Șmecherii din pașapoarte făceau bani cu sacul! Șeful ASP aruncă zarurile – scheme din royalty

27 Iul. 2022, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Iul. 2022, 17:56 // Actual //  bani.md

Precedenta conducere a Agenției Servicii Publice (ASP) opera cu scheme de royalty pentru umflarea artificială a costurilor pașapoartelor, sa declarat Mircea Eșanu șeful ASP într-o conferință de presă.

„Au fost eliminate schemele de royalty, care generau supra-costuri pentru blanchetele pașapoartelor. Urmare a înlăturării schemelor a fost redus și costul pașapoartelor. În weekend trebuie să ne fie livrate 50 mii de blanchete, iar de luni revenim în regim normal de activitate fără întârzieri de emiterea a actelor de identitate”, a explicat Eșanu.

Potrivit șefului ASP, Republica Moldova a trecut printr-o perioadă complicată, dar emiterea pașapoartelor nu a fost stopată. „În prezent, zilnic sunt emise câte 1000 de documente. Iar în primele trei luni de la începerea războiului numărul de pașapoarte a fost cât pentru întreg anul. Chișinău, Ungheni și Bălți sunt cele mai aglomerate centre”.

„Până la sfârșitul lunii august vor mai veni 100 mii de blanchete, iar în septembrie încă 250 mii. Am exclus înregistrarea online pentru cei care vor să-și perfecteze pașaportul în zece zile. Va fi rând viu”, a precizat Eșanu.

În ședința de astăzi, 27 iulie, Guvernul a votat reducerea costului pașapoartelor cu 35%. Astfel, un pașaport eliberat în 20 de zile lucrătoare va costa 650 de lei.

Totodată, au fost reduse și tarifele pentru eliberarea pașaportului în timp de 10 zile lucrătoare – de la 1280 la 1240 lei, în timp de 5 zile lucrătoare – de la 1490 la 1430 lei, iar pentru solicitanții obținerii actului în ziua adresării costul va fi redus de la 2130 la 2080 lei.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală