Gigantul YouTube a anunțat oficial, într-o postare pe blogul său, care sunt noile funcții și instrumente introduse în 2022 în platformă și spune, printre altele, că anul acesta creatorii online se vor putea bucura de noile tehnologii precum blockchain și NFT, pentru a dezvolta relația cu fanii lor, scrie startupcafe.ro.
Neal Mohan, CPO (Chief Product Officer) YouTube, a anunțat, joi, într-un anunț pe blogul platformei de streaming, care sunt noile produse, instrumente și funcții din acest an, oferite creatorilor de conținut, utilizatorilor și partenerilor.
Mohan a explicat că pe lângă îmbunătățirea funcției YouTube Shorts, disponibilă din 2020, și dezvoltarea unor formate precum scurtmetraje, live și VOD (video on demand), YouTube va introduce și alte oportunități pentru creatori, precum Web3 și tehnologia blockchain și NFT.
„Web3 deschide, de asemenea, noi oportunități pentru creatori. Credem că noile tehnologii precum blockchain și NFT le pot permite creatorilor să construiască relații mai profunde cu fanii lor. Împreună, vor putea să colaboreze la noi proiecte și să facă bani în moduri care nu erau posibile până acum. De exemplu, oferirea unei modalități verificabile pentru fani de a deține videoclipuri unice, fotografii, artă și chiar experiențe de la creatorii lor preferați ar putea fi o perspectivă convingătoare pentru creatori și publicul lor. Sunt multe lucruri de luat în considerare pentru a ne asigura că abordăm aceste noi tehnologii în mod responsabil, dar credem că există și un potențial incredibil”, a anunțat Neal Mohan pe blogul YouTube.
El a mai completat că „în toate aceste formate veți vedea și mai multe modalități de a ajuta creatorii să câștige bani și să construiască o afacere. În 2021, am atins 2 milioane de creatori în Programul de parteneriat al YouTube, cu 10 moduri prin care aceștia pot câștiga bani. Toată această muncă ține cont de feedback-ul creatorilor”.
Despre acest lucru am mai scris în ianuarie 2022 pe StartupCafe.ro, când spuneam că gigantul tech și-a definit prioritățile pentru anul acesta și anunța că printre susținerea activității creatorilor online de pe platformă, protejarea comunității și inovație, are în vedere și afacerile cu NFT.
YouTube spunea, într-o scrisoare anuală semnată de CEO-ul său, Susan Wojcicki, că în 2021 lumea crypto, cea a jetoanelor nefungibile (NFT) și DAO (acronim pentru organizații autonome descentralizate) a scos la iveală o oportunitate de a crește legătura dintre creatorii online și fanii lor, iar acum, compania confirmă că va permite creatorilor de conținut să „facă bani în moduri care nu erau posibile până acum”.
În 2021, afacerile cu NFT au fost la modă. Inițialele NFT vin de la non-fungible token. Token-ul este o dovadă care îi dă posesorului acces la o valoare digitală. Caracterul non-fungibil presupune că token-urile nu pot fi replicate. Aceste caracteristici fac din NFT-uri bunuri digitale unice, iar asta suscită interesul colecționarilor.
NFT-urile căutate de colecționari nu au o existență fizică, palpabilă, ele „trăiesc” pe platforme blockchain. De exemplu, fondatorul rețelei Twitter, Jack Dorsey, și-a scos la licitație primul mesaj postat vreodată pe rețeaua sa socială, iar cineva a plătit aproape 3 milioane de dolari pe el.
Acea postare pe Twitter, care datează din anul 2006, a fost scoasă la licitație sub formă de NFT pe blockchain-ul Ethereum. Licitația a fost organizată pe platforma Valuables by Cent.
Și Tim Berners-Lee, inventatorul World Wide Web, a vândut la licitație un NFT cu codul sursă al www. El a obținut 5,4 milioane de dolari pentru acest activ unic, neduplicabil, generat pe blockchain, un „artefactul virtual” dorit de colecționari.