Maib introduce identificarea biometrică 3D Secure pentru a oferi mai multă siguranță la cumpărăturile online

16 Dec. 2021, 16:49
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
16 Dec. 2021, 16:49 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Pentru o experiență de cumpărături online mai sigură, mai modernă și fără griji, maib schimbă modalitatea de autentificare a plăților online. De acum înainte, în loc de confirmarea tranzacției prin codul unic primit prin SMS, clienții maib vor utiliza autentificarea biometrică 3D Secure prin aplicația maibank: recunoașterea facială (Face ID) sau amprenta digitală (Touch ID).

3D-Secure este un serviciu atașat cardului și un standard internațional de securitate pentru plățile online, astfel încât riscul de fraudă se reduce la maxim. Noua modalitate de autentificare a achitărilor pe Internet se va activa automat la următoarea tranzacție online.

Cum funcționează autentificarea biometrică?

  1. Descarcă și instalează gratuit aplicația mobilă maibank de pe telefonul tău în funcție de sistemul de operare folosit (dacă nu ești încă utilizator maibank).
  2. Accesează site-ul și verifică dacă sistemul de comerț electronic securizat este implementat de comerciant sub denumirea de „Mastercard Identity Check” pentru cardurile de tip Mastercard și „Verified by Visa” pentru cardurile Visa.
  3. Alege produsul dorit, finalizează comanda și completează datele cardului.
  4. Prin intermediul aplicației maibank se va deschide ecranul cu datele tranzacției. Aprobă plata online, selectând cea mai convenabilă metodă: recunoașterea facială sau amprenta.
  5. În cazul în care te-ai răzgândit sau nu ai inițiat tranzacția respectivă, o poți respinge din același ecran maibank.

Autentificarea biometrică va fi aplicată inclusiv la achitarea facturilor pentru serviciile comunale, plata serviciilor publice prin MPay sau a altor servicii, prestate de organizații private, pe site-urile de profil.

Pentru a te bucura de plăți securizate, asigură-te că numărul de telefon mobil, utilizat în relația cu banca, este corect și actual. Vezi aici cum să-ți actualizezi datele personale.

E simplu și ușor să efectuezi cumpărături online, utilizând noua metodă de autentificare biometrică prin maibank.

Maib – împreună spre nivelul următor.

P.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII