Într-un interviu acordat RliveTV, Ion Iordachi, șeful Agenției de Investiții, a subliniat necesitatea de investiții imediate și o administrare expertă pentru Aeroportul Internațional Chișinău. Potrivit lui Iordachi, concesionarea aeroportului ar putea fi o soluție viabilă pentru a asigura dezvoltarea și eficiența economică a infrastructurii aeroportuare.
„Cred că depinde de compania care va prelua concesionarea aeroportului. Există companii cu experiență de zeci de ani în acest domeniu și care au gestionat aeroporturi cu succes. Avem nevoie de investiții în acest aeroport și o administrație experimentată ar fi benefică pentru dezvoltarea sa. Statisticile privind fluxul de pasageri arată că acesta este economic eficient”, a declarat Ion Iordachi.
El a subliniat importanța Aeroportului Internațional Chișinău în regiune, menționând că este unicul aeroport din zonă, deservind aproximativ 2 milioane de locuitori doar în Odessa. Iordachi a argumentat că, indiferent de circumstanțe, oamenii vor călători, iar Aeroportul Chișinău trebuie să fie pregătit să gestioneze această cerere în continuă creștere.
„Chiar și în timp de război, oamenii vor călători. Cu acest număr impresionant de pasageri, chiar dacă am înregistrat o scădere a zborurilor, statistica vorbește de la sine. Înțelegem că există riscuri, dar avem în vedere că asigurările pentru aeronave sunt mai mari, iar numărul de pasageri rămâne impresionant”, a adăugat el.
În data de 26 octombrie, președinta Maia Sandu declara în cadrul emisiunii „Puncte de reflecție” de la Vocea Basarabiei că nu se pune în discuție concesionarea Aeroportului Chișinău. Ea a subliniat că: „concesiunile în sine nu sunt ilegale, dar a adăugat că ceea ce s-a întâmplat anterior nu a fost o concesiune corectă, ci o schemă frauduloasă prin care aeroportul a ajuns în mâinile lui Ilan Șor”.
Aeroportul Chișinău a fost anterior concesionat către AviaInvest care revenit înapoi în administrarea Statului în data de 23 noiembrie 2022 după decizia Curții de Apel Chișinău.
Avia Invest, controlată de Ilan Șor, a luat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău pentru un termen de 49 de ani, iar statul a dat în judecată compania și a cerut anularea contractului de concesionare.
Drept răspuns Avia Invest a dat Moldova în judecată la Curtea de Arbitraj de la Stockholm. Compania a acuzat autoritățile de la Chișinău că o supun presiunilor și cere despăgubiri de 855 de milioane de euro.