Finlanda a confiscat aproape 1.000 de vagoane de marfă care ar aparține unor companii ruseşti ca urmare a sancţiunilor Uniunii Europene, potrivit operatorului feroviar de stat finlandez VR şi unei scrisori a monopolului feroviar din Rusia consultată de Reuters.
În timp ce VR din Finlanda a luat măsuri pentru a reduce traficul feroviar cu Rusia după ce UE a sancţionat livrările de cărbune rusesc în aprilie, 865 de vagoane de tren din Rusia au fost confiscate de executorii judecătoreşti, potrivit scrisorii datate 6 iunie a Căilor Ferate Ruse către Ministerul Transporturilor.
Autoritatea finlandeză a executorilor judecătoreşti a declarat pentru Reuters că a avut îngheţate activele câtorva zeci de persoane fizice şi juridice din Rusia şi Belarus, inclusiv firme de transport, în valoare de cel puţin 82 de milioane de euro, pentru a se conforma sancţiunilor UE, scrie ZF.
Purtătoarea de cuvânt a VR, Taina Kuitunen, a confirmat prin e-mail că în Finlanda se află în prezent „aproximativ 800 de unităţi de vagoane (de marfă) sancţionate în Finlanda”, iar compania a încercat să le returneze pe cele nesancţionate în Rusia cât mai curând posibil.
Şeful departamentului de logistică al VR a declarat presei finlandeze în luna martie că aproximativ 5.000 de vagoane ruseşti se aflau în Finlanda atunci când a decis să suspende traficul şi, deşi compania sa a dorit să le trimită înapoi, executorii judecătoreşti au ordonat ca unele să fie confiscate.
Vagoanele sechestrate aparţin unor companii fie direct afectate de sancţiunile UE, fie ale căror acţionari au renunţat la control pentru că au fost loviţi de sancţiuni după ce Rusia şi-a trimis trupele în Ucraina la sfârşitul lunii februarie.
Uralchem-Trans, al cărei fost proprietar, Dmitri Mazepin, a cedat controlul după ce a intrat sub incidenţa sancţiunilor UE în martie, nu a răspuns la solicitarea de a comenta, iar compania de stat de leasing GTLK, aflată la rândul ei sub incidenţa sancţiunilor UE, a refuzat să comenteze.
Rusagrotrans, parte a Demetra Holding, unde banca de stat VTB, afectată de sancţiuni, a cedat controlul altor investitori în februarie, a refuzat, de asemenea, să comenteze.
Căile Ferate Ruse au refuzat să comenteze, iar Ministerul Transporturilor nu a răspuns la o solicitare de comentarii.