Primii pași spre Nivelul Următor: Strategia MAIB centrată pe client

09 Iun. 2021, 17:37
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
09 Iun. 2021, 17:37 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Suntem bucuroși să anunțăm clienții, acționarii și publicul larg că, după analiza, munca în echipă și mentoratul consultanților internaționali, strategia actualizată a MAIB pentru 2021-2024 a fost aprobată de Consiliul Băncii și prezentată middle-managementului într-un eveniment de tip închis. Strategia actualizată va asigura succesul inițiativelor viitoare și continuitatea acestora la cele mai înalte standarde.

Noua misiune a MAIB este: Să creăm un nou standard al experienței clienților pentru a le face viața mai simplă, mai bună și mai mobilă.

Noua viziune a MAIB este: Să fim la un click distanță de fiecare client, orice ar face şi oriunde s-ar afla.

Strategia pune clientul în centrul atenției – toate eforturile și schimbările vor fi direcționate pentru a oferi servicii și produse mai bune fiecărui client care va alege Moldova Agroindbank ca partener financiar pentru nevoile sale. Prin urmare, Banca implementează o serie de inițiative strategice care vor adăuga valoare obiectivelor noastre principale.

Inițiativele pot fi grupate în următoarele patru domenii:

– Trecerea la un nou model bancar în care clientul este în centrul tuturor deciziilor noastre;

– Dezvoltarea produselor și serviciilor bancare digitale;

– Explorarea oportunităților de listare a acțiunilor la o bursă internațională de valori (în funcție de aprobarea acționarilor);

– Extinderea în regiune cu produse și servicii bancare digitale.

În centrul tuturor acțiunilor și inițiativelor noastre strategice vor fi noile valori ale MAIB:

Vom fi mereu ORIENTAȚI CĂTRE CLIENȚI.

TRANSPARENȚI – deschiși, expliciți, clari.

PROFESIONIȘTI – competenți, cunoscători, informați.

DEMNI DE ÎNCREDERE – direcți, onești, sinceri, integri.

INOVATORI – proactivi, creativi, cu gândire inovatoare.

AGILI – flexibili, adaptabili, bine pregătiți.

CU SPIRIT DE ECHIPĂ – uniți, cooperanți, comunicativi.

„Sunt foarte încântat de participarea înaltă, de energia și entuziasmul echipei noastre în procesul de pregătire a strategiei. Scopul nostru este să continuăm creșterea durabilă, aflându-ne înaintea așteptărilor clienților noștri, și să implementăm noi standarde înalte în domeniul bancar în Moldova.  Am toată încrederea că implementarea noii strategii va debloca întregul potențial al MAIB și, împreună cu echipa, vom atinge o nouă etapă, generând rentabilități pe termen lung pentru acționarii noștri”, a comentat Giorgi Shagidze, Președintele MAIB.

Împreună la Nivelul Următor!

Despre MAIB

MAIB este cea mai mare bancă din Moldova, cu o cotă de piaţă de circa 30% la active şi circa 35% din soldul creditelor. Banca deserveşte peste 20% din populaţia ţării şi este unul dintre cei mai mari angajatori din republică. Din anul 2018 cel mai mare acţionar al băncii a devenit HEIM Partners Limited, o companie înregistrată în Marea Britanie, reprezentând consorţiul internaţional de investitori format din Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Invalda INVL, un grup lider în gestionarea activelor în ţările baltice, şi Horizon Capital, un fond de investiţii privat axat pe pieţele emergente din Europa. 

P.

Realitatea Live

02 Nov. 2025, 08:56
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Nov. 2025, 08:56 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Italia continuă să atragă atenția lumii cu ofertele sale spectaculoase de case la prețul de un euro, dar în spatele acestor anunțuri se ascund costuri uriașe, birocrație sufocantă și lipsa infrastructurii. Deși ideea pare ideală pentru cei care visează la o casă în Toscana sau Sardinia, realitatea este mult mai complicată, arată o analiză realizată de Meduza, Politico și Financial Times.

Italia trece prin cea mai gravă criză demografică din istorie, cu o scădere constantă a populației de peste 16 ani. Rata natalității se află la un nivel minim istoric, iar tinerii educați părăsesc țara în căutarea unor salarii mai bune în alte state europene. Premierul Giorgia Meloni a aprobat un plan de 500.000 de vize pentru muncitori extracomunitari, pentru a compensa lipsa forței de muncă din agricultură și turism. Satele din Sardinia și din sudul Italiei sunt cele mai afectate: școlile și spitalele se închid, magazinele dispar, iar în multe localități singura sursă de venit a rămas turismul sezonier.

Programul „Case pentru un euro” a fost lansat de mai multe comune italiene pentru a repopula zonele depopulate. În teorie, oricine poate cumpăra o casă cu un euro, dar în realitate costurile de renovare pot ajunge la 200.000–600.000 de euro. Majoritatea caselor scoase la vânzare se află în stare avansată de degradare, fără acoperiș, apă sau electricitate. Autoritățile impun cumpărătorilor să restaureze imobilul în termene scurte, iar neîndeplinirea obligațiilor duce la pierderea banilor și la anularea tranzacției. În plus, un euro este doar prețul de pornire la licitație, iar în unele cazuri ofertele finale pornesc de la 6.000 de euro. Cumpărătorii trebuie să depună și un depozit de garanție, care nu este returnat dacă lucrările nu sunt finalizate.

Pentru străini, situația este și mai complicată: achiziția unei case nu oferă drept de rezidență în Italia sau în Uniunea Europeană. După victoria lui Donald Trump în SUA, comuna Ollolai din Sardinia a lansat o campanie pentru atragerea americanilor, promițând o viață liniștită „pe insula paradisului”. Un an mai târziu, niciun imobil nu fusese vândut. Între 2018 și 2024, doar zece case din Ollolai au fost cumpărate și restaurate. Localnicii sperau la un val de nomazi digitali și artiști, însă puțini s-au încumetat să investească zeci de mii de euro într-un sat fără infrastructură.

Există însă și povești cu final fericit. Fotografa spaniolă Ivo Rovira a cumpărat un imobil în Sardinia, l-a restaurat și a deschis un mic restaurant local. „Nu ne simțim turiști, ci armunjini adevărați”, spune ea. Americanii Tam și Gary Holm din Los Angeles au reușit să cumpere o casă în Sicilia după mai multe încercări, investind în total 160.000 de euro. „M-am îndrăgostit de oamenii de aici. Sunt prietenoși, ospitalieri, și orașul, deși mic, e plin de viață”, a declarat Holm pentru Business Insider.

Deși programul a atras atenția internațională, infrastructura precară, birocrația și costurile ascunse continuă să-i descurajeze pe cumpărători. Economiștii avertizează că depopularea satelor italiene riscă să provoace un nou val de criză economică în regiunile rurale, iar fără investiții serioase, nici măcar casele de un euro nu mai pot salva satele care dispar.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII