Sfârșitul lui Putin e foarte aproape. Cine complotează contra lui, de fapt

16 Ian. 2023, 08:13
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Ian. 2023, 08:13 // Actual //  bani.md

Regimul lui Vladimir Putin se apropie de final, iar elitele rusești sunt din ce în ce mai nemulțumite de situația în care au ajuns. Și, oricât de neașteptat ar părea, primi se vor întoarce contra lui Putin cei care au profitat cel mai mult de regimul lui.

Un politolog rus este de părere că o înfrângere în Ucraina va duce la finalul lui Vladimir Putin la Kremlin. În opinia sa, la finalul acestui război, armata rusă va fi atât de mult afectată de pierderile suferite, încât va avea nevoie de o perioadă îndelungată pentru a-și reveni. Acest lucru va însemna și sfârșitul Rusiei ca mare putere la nivel mondial.

Elitele rusești, fie că este vorba despre cele economice, fie că este vorba despre cele politice, devin din ce în ce mai furioase și nemulțumite de Vladimir Putin. Iar acest lucru ar putea fi un indiciu că regimul său este aproape de final și că ar putea pierde puterea. Politologul rus Boris Kagarlitsky este de părere că Vladimir Putin și-ar putea pierde puterea dacă Rusia pierde războiul din Ucraina. În opinia sa, Rusia trebuie să ajungă la un acord cu Occidentul înainte ca situația economică să nu se degradeze ireversibil.

„Ceea ce trebuie să facă Rusia acum este o înțelegere cu Occidentul, pentru că altfel căderea economică nu va mai putea fi împiedicată. Ei știu cu siguranță că Vladimir Putin nu mai reprezintă un avantaj pentru Rusia, ci o piatră de moară. Elitele rusești sunt foarte îngrijorate de toxicitatea lui Vladimir Putin, de faptul că nu dorește să negocieze, mai ales că pentru că a negocia trebuie să părăsească Ucraina și să accepte înfrângerea”, a declarat politologul rus

Potrivit spuselor sale, în acest moment nu se poate ajunge la nici un acord între Rusia și Occident deoarece Vladimir Putin nu este dispus să accepte o soluție care ar putea duce la finalul regimului său.

„Nu se poate ajunge la nici o înțelegere deoarece Putin nu poate accepta un acord care ar însemna sfârșitul domniei sale. Dar regimul său oricum se apropie de final deoarece elitele sunt nemulțumite de el. Îl apreciau și-l plăceau deoarece el i-a îmbogățit pe toți. Acum a devenit o problemă care îi face să piardă bani foarte mulți. Momentan nu știu cum să scape de el, dar cu siguranță se pregătește ceva”, a mai spus Boris Kagarlitsky.

Armata rusă a suferit pierderi foarte mari

De la începutul conflictului, în februarie anul trecut, armata rusă nu a reușit să cucerească Kievul, iar mai apoi a pierdut teritoriu în apropiere de Harkov și s-a retras din orașul anexat Kherson. Mai multe rapoarte oficiale indică faptul că militarii ruși sunt slab pregătiți și nu au echipament adecvat. Aceștia se confruntă cu probleme de ordin logistic și au moralul căzut.

„Armata rusă de astăzi este o mizerie de soldați nemotivați care se află sub comanda unor ofițeri incompetenți, controlați de generali corupți care ar fura tot ce mișcă dacă ar putea. Acum încearcă să repare situația, dar este prea târziu.

Acest tip de reorganizare ar dura câțiva ani, iar ei pur și simplu nu au acest timp”, a mai spus politologul rus, conform express.co.uk.

Experții militari sunt de părere că pierderile suferite de Rusia în acest an de război sunt atât de mari, încât refacerea armatei va dura foarte mulți ani. Mai ales că nici economia nu mai merge ca înainte. În aceste condiții, Moscova este pe cale să piardă statutul de mare putere globală, această poziție urmând să fie împărțită între Statele Unite și China.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală