Mișcare neașteptată! Un lider din turism vizează piața hranei pentru animale

05 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
05 Ian. 2025, 11:14 // Actual //  Ursu Victor

Consiliul Concurenței examinează notificarea unei operațiuni de concentrare economică prin care domnul Nicolai Meraji, asociat unic al companiei „System Capital Management” SRL, intenționează să achiziționeze 100% din capitalul social al întreprinderii „ANIPLAN” SRL.

Cele două companii implicate activează în sectoare diferite: „System Capital Management” SRL prestează servicii de turism, în timp ce „ANIPLAN” SRL se ocupă cu importul și comercializarea cu ridicata a hranei pentru animale.

Pentru a determina compatibilitatea acestei concentrări economice cu un mediu concurențial sănătos, autoritatea de concurență va analiza detaliat operațiunea notificată, în conformitate cu Legea Concurenței Nr. 183/2012 și Regulamentul privind concentrările economice aprobat prin Hotărârea Consiliului Concurenței Nr. 17 din 30 august 2013.

Consiliul Concurenței invită agenții economici și alte părți interesate să transmită observații și puncte de vedere cu privire la impactul pe care această concentrare economică îl poate avea asupra concurenței pe piața relevantă.

Ultimele date arată că „System Capital Management” SRL domină piața turimsului din Republica Moldova cu o cotă de 74,6%, cu un profit de 117,4 milioane de lei în anul 2023.

„ANIPLAN” SRL este deținută de soții Ungureanu Alexei și Maria, iar în anul 2023 a contabilizat un profit de 21 milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

06 Ian. 2025, 19:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Ian. 2025, 19:21 // Actual //  Ursu Victor

Administrația președintelui american Joe Biden intenționează să adopte noi măsuri restrictive împotriva Rusiei, vizând în special veniturile acesteia din exporturile de petrol. Potrivit agenției Reuters, care citează surse familiare cu situația, sancțiunile vor viza suplimentar tancurile petroliere care transportă țiței rusesc vândut la un preț mai mare decât plafonul de 60 de dolari pe baril stabilit de Occident.

„Acesta va fi un pachet amplu”, a declarat una dintre sursele agenției. O altă sursă a precizat că măsurile vor include și sancțiuni împotriva persoanelor implicate în vânzarea petrolului rusesc peste acest plafon. Administrația Biden dorește să implementeze pachetul înainte de predarea mandatului către Donald Trump, programată pentru 20 ianuarie, având în vedere incertitudinea legată de politica viitorului președinte privind sancțiunile împotriva Rusiei.

Plafonul de preț pentru petrolul rusesc a fost introdus la sfârșitul anului 2022 de către țările G7, Uniunea Europeană și Australia, interzicând companiilor occidentale să transporte, asigure sau finanțeze livrările de petrol rusesc vândut peste limita de 60 de dolari pe baril.

Pentru a eluda aceste restricții, Rusia folosește o flotă „de umbră”, formată din tancuri petroliere înregistrate sub pavilion străin. Deși sancțiunile americane au vizat deja zeci de astfel de nave, se estimează că flota de umbră a Rusiei numără sute de tancuri petroliere.

În decembrie 2024, Marea Britanie a introdus sancțiuni împotriva a 20 de nave care transportau petrol rusesc, acuzându-le de încălcarea restricțiilor. Uniunea Europeană a sancționat până acum 79 de nave similare.

Experții în transport maritim avertizează că aceste tancuri petroliere reprezintă un risc major pentru ecosistem, fiind susceptibile la scurgeri de petrol. Multe dintre ele sunt operate de companii necunoscute, fără informații clare despre asigurări sau despăgubiri în caz de incidente. Până acum, au fost raportate zeci de cazuri de scurgeri masive de petrol de pe aceste nave în diverse regiuni, inclusiv în Marea Adriatică, Marea Mediterană, Canalul Mânecii, lângă coasta Chinei, în apropierea Statelor Unite, în America de Sud și la sud de Africa.

Specialiștii subliniază că navele utilizate de flota de umbră a Rusiei sunt vechi, cu o medie de 18 ani, depășind standardul de 15 ani aplicat de companiile occidentale. Acestea traversează frecvent apele europene, inclusiv în Marea Baltică și Marea Mediterană, și au fost implicate deja în mai multe defecțiuni, atrăgând atenția asupra riscurilor economice și ecologice semnificative.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală