Motivul pentru care veți decide să comandați cadourile de Crăciun din China de acum, din iunie. Altfel – Întârziere

21 Iun. 2021, 14:36
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
21 Iun. 2021, 14:36 // Actual //  MD Bani

Iunie s-ar putea să fie puțin devreme pentru a începe să sortați lista de cadouri de Crăciun, dar există cel puțin un motiv pentru a face aceste comenzi cât mai curând. Acest lucru se datorează faptului că un focar de COVID în sudul Chinei a cauzat o întârziere uriașă de containere de transport maritim nelivrate, care ar putea dura câteva luni pentru a fi manipulate și această perioadă ar putea ajunge până în sezonul de sărbători.

Totul a început când orașul port Guangzhou a înregistrat o creștere a numărului de cazuri de COVID la începutul acestei luni. Guvernul chinez a ajuns să blocheze părți din Guangzhou timp de peste o săptămână și a impus restricții stricte de călătorie locuitorilor orașului.

Potrivit unui raport CNN, acest blocaj a provocat o întârziere semnificativă a transporturilor – în special în Yantian, un port major aflat la 50 de mile distanță de Hong Kong. Înainte de blocare, portul Yantian gestiona zilnic aproximativ 36.000 de containere, dar un focar COVID în rândul muncitorilor din doc a dus la închiderea operațiunilor întregului șantier naval, scrie CNN.

Acum, muncitorii din portul Yantian se străduiesc să îndepărteze restanțele care se înfundă pe căile navigabile, conform unui raport al știrilor locale Eastmoney. Totuși, congestia cauzată de această întârziere de o săptămână a avut un efect de domino asupra activității de transport maritim din Guangdong, provocând supraîncărcări și în alte porturi de containere din Shenzhen și Guangzhou.

Peter Sand, analist șef de transport maritim a declarat că aceste întârzieri au creat un colaps în sistem și „s-ar putea ca oamenii să nu găsească tot ce căutau pe rafturi atunci când cumpărau cadouri de Crăciun, mai târziu, an de an”.

Vincent Clerc, șeful afacerilor ocean și logistică al lui Maersk, a declarat pentru Seatrade Maritime News că se așteaptă ca întârzierile de transport maritim din Yantian să dureze până la 16 zile, ceea ce ar putea fi o „întrerupere mai mare” decât blocarea „Ever Date” în Canalul Suez.

Știrile despre această întârziere a transportului maritim în China și efectele sale indirecte vin în timp ce industria navală globală se confruntă cu o criză fără precedent.

Prețurile bunurilor de consum în SUA au crescut după ce pandemia a transformat lanțul de aprovizionare în unul instabil.

Porturile din Long Beach și Los Angeles se confruntă cu blocaje de trafic maritim din cauza volumelor mari de transport maritim, navele stau în repaus timp de săptămâni, în timp ce lucrătorii portuari cu personal se luptă să proceseze o supraîncărcare de containere.

Întârzierile de expediere de-a lungul lanțului de aprovizionare și scumpirea expedierilor articolelor pe rute maritime duc la creșteri ale prețurilor pentru mărfuri peste tot. În SUA au existat deficiențe de produse din luna mai, pentru orice, de la semiconductori și medicamente, la focuri de artificii și articole din meniul Starbucks, cum ar fi ceaiul verde cu gheață și sirop de alune.

Realitatea Live

13 Apr. 2024, 14:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Apr. 2024, 14:33 // Actual //  Lupu Eduard

În Republica Moldova se câștigă cel ma mic salariul din Europa, echivalentul a 4 euro/oră (12 354 de lei salaiul mediu pentru anul 2023), dacă ar fi inclusă în clasament. Visual Capitalist a realizat o hartă “termică” care reprezintă salariul mediu orar (în euro), în Europa. Cu cât nuanța este mai albastră, cu atât salariul orar este mai mare. Aceasta este realizată pe baza datelor Eurostat privind costul forței de muncă, ce includ salarii și sporuri/ indemnizații.

Luxemburg, capitala serviciilor financiare din Europa, are cel mai mare salariu mediu (47,2 euro/oră) de pe continent. Țara are, de asemenea, cel mai mare PIB pe cap de locuitor din lume. Danemarca și Norvegia din Scandinavia au, de asemenea, salarii bune (42 euro/oră), deși Suedia (26 euro/oră) se situează mai degrabă la mijlocul clasamentului.

“Tendințele generale indică faptul că Europa de Nord și de Vest au salarii medii mai mari decât Europa de Sud și de Est, ceea ce reflectă diferențele dintre economii, bogăție și costul vieții”, notează Visual Capitalist.

Bulgaria înregistrează cel mai mic salariu mediu din acest set de date, de 8 euro/oră. Cu 10,4 euro pe oră,România se situează în acest clasament pe penultimul loc, aproape de media din Letonia, care are un salariu mediu pe oră de 10,7 euro. Ceva mai bine plătiți sunt ungurii (11 euro/ oră) și polonezii (11,9 euro/oră). Acest indicator a crescut ușor și în România, de la 8 euro/ oră în 2021 și 9 euro în 2022, după cum arată datele Eurostat.

Eurostat: Decalaje semnificative între statele UE

Costurile medii orare maschează decalaje semnificative între statele membre ale Uniunii Europene, notează Eurostat, în cele mai recente date, publicate luna trecută. Costul orar cu mâna de lucru cuprinde costurile cu salariile şi costurile non-salariale, precum contribuţiile sociale plătite de angajatori. Cele mai scăzute costuri orare cu forţa de muncă au fost înregistrate anul trecut în Bulgaria (9,3 euro), România (11 euro) şi Ungaria (12,8 euro), iar cele mai ridicate în Luxemburg (53,9 euro), Danemarca (48,1 euro) şi Belgia (47,1 euro), potrivit datelor publicate de Eurostat.

Costurile medii orare cu forţa de muncă în întreaga economie erau estimate anul trecut la 31,8 euro în UE şi la 35,6 euro în zona euro, comparativ cu 30,2 euro în UE şi 34 euro în zona euro, în 2022.

Sectoarele din Moldova au avut cele mai mari salarii în trimestrul patru al anului 2023?

informații și comunicații– 31,4 mii lei;

activități financiare și de asigurări – 25,7 mii lei;

producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat – 19,6 mii lei;

alte servicii – 16,8 mii lei;

sectorul administrație publică, apărare și asigurări sociale – 15,6 mii lei.

Unde sunt cele mai mici salarii?

activități de cazare și alimentație publică – 8,2 mii lei;

agricultură, silvicultură și pescuit – 8,8 mii lei;

activități de servicii administrative și activități de servicii suport – 9,7 mii lei;

artă, recreere și agrement – 10 mii lei;

operațiuni cu bunuri imobile – 10,4 mii lei.

Pe parcursul anului, numărul mediu al salariaților a crescut cu 0,6%.

Cele mai semnificative creșteri s-au înregistrat în:

activități de cazare și alimentație publică – cu 26%;

comerț cu ridicata și cu amănuntul; întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor – cu 5,5%;

informații și comunicații – cu 4,8%.

Cele mai semnificative descreșteri s-au înregistrat în activitățile:

industria extractivă – cu 8,7%;

tranzacții imobiliare – cu 7,3%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău