Profit din licoarea lui Bacchus! Peste 4 milioane de euro a înregistrat vinăria Purcari

29 Aug. 2022, 15:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Aug. 2022, 15:48 // Actual //  bani.md

Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat în primul semestru un profit net de 20,877 milioane lei (4,3 milioane de euro), în creştere cu 2% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, în timp ce veniturile au sporit cu 16%, la 123,88 milioane lei, potrivit rezultatelor financiare publicate, luni, pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB).

În primul semestru din 2021, Purcari Wineries înregistrase un profit net de 20,37 milioane lei şi venituri de 106,53 milioane lei.

„În al doilea trimestru (T2), creşterea veniturilor a accelerat la 19%. Grupul a înregistrat o performanţă puternică inclusiv la capitolul profitabilitate, marja EBITDA şi a Profitului Net pentru S1 2022 ajungând la 31% şi respectiv 17%, astfel demonstrând rezilienţă la presiunile inflaţioniste. Performanţa puternică a mărcii noastre emblematice – Purcari, dar şi a brandy-ului nostru premium – Bardar, a continuat tendinţa de premiumizare a portofoliului nostru, semnalând o cerere solidă a consumatorilor în pofida temerilor de recesiune de pe pieţele pe care activăm”, se menţionează în comunicat.

Printre realizările importante ale trimestrului precedent se numără lansarea unui parc fotovoltaic, care asigură circa 15% din consumul de energie electrică al Vinăriei Purcari, precum şi implementarea, tot la Purcari, a unui sistem de irigare capilară de ultimă generaţie, acoperind circa 300 ha de podgorii. Ambele proiecte sunt o dovadă a angajamentelor noastre faţă de mediu, dar şi o investiţie în construirea unei platforme solide pentru o creştere durabilă în viitor.

„Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare bună la cât de rezilientă este afacerea noastră, în special într-o perioadă de presiuni economice şi inflaţioniste. Oamenii continuă să aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil. Multe dintre vinurile noastre se regăsesc în top 1% la nivel global pe platforma Vivino şi totuşi costă o fracţiune din preţurile unor Chateau-uri sau Case de renume. Vinurile cu adevărat remarcabile nu trebuie să fie excesiv de scumpe, iar consumatorii noştri au învăţat să aprecieze aceasta. Vom continua să muncim din greu pentru a ne delecta consumatorii în continuare”, a afirmat Victor Bostan, Director General.

Conform sursei citate, în România s-a înregistrat o creştere de 7% a veniturilor, în primul semestru, accelerând vânzările începând cu luna iunie. Totodată, s-a înregistrat un randament bun pentru marca românească – Crama Ceptura.

„Purcari a beneficiat de performanţă puternică a seriei Nocturne, destinată exclusiv pentru HoReCa. Creştere foarte puternică pentru Bardar, extindere pe conturile cheie, deşi de la o bază mai mică”, se precizează în comunicat.

De asemenea, în Moldova s-a înregistrat un avans de 44% în primul trimestru, “demonstrând o recuperare impresionantă post-Covid”.

„Toate mărcile au înregistrat o performanţă puternică, atât ca volum, cât şi ca valoare”, precizează sursa citată.

Pe de altă parte, în Polonia, creşterea a fost de 10% în primul semestru.

„Orientarea către segmentul premium a dat roade, vânzările Purcari dublându-se de la an la an. Livrările către Lidl nu au fost încă reluate”, conform reprezentanţilor companiei.

Totodată, în Asia s-a înregistrat o creştere de 30% a vânzărilor, toate mărcile demonstrând un randament bun.

„Condiţiile comerciale şi logistice rămân în continuare dificile. Continuăm livrările prin portul Constanţa din România (vs. Odesa, anterior)”, se mai spune în comunicat.

Totodată, în Ucraina, vânzările au fost reluate în al doilea trimestru, cu plată în avans 100%.

„Vânzările din S1 2022 au scăzut de 3,5 ori faţă de perioada similară a anului trecut. Menţinem echipa locală, deoarece continuăm să credem în potenţialul pieţei ucrainene”, se mai spune în comunicat.

Realitatea Live

07 Oct. 2025, 12:09
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
07 Oct. 2025, 12:09 // Actual //  Ursu Victor

Comisia Electorală Centrală (CEC) a publicat raportul generalizat privind veniturile campaniei electorale a concurenților pentru parlamentarele din 28 septembrie 2025. Documentul arată că partidele, blocurile și candidați independenți au mobilizat peste 100 de milioane de lei, însă nu doar banii au contat: zeci de mii de ore de muncă voluntară, evaluate la milioane de lei, au devenit arma invizibilă a partidelor mari, în timp ce independenții au încercat să compenseze cu sprijin modest, dar esențial, din partea susținătorilor.

Lider la capitolul finanțare a fost Blocul Electoral „Patriotic al Socialiștilor, Comuniștilor, Inima și Viitorul Moldovei”, care a raportat venituri totale de 30,88 milioane lei, dintre care 20,48 milioane lei activitate de voluntariat.

Pe locul doi se află Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS), cu venituri totale de 25,16 milioane lei, sprijinite de donații din partea persoanelor fizice (peste 5,7 milioane lei), fonduri proprii (4,2 milioane lei) și voluntariat în valoare de 7 milioane de lei.

Urmează Blocul Electoral „ALTERNATIVA”, cu 13,66 milioane lei, dintre care 5,19 milioane lei reprezintă activitate de voluntariat. Partidul Politic „Partidul Nostru” a mobilizat 10,46 milioane lei, cu o contribuție uriașă a voluntarilor evaluată la 4,98 milioane lei.

Mișcarea Respect Moldova a raportat venituri de 5,87 milioane lei, din care 3,35 milioane lei provin din activități de voluntariat. Alianța „MOLDOVENII” a adunat 4,58 milioane lei, unde voluntariatul este estimat la 950,7 mii lei.

La rândul său, Partidul Social Democrat European a mobilizat 1,08 milioane lei, incluzând 97,5 mii lei din implicarea voluntarilor.

În ceea ce privește candidații independenți, Andrei Năstase – 951,6 mii lei, cu 60 mii lei evaluate ca activitate de voluntariat, Olesea Stamate – 555,3 mii lei, fără voluntariat raportat, Victoria Sanduța – 139,4 mii lei, cu 16 mii lei din voluntariat și Tatiana Crețu – 38,7 mii lei, fără voluntariat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII