Națiunile producătoare de petrol sunt de acord cu controlul prețurilor

19 Iul. 2021, 11:30
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
19 Iul. 2021, 11:30 // Actual //  MD Bani

Națiunile producătoare de petrol au fost de acord să își mărească producția, cu scopul de a reduce prețurile și de a reduce presiunea asupra economiei mondiale.

Organizația OPEC și parteneri precum Rusia vor crește oferta din august după ce prețurile au urcat la maximele de doi ani și jumătate în timpul pandemiei, scrie BBC.

Miscarea ar trebui să aibă un impact asupra prețurilor benzinei la pompă, care au și crescut. Prețul țițeiului Brent a crescut cu 43% în acest an, până la aproape 74 de dolari pe baril.

Anul trecut, OPEC și partenerii săi au redus producția cu un record de 10 milioane de barili pe zi (bpd), pe fondul unei scăderi a cererii provocată de pandemie și a prăbușirii prețurilor.

Cu toate acestea, anul acesta prețul petrolului a crescut pe măsură ce economiile s-au redeschis, contribuind la creșterea inflației în unele țări și amenințând că va pune frâna redresării globale.

Producătorii de petrol au căutat să ușureze reducerile, dar un scandal între Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite a amenințat că va deraia planurile la începutul lunii iulie.

Abu Dhabi s-a opus propunerii Riadului și a Moscovei de a extinde bordurile de producție până în 2022, după ce au respins cererea sa de a produce mai mult petrol.

În cadrul noului acord, OPEC și partenerii au convenit să mărească oferta cu încă două milioane de barili pe zi din august până în decembrie 2021 pentru a ajuta la stabilizarea pieței.

Cote mai mari de producție au fost, de asemenea, convenite pentru mai mulți membri din mai 2022, inclusiv Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Rusia, Kuweit și Irak.

Organizația a spus că va elimina treptat până în septembrie 2022 reducerile producției de petrol care au fost aduse anul trecut.

Vicepremierul rus Alexander Novak a declarat pentru postul public de televiziune Rossia 24 că membrii au fost „constructivi” și au găsit „consens”.

„Pandemia nu este încă depășită, dar vedem că, datorită vaccinării din întreaga lume, cererea pentru producția noastră se recuperează, la fel ca și utilizarea mașinilor și a avioanelor aeriene”, a spus el.

„Prin urmare, este foarte important pentru noi să ne îndeplinim responsabilitățile și să permitem redresarea economiei mondiale.”

 

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII