Până la sfârșitul anului 2021, mai mult de 15 milioane de adulți au trecut la produsele fără fum ale Philip Morris International și au renunțat la fumat. În 2021, produsele fără fum ale PMI au reprezentat 29,1 la sută din veniturile nete ale companiei, iar la sfârșitul anului erau disponibile pentru vânzare pe 71 de piețe din întreaga lume. Datele au fost publicate în cel de-al treilea Raport Integrat anual al companiei, care include informații detaliate despre viziunea strategică a PMI, performanțele și obiectivele sale.
Raportul Integrat al PMI privind rezultatele obținute în 2021 dezvăluie rolul strategiei organizaționale, al gestionării corporative și al performanței în crearea valorilor pe termen scurt, mediu și lung.
„Sustenabilitatea și performanța în afaceri sunt pe deplin legate între ele și se consolidează reciproc. Acțiunile noastre, bazate pe date, știință și fapte, vorbesc mai puternic decât cuvintele. Înțelegem că afacerea noastră trebuie să devină un furnizor de alternative pentru fumătorii adulți care nu renunță la fumat. Pentru a realiza acest lucru, ne poziționăm în prima linie în ceea ce privește orientarea către consumator, tehnologie, știință și inovație”, a declarat Jacek Olczak, director executiv al Philip Morris International.
În Raportul Integrat pentru 2021, PMI raportează progresele sale în două direcții: impactul produselor și impactul operațiunilor.
Impactul produselor
„Impactul produselor” vizează misiunea companiei de a renunța la comercializarea țigărilor tradiționale, dezvoltarea și comercializarea produselor fără fum care sunt fundamentate științific, reducerea deșeurilor post-consum.
Din 2008, Philip Morris International a investit peste 9 miliarde de dolari în știință, cercetare și capacitate de producție pentru a dezvolta produse care furnizează nicotină fără a arde tutunul.
Compania dedică aproape toate cheltuielile de cercetare și dezvoltare, adică 99% în 2021, produselor fără fum. Aceste cheltuieli includ costuri legate de studiile clinice, dezvoltarea utilajelor, prototipuri și teste de acceptabilitate a produselor, inovația materialelor și a designului.
În Raportul Integrat se menționează că PMI aplică metode științifice riguroase pentru a susține reducerea efectelor nocive în comparație cu fumatul țigărilor, inclusiv toxicologia sistemelor, evaluările preclinice și clinice și evaluarea percepției și a comportamentului.
Dincolo de obiectivul său principal de a crea un viitor fără fum, compania înțelege necesitatea de a reduce impactul produselor sale asupra mediului.
În 2021, centrele CIRCLE ale PMI din Ungaria și Japonia au continuat să promoveze performanța în gestionarea deșeurilor electronice. Rata de reciclare a produselor în aceste două hub-uri a fost de 86%, mai exact 78% reciclare și 8% incinerare cu recuperare de energie.
Compania dezvoltă programe viabile din punct de vedere comercial, care să ofere o a doua viață dispozitivelor și să le reintroducă în economie. Astfel, Philip Morris se află la primele etape de tranziție de la modelul de colectare cu scopul reciclării la modelul de colectare pentru a oferi o nouă viață dispozitivelor.
În acest context, în 2021, au fost luate măsuri pentru a pregăti și a extinde capacitățile centrelor CIRCLE cu scopul de a permite procesarea dispozitivelor și a le oferi o viață nouă.
În timpul acestei faze de test, au fost recondiționate aproximativ 62.000 de dispozitive, care, ulterior, au fost vândute pe opt piețe sub formă de produse pilot.
Impactul operațional
„Impactul operațional” vizează crearea unui mediu de lucru inspirațional și incluziv pentru angajați, îmbunătățirea calității vieții persoanelor implicate în lanțul de producere, combaterea schimbărilor climatice.
Succesul PMI pe termen lung se bazează pe capitalul uman reprezentat de dedicarea, talentul și pasiunea angajaților. Pentru companie este esențial să ofere un loc de muncă echitabil și incluziv, care să susțină drepturile angajaților, să protejeze sănătatea și siguranța acestora, să le promoveze bunăstarea și să le ofere oportunități de dezvoltare.
Chiar și înainte de pandemia provocată de virusul COVID-19 și de trecerea la munca la distanță, PMI promova modalități echilibrate de lucru. În 2021, aproximativ 95% din piețele sale ofereau angajaților condiții de muncă flexibile, inclusiv la distanță, angajarea part-time și orare flexibile.
Totodată, încă de la început războiului în Ucraina, prioritatea Philip Morris International a fost de a avea grijă de siguranța și securitatea celor peste 1.300 de angajați din țara vecină și a familiilor acestora.
PMI a luat măsuri pentru a contribui la evacuarea a peste 1.000 de persoane din Ucraina și la relocarea a peste 2.700 de persoane din zonele de conflict în alte localități din țară.
Totodată, Philip Morris International a oferit sprijin logistic, medical și financiar angajaților săi din Ucraina care au plecat în afara țării, fiind în căutarea unui refugiu. PMI continuă să plătească salariile tuturor angajaților săi ucraineni, pe lângă faptul că le oferă un sprijin substanțial acestora și familiilor lor.
Compania a donat aproximativ 10 milioane de dolari fondurilor de caritate și a oferit articole de primă necesitate prin intermediul organizațiilor umanitare.