Nervi întinși pentru transportatori: Noua lege favorizează schemele pentru mai mulți demnitari

15 Feb. 2024, 11:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Feb. 2024, 11:47 // Actual //  bani.md

Transportatorii sunt nemulțumiți de noul Cod din domeniu și spun că noua lege ar favoriza introducerea de rute pentru mai mulți demnitari. Aceștia protestează astăzi, 15 februarie, în fața Guvernului.

„E vorba de plata suplimentară pentru echipament de gestionare i prin GPS a mijloacelor de transport, care costă 500 de euro. Costurile vor fi incluse în tarif pe care le vor suporta pasagerii. Totodată, unitățile de transport vor trebui să pornească la aceeași oră, ceea ce e un non-sens , deoarece toți vor fugi după pasageri. Din câte se vede, prin noul Cod, mai mulți demnitari vor să-și bage mașinile lor pe rute. Noi nu vom putea lucra”, a explicat Anatolie Munteanu de la Asociația patronală a profesioniștilor din transporturi, care protestează în fața Guvernului.

Protestul vine ca răspuns la adoptarea noului cod fără consultarea și luarea în considerare a opiniei transportatorilor. Aceștia susțin că noile reglementări vor duce la falimentul majorității operatorilor din țară și la dispariția unor linii interurbane esențiale.

Noul Cod al Transporturilor a stârnit controverse în rândul transportatorilor, care consideră că prevederile acestuia sunt nefavorabile industriei. Printre principalele nemulțumiri se numără impunerea unor taxe suplimentare, restricții excesive și lipsa unui dialog real între autorități și reprezentanții transportatorilor.

Protestatarii aduc în discuție necesitatea unui dialog deschis cu autoritățile pentru a ajunge la soluții echitabile și sustenabile pentru toți actorii implicați în industria transporturilor. Ei solicită Guvernului să revizuiască prevederile contestate ale noului cod și să țină cont de nevoile și preocupările transportatorilor pentru a evita impactul negativ asupra întregii industrii și a serviciilor de transport oferite populației.

Într-o reacție pe Telegram, deputatul Radu Marian susține că, noua lege va face transportul public mai accesibil.

Printre beneficiile legii enumerate de Marian sunt: „Eliminarea limitărilor de oră pentru transportul internațional și reducerea intervalului până la 15 minute pentru cursele la nivel național, facilitând astfel concurența sănătoasă și oferind mai multe opțiuni de deplasare pentru călători. Acordarea de ajutoare primăriilor și primarilor pentru a oferi transport local locuitorilor, prin posibilitatea de a iniția deschiderea și modificarea unei noi curse regulate. Reducerea birocrației prin eliminarea foii de parcurs din documentele de strictă evidență necesare operatorilor de transport rutier. Fiscalizarea și digitalizarea transportului rutier, inclusiv implementarea e-biletelor, e-GPS-urilor și e-routing-ului”.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII