Șomerii vor putea participa la cursuri de formare profesională pe bază de voucher

22 Feb. 2023, 13:11
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
22 Feb. 2023, 13:11 // Actual //  MD Bani

Șomerii vor putea participa la cursuri de formare profesională pe bază de voucher, în urma deciziei aprobate de Executiv, la inițiativa Ministerului Muncii și Protecției Sociale.

Noua procedură simplifică procesul de desfășurare a cursurilor de formare profesională pentru șomeri și prevede că persoanele își aleg de sine  stătător instituția de învățământ unde vor urma aceste cursuri. Pentru achitarea lor, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) acordă șomerilor un voucher nominal.

În acest scop, va fi dezvoltată platforma online „Voucher pentru formarea profesională”, care va reprezenta un modul suplimentar la platforma www.angajat.md, gestionată de ANOFM. Prin intermediul acestei platforme, vor fi înregistrați prestatorii de servicii de instruire profesională, vor fi emise, în format electronic, voucherele de formare profesională și va fi confirmată acceptarea voucherului de către prestatori.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Voucherele vor putea fi utilizate timp de 7 zile de la acordarea lor de către ANOFM, iar în acest interval beneficiarii își vor alege din lista publicată pe platforma „Voucher pentru formarea profesională” instituția de învățământ și se vor înregistra la cursuri. După expirarea celor 7 zile, voucherul nu va mai putea fi utilizat, iar șomerul va putea primi un voucher repetat doar peste 12 luni.

Șomerii pot beneficia gratuit de un singur curs de formare profesională într-un interval de 24 de luni consecutive, iar pe parcursul efectuării cursurilor, cursanții primesc o bursă lunară în mărime de 35% din salariul mediu lunar pe economie pentru anul precedent.

În anul 2022, 1062 de șomeri, dintre care 744 de femei, au absolvit cursurile de calificare, recalificare, perfecționare și specializare, acordate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.

„Prin acest proiect, ne propunem să atingem mai multe obiective, între care simplificarea procesului de desfășurare a cursurilor de formare profesională, sporirea calității acestora, abilitarea șomerilor cu dreptul de a alege instituția de învățământ și digitalizarea procesului de organizare a formării profesionale a șomerilor”, a declarat ministrul Muncii și Protecției Sociale Alexei Buzu.

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII