Lupta economică se intensifică: Tarifele lui Trump și răspunsul calculat al Chinei

02 Feb. 2025, 10:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
02 Feb. 2025, 10:40 // Actual //  Ursu Victor

Într-o fabrică de pe coasta de est a Chinei, aerul comprimat modelează pielea netedă pentru a da viață unor cizme de cowboy destinate pieței americane. Însă acum, aceste produse se confruntă cu incertitudinea economică generată de politica tarifară a fostului și actualului președinte Donald Trump. Vânzările anuale, care ajungeau la un milion de perechi, au scăzut semnificativ de la primul val de tarife impuse în mandatul său anterior, arată un raport al BBC.

În perioada 2017-2019, Trump a lansat o serie de tarife împotriva Chinei, declanșând un război comercial major între cele două economii globale. Acum, cu Trump revenit la Casa Albă, firmele chinezești sunt din nou în alertă, pregătindu-se pentru o nouă rundă de taxe vamale. Președintele american a anunțat deja o taxă de 10% asupra importurilor chinezești, care ar urma să intre în vigoare de la 1 februarie, oferind totuși un timp limitat pentru negocieri.

În ciuda acestei incertitudini, marile companii occidentale precum Nike, Adidas și Puma au început deja să își mute producția din China în Vietnam, iar antreprenorii chinezi analizează, de asemenea, mutarea în Asia de Sud-Est. Proprietarul fabricii de cizme, unde lucrează domnul Peng, ia în considerare relocarea producției în această regiune, însă acest pas ar însemna pierderea forței de muncă locale, formată din oameni care și-au dedicat decenii întregi acestui loc de muncă.

Impactul tarifelor anterioare încă se resimte. În 2019, un val suplimentar de taxe de 15% a lovit produsele chinezești, inclusiv îmbrăcămintea și încălțămintea, iar fabrica domnului Peng a fost direct afectată: comenzile au scăzut semnificativ, iar numărul angajaților a scăzut drastic de la peste 500 la doar 200. Acum, fabricile chinezești, care depind de piețele occidentale, se confruntă cu o presiune economică mai mare, pe măsură ce cumpărătorii americani caută alternative în afaceri externe.

China a devenit cel mai mare producător mondial datorită unui sistem de producție bazat pe costuri reduse și o infrastructură industrială bine pusă la punct. Totuși, acest statut a fost contestat nu doar de SUA, dar și de Uniunea Europeană, care a impus tarife asupra importurilor de vehicule electrice chinezești, acuzând Beijingul de practici neloiale. Trump a amplificat acest discurs, susținând că China creează un avantaj nedrept pentru companiile sale prin subvenții guvernamentale.

Deși China avertizează că un nou război comercial nu ar aduce beneficii pentru nicio parte, Trump pare pregătit să utilizeze tarifele drept instrument de negociere. Pe lângă taxe de 10%, liderul american ar putea cere Chinei să intervină în probleme globale, precum combaterea traficului de droguri și gestionarea influenței sale asupra Rusiei în contextul războiului din Ucraina. Totuși, absența unui acord ar putea conduce la o escaladare economică semnificativă între cele două puteri mondiale.

În acest timp, tot mai multe companii chineze se mută în Cambodgia, unde fabricile produc pentru mari retaileri americani precum Walmart și Costco. Investițiile chineze în Asia de Sud-Est cresc, iar relocarea producției ar putea deveni o soluție viabilă pentru a evita taxele vamale americane. Cu toate acestea, materialele și componentele de bază continuă să provină din China, menținând astfel țara ca un jucător-cheie în lanțurile de aprovizionare globale. Firmele chinezești se pregătesc pentru o perioadă economică incertă, cu turbulențe posibile pe fondul politicii tarifare din SUA.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Sept. 2025, 16:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Sept. 2025, 16:24 // Actual //  Ursu Victor

Creatorul de modă italian Giorgio Armani a murit la vârsta de 91 de ani, anunță france24.

Armani, în vârstă de 91 de ani, era sinonim cu stilul și eleganța italiană modernă. El combina flerul designerului cu perspicacitatea unui om de afaceri, conducând o companie care genera aproximativ 2,3 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pe an. Se simțea rău de ceva vreme și a fost forțat să renunțe la prezentările grupului său de la Săptămâna Modei Masculine de la Milano din iunie, fiind prima dată în cariera sa când a ratat unul dintre evenimentele sale de pe podium. Cunoscut sub numele de „Re Giorgio” – Regele Giorgio – designerul era cunoscut pentru supravegherea fiecărui detaliu al colecției sale și a fiecărui aspect al afacerii sale, de la publicitate la aranjarea părului modelelor în timp ce acestea ies pe podium. O cameră funerară va fi amenajată sâmbătă și duminică la Milano, a anunțat compania, urmată de o înmormântare privată la o dată nespecificată.

În octombrie 2017, designerul italian anunţa că intenţionează să transfere o parte din participaţia pe care o deţine la grupul său de produse de lux Giorgio Armani SpA către o fundaţie caritabilă care îi poartă numele, în ideea de a împiedica o eventuală preluare sau divizare a grupului, transmitea Reuters.

În iunie 2024, Giorgio Armani a prezentat o colecţie masculină pentru vara anului 2025 de o eleganţă discretă, fără excentricităţi, marcată de materiale fluide şi croieli suple, informa AFP. Pe fundalul unor frunze de palmier proiectate pe un ecran şi al cântecelor de păsări, manechinele au defilat în decorul intim al Teatrului Armani de pe Via Bergognone, în cadrul Săptămânii Modei masculine de la Milano.

Vestele au fost omniprezente, purtate peste o tunică, un pulover sau chiar direct pe piele. Fularul înnodat în jurul gâtului şi pălăria cu panglică, purtată neglijent într-o mână, au completat look-ul estival imaginat de Giorgio Armani. Jacheta reinventată, fără umeri şi fără căptuşeală, emblema acestui brand încă de la înfiinţarea sa din 1975, a fost disponibilă într-un număr infinit de variante, cu sau fără revere, cu un singur sau cu un dublu şir de nasturi, uneori cu dungi fine şi întotdeauna aproape de corp.Pantalonii cu pense, susţinuţi sau nu de bretele, largi şi din ţesături uşoare, cum ar fi bumbac, in, catifea, satin şi chiar mătase. Într-un alt stil, mai degrabă oriental, frunzele de palmier au decorat cămăşi, veste şi pantaloni din mătase.

Deşi noua colecţie a fost fidelă stilului obişnuit “şic casual” al mărcii italiene, costumul strict cu cravată, în nuanţe de gri sau negru, croit pe măsură pentru oameni de afaceri, şi-a avut şi el locul său. Giorgio Armani a folosit o paletă diversă de culori, care a variat de la gri la grej, camel şi negru, trecând prin albastru închis, cu câteva tuşe de roz.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII