Acţionarii WizzAir a votat recent prelungirea unui pachet de stimulente salariale care îi vor aduce CEO-ului beneficii de 100 de milioane de lire sterline pentru următorii cinci ani. József Váradi salută în urma votului „prevalenţa spiritului capitalist”, în ciuda unei opoziţii semnificative din partea unor investitori privind pachetul salarial, scrie Financial Times.
Acţionarii au aprobat recent o rezoluţie care îi prelungeşte pachetul salarial a lui József Váradi până în 2028, faţă de 2026 anterior. Bonusul este încasat dacă preţul acţiunilor companiei, care săptămâna trecută era de aproximativ 23 de lire sterline, atinge 120 de lire sterline.
Cu toate acestea, amendamentul a stârnit o opoziţie semnificativă, cu aproape 30% din investitori care s-au opus. Institutional Shareholder Services a declarat că iniţiativa „nu este în deplină concordanţă cu bunele practici din Marea Britanie”.
Atunci când Wizz Air a conceput schema, în urmă cu doi ani, preţul acţiunilor sale depăşea 40 de lire sterline. De atunci, compania a fost afectată de expunerea fără acoperire la preţul petrolului în urma invaziei Rusiei în Ucraina.
Şansele ca CEO-ul să încaseze banii sunt o necunoscută, ţinând cont că Wizz Air se confruntă, de asemenea, cu o criză de reputaţie în Marea Britanie pentru modul în care a gestionat despăgubirile acordate clienţilor după întreruperea călătoriilor de anul trecut.
În trimestrul doi veniturile companiei veniturile au crescut cu 53%, până la 1,2 miliarde de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, compania aeriană beneficiind de o revenire a apetitului pentru călătorii cu avionul. Aceasta a trecut la un profit trimestrial de 61,1 milioane de euro, de la o pierdere de 452,5 milioane de euro în 2022.
Wizz Air a declarat că a înregistrat un trafic record la începutul verii, numărul pasagerilor ajungând la 15,3 milioane, ceea ce a dus la creşterea veniturilor din bilete cu 76%.
Profitul net a fost „substanţial peste asteptări”, ca urmare a unui mediu mai bun de stabilire a preţurilor şi a costurilor mai mici, au declarat analiştii de la Bernstein.
În timp ce Váradi a spus că acţiunile Wizz Air au „potenţialul” de a atinge ţinta de 120 de lire sterline până în 2028, el a remarcat, de asemenea, „punctele de stres macroeconomic asupra afacerii”, printre care se numără inclusiv războiul din Ucraina.
Wizz Air a fost nevoită să se abţină de la oferirea unei capacităţi de zbor mai mari în primele şase luni ale anului, în parte din cauza unor probleme identificate recent la motoarele sale Pratt & Whitney şi a unor „limitări continue ale infrastructurii şi ale lanţului de aprovizionare” din industria aviatică.