SCHEMA: Delapidarea bugetului de stat, falimentare firmă, 3 mașini de lux și „palat” de peste 1.000.000 euro

22 Sept. 2021, 13:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
22 Sept. 2021, 13:30 // Bani și Afaceri //  bani.md

UPDATE:

Replica lui Vitalie Perciun referitoare la „tentativele de preluare a afacerii „Central House” SRL”

 

Paradoxal, unii moldoveni nu reușesc să gestioneze profitabil o firmă, însă când este vorba despre finanțele și averea personală – capacitățile de gestionare a banilor sunt mai mult decât strălucitoare.

Este și cazul afaceristului Vitalie Perciun care a dus o firmă profitabilă la pierderi de peste 2 milioane de lei în 2018 și 2019, însă a reușit să adune suficient pentru a deține și întreține un palat de aproximativ milion de euro și trei mașini de lux în garaj: două Porsche-uri, unul model 911 Turbo S, altul Panamera Turbo S și un Mercedes Gelandewagen. Valoare totală a bunurilor depășește 2 milioane de euro, spun experții, scrie Paranteze.md.

Schema de îmbogățire

Numele lui Vitalie Perciun a devenit cunoscut în spațiul public în urma scandalului din jurul imobilelor din apropierea Gării Auto Centru: „Schemă din jurul Autogării Centrale cu 2,5 milioane de euro prejudiciu” – așa sunau titlurile investigațiilor de presă realizate la începutul anului curent, scrie Paranteze.md

Vitalie Perciun este unul dintre fondatorii companiei Central House, cea care deține imobile în apropierea Autogării Centrale. Acesta și-a creat o firmă nouă, a obținut un contract de chirie a imobilelor, semnat tot de el din partea ambelor părți, și acum le oferă altor comercianți spații la preț de zeci de ori mai mare decât ar plăti el pentru acestea.”, declara avocatul companiei Central House, Andrei Iosip, în cadrul unei conferințe de presă IPN.

Potrivit celor relatate, interesele patrimoniale ale companiei SRL „Central House”, deținătoarea imobilelor, sunt prejudiciate de mai mult de doi ani. Aceasta a fost declarată insolvabilă, chiar dacă pentru chiria bunurilor se achită mai mult de 100.000 de euro lunar de către beneficiarii finali.

Central House, o companie cu venituri de aproape 16 milioane de lei și profit de 3,58 milioane de lei în 2015, a ajuns la pierderi de peste 2 milioane de lei imediat ce Vitalie Perciun a devenit administrator al companiei, în anul 2018. Tendința s-a păstrat și în anul 2019.

Totodată, important este de menționat că rulajul s-a micșorat în pofida faptului că spațiul oferit în chirie agenților economici și prețul final al acestuia – a rămas intact: un spațiu total de 2 720 de metri pătrați, la un preț mediu de 40 de euro per metru pătrat, lunar, echivalentul a aproximativ două milioane de lei lunar la cursul din 2018 – 2019.

Astfel, rulajul anul al companiei, al prețurile de piață din anii 2018 și 2019, ar fi de peste 20 de milioane de lei. Totodată, în declarația ajunsă la gisc, este reflectat un venit anual de cinci ori mai mici – 4,43 milioane de lei.

Date financiare Central House

O companie pentru venituri proprii

Compania SRL Central House are în calitate de asociați persoana juridică SRL „Ubicuit Grup” (70 %), persoana fizică Perciun Vitalie (20 %) și alte 3 persoane fizice străine. Funcția de administrator statutar a fost exercitată de către Perciun Vitalie, cel care deține o cincime din capitalul companiei, scrie paranteze.md.

Tot el a fost cel care a inițiat procesului de insolvabilitate față de întreprinderea administrată, invocând incapacitatea de plată a acesteia. A făcut-o din numele unei alte companii, fondator al căreia este Perciun Ana, iar administrator – Perciun Vitalie.

În baza contractului de locațiune, toate bunurile SRL Central House au fost transmise în locațiune pe o perioadă de 29 de ani către SRL Central Group. Acest contract este semnat din partea ambelor părți de către Perciun Vitalie, în calitate de administrator statutar.

Conform contractului de locațiune, pentru folosirea spațiului închiriat, locatarul SRL „Central Group” s-a obligat la achitarea chiriei în mărime de 10 euro/lună pentru perioada 1 august 2018 — 31 decembrie 2018, 5 euro/lună pentru perioada 1 ianuarie 2019 – 31 iulie 2019, 3 euro/luna pentru perioada 1 august 2019- 1 august 2047, inclusiv TVA, pentru 1 m.p., din suprafața comercială deținută în locațiune. Totodată, în pct. 3.4 al contractului de locațiune este stabilit faptul că locatarul efectuează plata chiriei și serviciilor comunale o dată la 6 luni.

În continuare SRL Central Group oferă bunurile imobile ale SRL Central House în sub-locațiune la cca. 60-70 de chiriași la un preț care oscilează între 40-50 euro pentru un metru pătrat, la care se mai adaugă serviciile comunale și serviciile de pază.

Adică, SRL Central House primește drept preț pentru locațiune a 2701,8 m.p. suma de cca. 8 000 euro/lunar de la SRL Central Group pe când SRL Central Grup primește de la chiriași cel puțin 100 000 euro/lunar.

De remarcat faptul că veniturile Central Group reprezintă, practic, diferența dintre veniturile Central House până și după contractul cu Central Group.

Date financiare Central Group

Potrivit surselor paranteze.md, Vitalie Perciun ar fi posesorul a trei automobile de lux, cu o valoare totală de aproximativ un milion de euro. Nu este clar dacă anume această schemă i-a adus veniturile de bază care i-au permis să adune întreaga sa avere, cert este că banii adunați îi permit să ducă o viață de lux.

Sursa citată susține că va continua subiectul și va veni cu informații ce prezintă averea adunată de Vitalie Perciun de-a lungul anilor.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 14:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Iul. 2025, 14:03 // Actual //  bani.md

Zinaida Popa, directoarea generală interimară a Centrului Internațional de Expoziții „Moldexpo”, spune că are planuri mari vizavi de dezvoltarea instituției pe care o conduce, iar acțiunile de transformare vor demara deja în această vară. Una dintre primele acțiuni va fi control acces pe teritoriul centrului, urmare a solicitării vizitatorilor. Despre aceasta ea a vorbit în cadrul „UNInterviu” de la unimedia.info.

„Noi ca și instituție după fiecare expoziție facem anchete pentru a afla de la vizitatori care sunt necesitățile lor și cum putem crește calitatea serviciilor pe care le prestăm. Și iată în aceste anchete oamenii ne solicită ca să amenajăm control acces pe teritoriul „Moldexpo” și să facem regulă”, spune ea.

Zinaida Popa precizează că „Moldexpo” deține o suprafață foarte mare de teritoriu, iar aici activează mai mulți rezidenți cu diferite activități, în consecință la expoziții e haos cu parcarea.

„Personal am primit feedback de la un prieten precum că nu va mai veni niciodată la „Moldexpo” pentru că este foarte mare haos cu parcarea. În rezultatul acestor nemulțumiri, observații sau doleanțe ale oamenilor – ne dorim și suntem în proces de realizare a unui control acces pe teritoriul „Moldexpo”. Așa va fi regulă. Deja am început lucrările, au fost desenate anumite marcaje. Asta e un prim pas. Urmează deja să instalăm acest control și sperăm că la expoziții va fi cu mult mai bine fluidizat traficul”, a explicat conducătoarea.

Ea afirmă că, scopul nu este tocmai comercial în ceea privește parcarea, ci îmbunătățirea reputației la capitolul prestări servicii.

„Dacă parcarea cu control acces va contribui la un feedback pozitiv, pe care-l solicită oamenii, atunci cu siguranță o vom implementa. În perioada extra sau în perioada intervalelor de timp când nu avem expoziții și oamenii vor să valorifice această zonă, noi putem să creăm această oportunitate contra cost, ca oamenii să valorifice această zonă”, a mai spus directoarea.

 

Mai mult, Zinaida Popa afirmă că are planuri mari față de CIE „Moldexpo”.

„Noi optăm pentru ca oamenii să ducă un mod de viață sănătos și noi vrem să creăm comunități în condițiile în care vrem să avem zonă de distracție, zonă de sport, în general o numim Zonă de recreere și odihnă. Mai mult, o să avem și zona de food corturi, vrem să creăm comunități noi în domeniul expo-gastronomic și vrem și distracții pentru copii”, a mai relatat ea.

Totodată, potrivit spuselor sale, deja în scurt timp, la CIE „Moldexpo” va fi organizat Festivalul Food Street 2025. „Acum suntem în pregătire și sperăm foarte curînd să implementăm ce ne-am propus”, a conchis Zinaida Popa.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO