuni în zilele geroase.

Noul val de atacuri asupra infrastructurii energetice ucrainene, început în ianuarie 2025, a redus producția internă cu aproximativ 60%, obligând Ucraina să importe 4,4 miliarde mc de gaze pentru sezonul de încălzire 2025–2026, finanțarea acestor importuri fiind parțial asigurată de compania de stat Naftogaz și sprijin internațional.

Potrivit specialiștilor, creșterea importurilor și a prețurilor afectează direct securitatea energetică regională, inclusiv a Republicii Moldova, care depinde de fluxurile de gaze prin România.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII