Premieră – Wine of Moldova: campanie de promovare a vinurilor în cea mai mare rețea de magazine din România

22 Oct. 2021, 12:43
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Oct. 2021, 12:43 // Actual //  bani.md

În premieră, sub umbrela brandului de țară Wine of Moldova, vinurile moldovenești de calitate sunt expuse pe rafturile uneia dintre cele mai mari rețele de retail din România – Mega Image.

În contextul axelor strategice ale Oficiului Național al Viei și Vinului, scopul acestei campanii este de a promova imaginea produselor vitivinicole pe piața de export și ameliorarea competitivității filierei vitivinicole, totodată, obiectivele propuse sunt de a lărgi publicul țintă și de a consolida imaginea Moldovei ca producător de vinuri de calitate.

Am mari emoții să anunț despre acest mare succes pentru Oficiul Național al Viei și Vinului și pentru producătorii de vinuri din Republica Moldova. Unul din obiectivele ONVV, conform Axei Strategice este identificarea noilor oportunități de export și extinderea exportului în piețele emergente, să lucram cu cei mai importanți jucători din piețele țintă pentru a ajuta exportatorii de vinuri să mărească exportul și prezența în piața. Este pentru prima dată când avem un rezultat atât de mare”, a declarat Cristina FROLOV, director al Oficiului Național al Viei și Vinului.

Campania se va desfășura în perioada 14 octombrie – 17 noiembrie curent, în toate magazinele rețelei Mega Image, pe tot teritoriul României.

Cramele participante în cadrul promoției sunt: Chateau Vartely, Purcari, Kazayak, Castel Mimi, Gitana Winery, Domeniile Pripa, Domeniile Davidescu, Crama Mircești, Fautor, Mileștii Mici și Et Cetera.

Despre ONVV

ONVV este expertul nr.1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator.

Printre obiectivele sale de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.                                                                   

Realitatea Live

24 Dec. 2025, 09:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
24 Dec. 2025, 09:30 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a sesizat Consiliul Concurenței în contextul creșterii semnificative a prețurilor la ouă, care au ajuns în ultima perioadă la niveluri record pe piața internă. Anunțul a fost făcut de ministra Ludmila Catlabuga în cadrul unei emisiuni de la Vocea Basarabiei, care a explicat că autoritățile nu pot impune prețuri, însă pot verifica modul în care acestea sunt stabilite pe lanțul comercial.

Potrivit șefei MAIA, majorarea prețurilor este determinată de mai mulți factori, iar rolul Consiliului Concurenței este de a analiza dacă prețurile afișate la raft corespund costurilor reale sau dacă există eventuale abateri de la regulile concurenței.

„E un mixt de probleme care au generat acest preț al ouălor la raft. Noi, în calitate de minister, am sesizat Consiliul Concurenței, care este responsabil de monitorizarea și formarea prețurilor. Statul nu poate interveni direct în preț, dar poate monitoriza cum s-a format acest preț, de la fermier până la rețelele de magazine, care au un rol important în formarea prețurilor la raft”, a declarat Ludmila Catlabuga.

Ministra a mai precizat că subiectul practicilor neloiale din sectorul agroalimentar este discutat și la nivel parlamentar, în vederea ajustării cadrului normativ.

„Pe platforma parlamentară a comisiei economie, buget și finanțe se discută practicile neloiale în sectorul produselor agroalimentare.

Urmează să fie îmbunătățit și cadrul legal, ca să putem avea prețuri accesibile, corecte față de fermier și față de consumator. Între ei sunt lanțurile de magazine, intermediarii, care au un rol important în formarea prețului”, a subliniat șefa MAIA.

Totodată, Ludmila Catlabuga a menționat că, deși Republica Moldova exportă ouă, asigurarea pieței interne rămâne prioritară.

„Noi exportăm ouă, dar fermierii ne asigură că prioritară este piața internă. E bine că există această oportunitate de export”, a spus ministra.

În luna decembrie 2025, prețul ouălor în Republica Moldova a crescut accentuat, ajungând în unele cazuri la aproximativ 50 de lei pentru 10 ouă, ceea ce reprezintă o majorare de peste 30% față de perioadele anterioare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII