NFT-urile au înregistrat vânzări RECORD în trimestrul al treilea. Au urcat la 10,7 miliarde de dolari

07 Oct. 2021, 13:07
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
07 Oct. 2021, 13:07 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Acronimul NFT înseamnă non-fungible token. Acesta este un tip de token de cryptomonedă care rulează pe contracte smart pe un blockchain, de obicei este vorba de blockchain-ul Ethereum.

NFT-urile folosesc tehnologia blockchain pentru a înregistra proprietatea asupra obiectelor digitale, cum ar fi imagini, videoclipuri, obiecte de colecţie şi chiar terenuri în lumi virtuale.

Valoarea din al treilea trimestru a crescut de la 1,3 miliarde de dolari în al doilea trimestru şi de la 1,2 miliarde de dolari în primul trimestru, potrivit DappRadar.

Pe cea mai mare piaţă NFT, OpenSea, volumul vânzărilor a atins 3,4 miliarde de dolari în august. Activitatea a rămas puternică chiar şi în septembrie, când pieţele bursiere globale s-au clătinat.

Creşterile de preţ ale criptomonedelor în timpul pandemiei COVID-19 sunt deseori invocate drept un motor de creştere a pieţei NFT – deoarece oamenii folosesc criptomonedele pentru a cumpăra NFT – dar entuziaştii spun că activele cripto au valoare independent de condiţiile de piaţă.

Cifrele DappRadar, care includ mai multe lanţuri de blocuri şi tranzacţii „off-chain”, plasează volumul total al vânzărilor din 2021 la 13,2 miliarde de dolari. O altă companie de studii de piaţă, CryptoSlam, care exclude vânzările „off-chain”, spune că cifra este de 9,6 miliarde de dolari.

Între timp, NonFungible.com, care urmăreşte NFT-urile doar pe blockchain-ul ethereum, plasează volumul total din 2021 la 7 miliarde de dolari.

Cea mai scumpă vânzare cunoscută de NFT a fost un colaj digital vândut la Christie’s pentru 69,3 milioane de dolari în luna martie. De atunci, niciun NFT cunoscut nu s-a mai apropiat de acest preţ, dar casele de licitaţii încă mai organizează vânzări de NFT, care ajung adesea la milioane de euro.

În ciuda vânzărilor în creştere şi a faptului că celebrităţile şi alţi investitori au adoptat această tendinţă, numărul de cumpărători de NFT rămâne relativ mic: în trimestrul al treilea au existat doar 265.927 de portofele active care tranzacţionau NFT pe blockchain-ul ethereum, potrivit NonFungible.com.

Mai mult de jumătate din NFT-urile vândute în T3 au fost de 101-1.000 de dolari, în timp ce cele din intervalul 1.001-10.000 de dolari au reprezentat 20% din vânzări, iar 17% au ajuns la mai puţin de 100 de dolari, a precizat NonFungible.com.

O marcă NFT care a înregistrat o creştere deosebit de mare în trimestrul al treilea a fost Art Blocks, un proiect cu sediul în SUA care vinde NFT-uri de opere de artă digitală generate algoritmic.

Sâmbătă, un NFT Art Blocks s-a vândut cu 2.100 de ether (aproximativ 6,9 milioane de dolari la momentul respectiv). Preţurile medii ale Art Blocks au crescut la aproximativ 15.100 de dolari pe NFT în septembrie, faţă de 3.300 de dolari în iulie, potrivit CryptoSlam.

NFT-urile legate de jocuri de noroc au crescut şi ele, jocul bazat pe blockchain Axie Infinity fiind lider în sectorul „play-to-earn”, cu venituri de 776 de milioane de dolari în al treilea trimestru, potrivit DappRadar.

Realitatea Live

23 Oct. 2021, 20:41
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
23 Oct. 2021, 20:41 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Utilizatorii aplicației de TikTok din întreaga lume se ocupă cu crearea de tendinţe. Unii dintre ei devin nume cunoscute şi-şi monetizează popularitatea câştigată pe platformă. Tânărul senegalez Khabane Lame, care realizează scurte videoclipuri fără cuvinte, a trecut de la a fi şomer la acumularea unei averi impresionante.

1. Addison Rae Easterling a acumulat 5 milioane de dolari

Addison era o simplă elevă înainte de a avea succes pe TikTok şi a deveni una dintre cele mai bine plătite „staruri” ale reţelei sociale. A început cu un parteneriat cu brandul de îmbrăcăminte FashionNova şi a continuat cu mărci de masă precum Reebok şi Daniel Wellington. Apoi a colaborat cu American Eagle înainte de a-şi lansa propria companie de cosmetice, Item Beauty. Succesul ei a culminat cu lansarea unui podcast numit „Mama Knows Best”, pe care îl găzduieşte împreună cu mama ei.

2. Charli D’Amelio a obţinut 4 milioane de dolari din activitatea pe TikTok

Una dintre primele vedete TikTok, Charli Grace D’Amelio a devenit prima TikTokeriţă care a trecut pragul de 50 de milioane, apoi de 100 de milioane de urmăritori. A avut o gamă largă de experienţe care i-au dus la o avere uimitoare la vârsta de numai 16 ani.

A apărut în emisiunea „Tonight Show” a lui Jimmy Fallon, a fost prezentă la săptămâna modei de la Paris reprezentând Prada, a apărut într-un spot publicitar pentru Super Bowl şi a primit oferte din partea mai multor companii de top, inclusiv EOS Cosmetics şi Morphe. De asemenea, a jucat într-un lungmetraj şi a anunţat o serie originală Hulu.

Recent, a trecut în lumea finanţelor, anunţând un parteneriat cu aplicaţia mobilă Step, ajutând adolescenţii să obţină carduri de debit pentru a afla mai multe despre sistemul bancar.

3. Chase Hudson se poate lăuda cu 3 milioane de dolari câştigaţi pe TikTok

Cunoscut sub numele de Lil Huddy, americanul Chase Hudson este cunoscut pentru că a creat pictograma TikTok Charli D’Amelio şi pentru faptul că este reprezentat de agenţia de talente WME. A trecut de la platforma TikTok la o carieră de muzician, genul Pop-Punk. Single-ul său „Eulogy of You and Me” a fost compus împreună cu bateristul şi producătorul Travis Barker de la Blink 182 şi a apărut şi în adaptarea filmului „Downfalls High”, despre rapperul american Machine Gun Kelly, în care a jucat alături de actriţa Sydney Sweeney.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie