Cel puţin cinci nave se îndreaptă spre Rusia având la bord aproape 200.000 de tone de zahăr brut din Brazilia, dublu faţă de nivelul importurilor anuale, arată datele consultate de Reuters. Potrivit informațiilor, navele au pornit din Brazilia, cel mai mare exportator de zahăr.
După ce Rusia a invadat Ucraina, cererea pentru zahăr şi alte produse alimentare a crescut considerabil. Rafturile magazinelor au început să se golească pe măsură ce ruşii au început să îşi facă stocuri. Mai mult decât atât, oamenii se îmbulzesc în magazine și se ceartă pentru fiecare gram de zahăr.
Reuters subliniază că o cantitate de 200.000 de tone de zahăr este una neobişnuit de mare având în vedere că în mod normal Rusia importă aproximativ 100.000 de tone de zahăr pe an. Rusia nu este un mare importator sau exportator de zahăr, dar ruşii au început să îşi facă stocuri.
Cu toate acestea, analiștii avertizează că traderii ar putea avea dificultăţi în a fi plătiţi pentru mărfurile lor. De asemenea, există un risc și pentru navele care circulă în Marea Neagră. Un trader american spune că navele cu destinaţia Rusia aşteaptă în prezent autorizaţia de a se îndrepta spre portul Novorossiysk din regiunea Krasnodar.
De asemenea, există şi trei nave care au la bord alte aproape 100.000 de tone de zahăr şi care se îndreaptă spre Georgia, ţară vecină Rusiei. Potrivit unui trade american, și această cantitate de zahăr ar putea ajunge în Rusia după ce va fi descărcat în Georgia.
Un alt trader cu sediul în Brazilia a precizat că volumele sunt mult prea mari pentru o perioadă atât de scurtă de timp, atât în ceea ce priveşte Rusia cât şi Georgia, adăugând că cel mai probabil cumpărătorii vor să îşi consolideze stocurile.
Datele furnizate de Organizaţia Internaţională a Zahărului arată că Rusia ar urma să importe aproximativ 100.000 de tone de zahăr pe întreaga perioadă a anului, nu numai din Brazilia ci de la toţi furnizorii, în timp ce Georgia ar urma să importe 130.000 de tone.
Potrivit Reuters, zahărul ce ar urma să ajungă în Rusia şi Georgia a fost încărcat pe nave care au plecat din Brazilia, cel mai mare exportator mondial de zahăr, iar în spatele tranzacţiilor stau trei traderi europeni (Sucden, Louis Dreyfus Co şi Tereos) şi compania braziliană Raizen.