SONDAJ: Tinerii din Moldova consideră că au puține oportunități de angajare acasă

06 Sept. 2021, 15:16
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
06 Sept. 2021, 15:16 // Slider //  MD Bani

Rezultatele sondajului „Prioritățile de viitor ale tinerilor”, realizat de Organizația Națiunilor Unite prin intermediul platformei U-Report Moldova (UNICEF), la sfârșitul lunii august arată că tinerii din Moldova consideră că au puține oportunități de angajare acasă.

La sondaj au participat 2.279 de persoane cu vârste cuprinse între 11 și , 35+ dintre care 32% de sex masculin și 68% de sex feminin.

Astfel, majoritatea respondenților cred că sistemul educațional din Moldova, fie nu asigură abilități pentru viitor (38%), fie  nu au știut să-i ofere un calificativ 21%).

Printre obiectele noi pe care copiii  le-ar dori  incluse în programul școlar sunt  educația antreprenorială (44%), tehnologia informațională și informatica (22%), și   matematica aplicată /științele (11%). Studiul a relevat că tinerii își doresc mai multe oportunități de angajare și locuri de muncă de calitate. De asemenea, fiecare a 3-a persoană a menționat necesitatea programelor școlare de dezvoltare în cadrul instituțiilor de învățământ. Astfel, întrebați care sunt cele mai acute probleme cu care se confruntă, 40% au numit oportunitățile de angajare, calitatea educației (27 %), oportunitățile pentru implicare civică (13%) și discriminarea (12%).

O altă preocupare a tinerilor sunt și dificultățile financiare. Semnificativ este faptul că 1 din 5 (21%) respondenți consideră că reducerea sărăciei și a inegalităților trebuie să devină domeniul prioritar al Guvernului pentru următorii 5 ani. Câte 15% pledează pentru educație și asistență medicală. Totodată, fiecare al 5-lea respondent (27%) crede că oamenii care trăiesc în sărăcie și cei cu nevoie speciale (22%) se confruntă mai des cu  discriminarea. Câte 13 % dintre respondenți clasează pe primul loc în topul discriminării – populația romă și persoanele LGBTIQ+.

Rezultatele sondajului mai arată că doar 13 % dintre tineri sunt deseori implicați în deciziile care le influențează viitorul în propria comunitate, la polul celălalt fiind alți 36% care spun că nu sunt incluși în procesul decizional. În același timp, doar 29% dintre tineri fac parte din organizații de voluntariat, dintre care 49% sunt din domeniul tineretului, 19 % ce țin de mediul înconjurător  și 9% de emanciparea femeilor și egalitatea de gen (9%). Totuși 43% dintre tinerii neimplicați spun că și-ar dori să facă stagii sau voluntariat.

Realitatea Live

10 Apr. 2025, 17:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Apr. 2025, 17:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Casa italiană de modă Prada a ajuns la un acord pentru achiziționarea brandului rival Versace de la holdingul american Capri Holdings, într-o tranzacție evaluată la 1,375 miliarde de dolari, sumă care include și datoriile Versace, potrivit agenției Reuters.

Tranzacția unește două dintre cele mai mari nume din moda italiană, consolidând astfel poziția Italiei pe piața globală a luxului. Acordul vine într-un moment de reconfigurare a industriei, unde marii jucători își consolidează portofoliile pentru a face față competiției internaționale intense.

„Ne propunem să ducem mai departe moștenirea Versace, să celebrăm și să reinterpretăm estetica sa îndrăzneață și atemporală”, a declarat Patrizio Bertelli, președintele Consiliului de Administrație al Prada.

Achiziția va permite formarea unui conglomerat italian cu o cifră de afaceri estimată la aproximativ 6 miliarde de euro, ceea ce îl va poziționa ca un jucător competitiv față de giganții francezi LVMH și Kering, relatează agenția AFP.

Versace a fost fondat în 1978 de către Gianni Versace, devenind rapid un simbol al opulenței și nonconformismului. După asasinarea creatorului în 1997, conducerea artistică a fost preluată de sora sa, Donatella Versace. În martie 2025, aceasta a anunțat că părăsește funcția de director creativ al casei de modă.

Prada, la rândul său, a fost fondată în 1913 și este condusă în prezent de Miuccia Prada. Aproximativ 80% din companie se află încă în proprietatea familiei Prada.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!