Liniile de atac ale rușilor! Sturza: Dodon, Batrancea, Șor, Vlah și încă câțiva „Ivani”, Transnistria și Găgăuzia

24 Feb. 2024, 15:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
24 Feb. 2024, 15:51 // Actual //  bani.md

Într-o postare pe Facebook, fostul premier al Republicii Moldova și actual om de afaceri, Ion Sturza, a exprimat îngrijorarea față de posibilele evoluții ale „shodkăi” de la Tiraspol, programată pentru 28 februarie. Sturza a subliniat că, la fel ca mulți alții, el nu cunoaște cu certitudine direcția în care se va îndrepta această întâlnire și nici instrucțiunile care vor veni de la Moscova în ultimul moment.

În opinia sa, Rusia a declanșat o ofensivă hibridă pentru destabilizarea Republicii Moldova, cu speranța că ar putea profita și de situația din Ucraina. Cu toate acestea, Sturza este de părere că Ucraina va rezista, iar Europa își va consolida poziția în fața acestor amenințări.

„Ceea ce putem spune cu certitudine este că rușii au pornit o ofensivă( a câta?!) hibridă de destabilizare a Republicii Moldova. Poate că în speranța că vor avansa în Ucraina și vor putea „lua” la pachet și Moldova. Lucru improbabil. Ucraina va rezista! La fel cum va rezista și Europa, care tot mai mult realizează că acest război nu este doar al Ucrainei, dar și al Europei”, a punctat Sturza.

Fostul premier identifică trei linii de „atac” ale Rusiei:

  1. O influență „proxy” în Chișinău, cu figuri precum Dodon, Batrancea, Șor, și alții, care ar fi recent convocați la Moscova. Scopul este să se opună unui eventual referendum pentru aderarea la Europa și să se combată dictatura.
  2. Transnistria, unde Rusia ar putea încerca să creeze tensiuni pentru a submina stabilitatea regiunii, însă Sturza consideră că liderii moldoveni trebuie să rămână fermi în poziția lor.
  3. Găgăuzia, percepută ca veriga slabă, unde influența rusă este încă puternică. Cu toate acestea, Sturza îndeamnă la răbdare și la conștientizarea că Moscova este departe, dar bugetul și interesele locale sunt mai aproape.

Sturza concluzionează cu un apel la calm și încredere în adevăr, subliniind că situația este complexă, dar că trebuie să ne bazăm pe fapte și să fim fermi în convingerile noastre.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

10 Dec. 2024, 15:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Dec. 2024, 15:13 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Industria globală a aviației este proiectată să obțină un profit net de 36,6 miliarde de dolari în 2025, depășind ușor estimările pentru anul 2024, a anunțat Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA). Această performanță va fi impulsionată de scăderea prețurilor la combustibil și de o gestionare eficientă a costurilor, Rtă datele IATA.

Numărul pasagerilor este estimat să crească cu 6,7%, ajungând la 5,2 miliarde în 2025, iar veniturile totale ale industriei ar putea depăși, pentru prima dată, pragul de 1 trilion de dolari, până la 1,007 trilioane de dolari, o creștere de 4,4% față de 2024.

Profitul operațional este estimat la 67,5 miliarde de dolari, iar cheltuielile totale ale industriei ar putea atinge 940 miliarde de dolari în 2025.

În cadrul unei conferințe de presă, Willie Walsh, directorul general al IATA, a remarcat creșterea semnificativă a pieței aviației în India, subliniind importanța conectivității aeriene pentru sprijinirea dezvoltării economice. India și China rămân printre piețele de aviație internă cu cea mai rapidă creștere.

Conform IATA, marja de profit net pentru 2025 este estimată la 3,6%, în creștere ușoară față de 3,3% în 2024. Profitul net per pasager va ajunge la 7 dolari, mai mic decât vârful de 7,9 dolari înregistrat în 2023, dar peste valoarea de 6,4 dolari prognozată pentru 2024.

În regiunea Asia-Pacific, profitabilitatea va înregistra o ușoară îmbunătățire datorită cererii puternice și a creșterii gradului de ocupare a aeronavelor.

La nivel global, tariful mediu al biletelor de avion, inclusiv taxele suplimentare, este prognozat să fie de 380 de dolari, cu 1,8% mai mic decât în 2024.

Prețul mediu al combustibilului pentru avioane este estimat la 87 de dolari pe baril în 2025, în scădere față de 99 de dolari pe baril în 2024. Cheltuielile totale pentru combustibil ale companiilor aeriene vor fi de 248 miliarde de dolari, o scădere de 4,8%, chiar dacă volumul consumului de combustibil va crește cu 6%, până la 107 miliarde de galoane.

Cu toate acestea, IATA avertizează asupra provocărilor legate de lanțurile de aprovizionare, infrastructura deficitară, reglementările stricte și creșterea taxelor. În plus, companiile aeriene vor resimți o presiune financiară suplimentară, pe măsură ce vor epuiza beneficiile fiscale asociate pierderilor din perioada pandemiei.

Această proiecție evidențiază eforturile industriei aeriene de a-și reveni complet după pandemie și de a investi în tehnologii sustenabile pentru un viitor mai verde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală