Primul „decacorn” al Turciei: platformă de comerț online Trendyol a ajuns să valoreze 16,5 miliarde dolari

11 Aug. 2021, 16:02
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
11 Aug. 2021, 16:02 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Platforma de e-commerce Trendyol a mai primit o investiție de 1,5 miliarde de dolari, într-o rundă de finanțare masivă, devenid astfel primul „decacorn” din Turcia, cu o valoare estimată la 16,5 miliarde de dolari.

Runda de fințare a fost condusă de General Atlantic, SoftBank Vision Fund 2, Princeville Capital și fondurile suverane, ADQ (EAU) și Qatar Investment Authority, scrie Techcrunch.com.

Noua finanțare face din Trendyol primul decacorn din Turcia și una dintre cele mai apreciate companii de tehnologie privată din Europa. Finanțarea vine la doar câteva luni după ce Alibaba, finanțator strategic și majoritar, a investit 350 de milioane de dolari în companie la o evaluare de 9,4 miliarde de dolari.

Fondată în 2010, Trendyol este considerată cea mai mare companie de comerț electronic din Turcia, deservind peste 30 de milioane de cumpărători și livrând peste 1 milion de pachete pe zi. Acesta susține că a evoluat de la piață la „superapp” prin combinarea platformei sale de piață (care este alimentată de Trendyol Express, propria sa soluție de livrare de ultimul kilometru) cu produse alimentare instant și livrare de alimente prin propria rețea de curierat (Trendyol Go), portofel (Trendyol Pay), canal de la consumator la consumator (Dolap) și alte servicii.

Fondatoarea sa, Demet Suzan Mutlu, a declarat că Trendyol va continua să se extindă. Potrivit ei, compania intenționează să continue să investească în infrastructură, tehnologie și logistică la nivel național și să accelereze digitalizarea IMM-urilor turcești. Ea a spus că compania a fost fondată pentru a crea un impact pozitiv și că intenționează să continue această misiune.

Evren Ucok, președintele Trendyol, a adăugat că o parte a obiectivului companiei este de a crea noi canale de export pentru comercianții și producătorii turci.

 

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
25 Nov. 2025, 17:26 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Compania petrolieră națională a Kazahstanului, KazMunayGas (KMG), a anunțat astăzi că, „cel puțin pentru moment”, nu se discută vânzarea Grupului Rompetrol, inclusiv Rompetrol Moldova, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața produselor petroliere din Republica Moldova.

Reacția oficială vine după ce, în ultimele zile, în presă au apărut informații privind o posibilă vânzare parțială, în perioada 2026–2027, a KMG International NV (KMGI), subsidiara deținută integral de KazMunayGas, în cadrul unei licitații care ar permite investitorilor să cumpere până la 50% din holding.

Într-un mesaj transmis presei, KMG a precizat că elaborarea unui plan complex de privatizare este „o practică obișnuită” și nu înseamnă automat luarea unei decizii de vânzare. „Este un proces standard și de lungă durată, în cadrul căruia sunt luați în considerare numeroși factori. În ceea ce privește KMGI, compania își desfășoară activitatea în mod normal, atingând indicatorii de producție și financiari. În acest sens, declarăm că în prezent nu se ia nicio decizie cu privire la privatizarea KMGI”, a transmis KazMunayGas.

Informațiile inițiale privind o potențială vânzare parțială au fost publicate de site-ul caliber.az și preluate ulterior de presa internațională, menționând că Agenția pentru Protecția și Dezvoltarea Concurenței din Kazahstan ar fi confirmat procedura de licitație deschisă în două etape. Tranzacția ar avea ca scop atragerea unui partener strategic, KMGI fiind formată din 28 de companii din România, Elveția, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Turcia și Kazahstan. Grupul operează două rafinării în România – Petromidia și Vega –, un complex petrochimic, terminale și o rețea de aproximativ 1 400 de benzinării sub marca Rompetrol.

Potrivit sursei citate, o eventuală tranzacție ar face parte din strategia mai largă a KazMunayGas de modernizare operațională și atragere de investiții, menținând totodată o poziție solidă în piața energetică internațională.

În Republica Moldova, Rompetrol este unul dintre principalii jucători ai pieței carburanților, cu o rețea de 97 de stații și o cotă totală estimată de circa 44%. În raportul oficial pentru anul 2024, compania indică o cotă totală de 38,3%, dintre care segmentul vânzărilor cu amănuntul reprezintă 28,4%.

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII